Annabel
09-09-2011 om 11:22
Testosteron en vrienden
Beste lezer, van onze zoon van 19 jaar hebben we spuiten en kleine ampulzen testosteron gevonden. Ik ben ermee naar mijn man gegaan en zowaar heeft hij dit nu met duidelijkheid gezegd dat deze troep absoluut niet door de beugel kan. Ik heb dat natuurlijk ook bevestigd. Toen we van de zomer op reis waren heb ik aan mijn zoon gevraagd of hij dat nog doet. Toen zei hij al een jar niet meer. Maar mijn dochter (jonger) en haar vriend, vertelden mij dat hij tijdens de vakantie had gevraagd of daar soms ook testosteron te koop was. Gisteren vertelde mijn dochter dat toen ik naar mijn werk was er een vriend bij ons thuis was en waar zij bij was werd verteld dat ze een kikker met testosteron of anabole hadden ingespoten. Ieder dag gaat mijn zoon daar even langs en soms komt ie na 5 minuten al terug (en gaat dan vaak naar de sportschool). Dat mijn dochter het mij in vertrouwen heeft verteld, wil ik natuurlijk niet aan hem laten weten. Maar hoe ga ik hier nu mee om?
Monet
10-09-2011 om 19:09
Annabel
Ik vind het op zijn zachtst gezegd een heel vreemd verhaal.
Maar goed, als het zo is dat hij testosteron spuit, wat zou je daar tegen willen doen? Hij is 19, hij maakt zijn eigen keuzes, en je kunt er alleen met hem over praten.
Maar dan die kikker.............waarom gaat hij daar elke dag naartoe? Wat is daar de bedoeling van?
Tirza G.
10-09-2011 om 20:04
Gevaarlijk
Hoe zou je reageren als hij heroïne in zou spuiten? Het spuiten van testosteron (en andere steroiden) kan leiden tot impotentie, onvruchtbaarheid, zware acne, diabetes, hartklachten, leverkanker en prostaatellende.
Kortom: het lijkt mij zeer onwenselijk. Ik zou je zoon confronteren. En het verbieden.
Tirza
dirksmama
11-09-2011 om 12:27
Weet hij wel
Dat zijn ballen ervan verschrompelen als hij er mee doorgaat?
En dat er dan weinig man meer over is?
Vic
12-09-2011 om 10:23
Pilletjes
"Dat zijn ballen ervan verschrompelen als hij er mee doorgaat?"
Daar heb je ook weer pilletjes voor om dat tegen te gaan. Op de sportschool waar ik vroeger kwam waren heel veel jongens die dit soort middelen gebruikten. Degene die het spul verkocht had er behoorlijk wat verstand van en gaf ook adviezen als jongens bijv. meer pukkels dan spieren kregen.
Tirza G.
12-09-2011 om 11:38
Vic
En vertelde hij er ook bij dat het niet zo goed voor je was? En dat je behoorlijk agressief kunt worden van testosteron?
Tirza
Fiorucci
12-09-2011 om 11:52
Tirza
Verbieden, werkt dat nog bij een 19 jarige, ik vrees dat het niet zo simpel is....
Vic
12-09-2011 om 12:23
Tirza
Geen idee, ik ben er nooit zelf bij geweest. Dat je agressief wordt van die middelen was wel duidelijk, daar hadden sommigen echt last van. Het is helaas (of was het toen althans) in 'dat wereldje' niet ongebruikelijk om anabolen te gebruiken. De meesten doen dat een paar jaar en krijgen dan een vriendin die tegen is, of hebben door werk e.d. geen tijd meer om 6 keer per week te trainen. En dat blijft toch echt noodzakelijk. Ik spreek nu nog wel eens mannen die destijds ook gebruikten en die hebben nu allemaal een gezin en kinderen, en geen tijd meer om te sporten.
Tirza G.
12-09-2011 om 16:52
Zin of niet
Ik weet het niet Fiorucci, maar ik ben altijd nog al voor duidelijkheid. En het inspuiten van middelen anders dan insuline dat wil ik niet hebben. Dat is mijn uitgangsprincipe. En daarná gaan we praten. Nou zal een 19jarige echt niet zeggen: gut mam, da wissiknie, ik stop er meteen mee. Die illusie heb ik niet. Maar met een duidelijke mening (ik wil niet dat je dat spul inspuit, ik wil dat spul hier niet in huis hebben) kun je wel verder; en dan zijn er naar mijn idee twee sporen: of je helpt je kind er vanaf te komen (hoe dan ook) of je zet hem/haar het huis uit. En dat natuurlijk niet allemaal binnen 24 uur Maar naar mijn gevoel begint het met een duidelijk: tot hier en niet verder.
Tirza
Fiorucci
13-09-2011 om 11:16
Tirza
In dit geval lijkt mij een : Tot hier en niet verder zelfs vanzelfsprekend. Dat ben ik volledig met je eens. Maar inderdaad, louter als uitgangspunt, want veel indruk maakt het niet, vrees ik.
Familielid
13-09-2011 om 12:47
Wat vic vertelt
herken ik ook wel. Diverse familieleden waren rond de 20 fanatiek aan het trainen en sommigen hebben ook wel eea gebruikt. Na een tijdje hebben ze inderdaad de tijd niet meer om zoveel te trainen en gaat het over. Een van deze heren is wel toen hij begin 40 was, en een nette huisvader met prima job en leuke kinderen, plotseling overleden aan een hartstilstand. Ik vraag me toch altijd af of dit niet gebeurd was als hij 20 jaar eerder van die rotzooi af was gebleven. Helaas lijkt 40 nog zo enorm ver weg als je 20 bent en dan heb je helemaal geen zin om je daar druk om te maken. Dat geldt ook voor roken bijvoorbeeld.
Annabel
16-09-2011 om 14:49
Geschrokken
Dank jullie allemaal voor de reacties. Geschrokken ben ik wel!~Wist echt wel dat die troep niet goed was, maar wat ik nu allemaal heb gelezen!
Ben wel van plan om hem nogmaals te confronteren, maar wat doe ik dan met het feit: ''mijn dochter (jonger) en haar vriend, vertelden mij dat hij tijdens de vakantie had gevraagd of daar soms ook testosteron te koop was. Gisteren vertelde mijn dochter ook dat toen ik naar mijn werk was er een vriend bij ons thuis was en waar zij bij was werd verteld dat ze een kikker met testosteron of anabole hadden ingespoten'' .
Tirza G.
16-09-2011 om 15:35
Hoe bedoel je?
Wat zou je daar mee moeten dan? Je wil niet dat jij weet dat jij het van/via je dochter weet? Je hebt toch spuiten en ampullen gevonden? Lijkt me voldoende voor de harde lijn. En geen smoesjes: bewaar ik voor een vriend, gebruik ik zelf nooit - enzovoort. Het is geen gesprék, het is een confrontatie.
Je stalt de spullen voor hem uit, maakt even een printje van wat je er van op kunt lopen en vertelt hem dat dat wat jou betreft afgelopen moet zijn. En hoe hij denkt dat aan te gaan pakken, anders doe je het zelf.
Tirza
Wilgenkatje-
17-09-2011 om 09:27
Kikker
vast een beetje dom hoor, maar wat is de rol van de kikker? waarschijnlijk niet dat hij prins wordt?
dirksmama
21-09-2011 om 09:36
Kikker
Die kikker dat is puur dierenmishandeling. Daar kun je voor beboet worden.
Als mannen van deze leeftijd niet inzien dat je zoiets bij een dier simpelweg niet DOET, dan hebben de anabolen in elk geval hun werk in de hersenen al gedaan.
Ik zou het ook zo naar hem brengen.
In mijn familie kwam het gebruik ook voor. Wat bij tot groot verdriet tot blijvende kinderloosheid geleid heeft.
Annabel
23-09-2011 om 14:06
Dochter heeft dit in vertrouwen verteld ...
... hiermee wil ik hem confronteren, maar hoe doe ik dat nu met het feit dat mijn dochter dit in vertrouwen heeft verteld?
Tirza G.
23-09-2011 om 15:17
Waar ben je bang voor?
Dat je dochter boos wordt omdat je haar vertrouwen beschaamd, dat hij boos wordt omdat je dochter het verteld heeft, of wat precies?
Tirza
dirksmama
23-09-2011 om 16:59
Dochter niet noemen.
Maar beginnen met 'ik heb gemerkt dat...' of 'wij hebben de indruk dat...'