Unimama
10-10-2016 om 22:15
Student verdronken na avond stappen
Mijn grote angst toen mijn oudste zoon ging studeren was dat hem iets zou overkomen in het nachtleven. Best een redelijke 18 jarige, maar ook in voor een feestje en te veel drinken dan. Gelukkig is ie nu 23 en wijzer.
Ik heb zo te doen met ouders en familie van de 18 jarige student die in Groningen midden in de nacht te water is gekomen en verdronken. Moeten ze beter op elkaar letten in de nacht? Iedereen heeft ook "recht" om aan zijn vrienden te ontsnappen. En natuurlijk moeten ze minder drinken. Maar ze zijn volwassen op hun 18e en uit huis.
Het leven zit vol risico's. 'Meestal gaat het goed, maar het zal je zoon maar zijn. Onmetelijk verdriet
MerelR
10-10-2016 om 22:17
Mijn gedachte
Dat was precies ook mijn gedachte. Las twee weken geleden ook een overlijdensbericht van een 18-jarige die 's nachts na het uitgaan met zijn scooter een eenzijdige ongeluk kreeg en overleed. Ergste nachtmerrie voor iedere ouder.
skik
10-10-2016 om 22:33
Wakker
Van zo'n scenario heb ik heel wat wakker gelegen toen mijn dochter nog thuis woonde en na een avondje op de studentenvereniging met de laatste trein naar huis kwam en alleen op de fiets het stukje van het station naar huis moest fietsen op een fietspad tussen spoor en sloot. Ik drukte haar altijd op het hart dat ze niet zoveel moest drinken dat ze het risico liep in die sloot te rijden.
Verschrikkelijk voor die ouders dat ze hun kind kwijt zijn. Zeker aan zoiets 'lulligs'.
skik
Leen13
10-10-2016 om 22:38
Angstig inderdaad
Je weet dat het meestal goed gaat en dat ze doordrongen zijn van de voorzorgsmaatregelen, niet alleen naar huis, zonodig blijven slapen, mij waarschuwen omdat ik ongerust ben al is het midden in de nacht.
Ik weet dat ze het dan naar haar zin heeft maar ik heb dit weekend ook een andere ouder uit bed gebeld omdat ik geen contact kreeg en de laatste metro al was aangekomen.
Zeer opgelucht dat ik ze ineens buiten hoorde praten met andere late feestgangers.
Want je weet ook dat het een enkele keer goed fout kan gaan.
Vreselijk voor die ouders, dat schiet meteen door je heen na zo'n bericht.
Kaaskopje
10-10-2016 om 23:37
Onderwijzer
Een onderwijzer op de school van mijn dochters is dit ook overkomen. Vreselijk. Eerst was de jongen een aantal dagen spoorloos en toen het bericht dat hij uit een gracht gehaald was. De man was kapot. Zo verschrikkelijk...
mijk
11-10-2016 om 09:37
Ik kwam er gister langs
met mijn dochter van 11. Er stond een groep studenten met kaarsjes en bloemen langs het diep. Er werd zo gehuild, allemaal zo rauw verdrietig.. Zo zo naar en moeilijk ook voor die jongens en meisjes. Ben er nog steeds helemaal stil van.... En de zoon begreep niet waarom ik hem even helemaal niet los kon laten.....
Mijk
Hedwig
11-10-2016 om 09:52
Ik vind het heel erg wat er met die jongen gebeurt is. Op de foto zie ik een goedlachse, frisse jongen. Net begonnen aan de studie en een nieuw leven. Erg voor familie en vrienden. Het gebeurt helaas geregeld.
Ik zeg zelf altijd tegen mijn kinderen dat ze nooit een dronken iemand (of onder invloed van andere middelen) of een gewond iemand achter moeten laten maar altijd iemand naar huis moeten begeleiden. En dat ze zelf, als ze veel gedronken hebben of niet fit zijn, altijd iemand moeten vragen even mee te lopen/fietsen naar huis. Mijn vader zei dit ook altijd. Dat heeft wel een vriend van mijn broer zijn leven gered doordat mijn broer hem in een winternacht met strenge vorst, toen die vriend stomdronken was en mijn broer wat minder gedronken had, over de hei heeft gesleept, geduwd, geslagen etc.
De vraag is natuurlijk of ze iemand vinden die dat wil doen en of ze uberhaupt aan mijn woorden denken maar als je het maar vaak genoeg zegt, slijt het misschien wel in, sprak zij hoopvol.
Yura
11-10-2016 om 12:48
Op elkaar letten
Precies wat jij zegt Hedwig zeg ik ook altijd. Toen mijn zoon afgelopen jaar op examenreis ging heb ik hem ook op het hart gedrukt dat ze op elkaar moesten letten en dat als ze dachten dat het niet goed ging met 1 van hen ze gelijk zelf niet meer moesten drinken, zodat nog iemand in staat is om iets te doen. Ik mocht ze naar het vliegveld brengen en toen heb ik dat ook gelijk nog de hele groep op het hart gedrukt.
Vragen om niet te drinken zet geen zoden aan de dijk vrees ik en soms overvalt het je ook dat je opeens teveel gedronken hebt, dus het voornaamste vind ik dat ze op elkaar letten. Toevallig heeft mij zoon kort geleden ook met een vriend samen iemand geholpen door de ouders te bellen. Ik zeg ook altijd dat als er wat is, dat hij me desnoods midden in de nacht uit bed moet bellen. Maar ja deze jongen studeerde heel ver weg van zijn ouders, dus dat werkte niet.
Ik vind het echt verschrikkelijk, zo is er niks aan de hand. Zo staat alles op zijn kop in een fractie van een seconde. Je ergste nachtmerrie als ouders.
MerelR
11-10-2016 om 18:21
Op elkaar letten.
Dat klinkt leuk, dat op elkaar letten. Hier echter het verhaal van zoon die altijd met een aantal studiegenoten gingen stappen. Een van hen was aan het einde van de avond/nacht steevast stomdronken en/of knetterstoned (ik weet niet precies wat maar in ieder geval niet meer in staat om zelfstandig thuis te komen, soms zelfs bijna bewusteloos). Omdat zoon het dichtst bij hem in de buurt woonde was hij altijd de sjaak om hem zo goed en zo kwaad als het ging veilig in zijn kamer te krijgen. Zoon had er op den duur echt schoon genoeg van en heeft hem toen een keer op straat laten liggen wat hem zeer kwalijk is genomen. Er was van tevoren al vaak met die jongen gepraat en hij beloofde iedere keer weer beterschap echter zonder het in de praktijk te brengen. Gelukkig heeft de vriendenclub nu besloten dat de dronkenlap niet meer met hen mee mag op kroegentocht.
Yura
12-10-2016 om 11:07
Altijd dezelfde
Daar had ik niet over nagedacht dat dat ook zou kunnen gebeuren. Dan ben je het uiteindelijk wel zat. Ik denk dat het een goeie oplossing is om hem niet meer mee te nemen. Hoewel het jammer is dat het eerst zover op heeft moeten lopen voordat ze dat besluit namen.
mona
19-10-2016 om 13:15
horror
ja onze kids begrijpen dat ook niet, ik loop wel ff naar huis vh station, helemaal alleen, om 3u id nacht dat wil ik ook niet...
onlangs is een goeie vriend en opdrachtgever van mijn zoon 'per ongeluk'doodgeschoten in Amsterdam, vrouw ligt nog in het ziekenhuis, kindje ongedeerd, het heeft hem erg geschokt dat het zomaar kan... de beste liefste man vd wereld en dan gebeurt dit met hem...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.