Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Lxx

Lxx

05-01-2022 om 14:34

slapen bij vriend


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-01-2022 om 21:01

Ik vind het raar dat je wel eerst bij je ouders aanschuift om te eten en vervolgens weer weggaat om bij je vriend te slapen. Kan die man niet koken ofzo?

Lxx

Lxx

05-01-2022 om 21:02 Topicstarter

Dit doe ik zodat ik mijn ouders iedere dag kan zien aangezien zij werken. Het is juist zodat ik ze iedere dag zie ipv dat het makkelijk is en ik daarna vertrek.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-01-2022 om 21:17

Lxx schreef op 05-01-2022 om 21:02:

Dit doe ik zodat ik mijn ouders iedere dag kan zien aangezien zij werken. Het is juist zodat ik ze iedere dag zie ipv dat het makkelijk is en ik daarna vertrek.

En hoe vaak is je vriend bij jou thuis als je ouders er ook zijn?

Tickel schreef op 05-01-2022 om 21:01:

Ik vind het raar dat je wel eerst bij je ouders aanschuift om te eten en vervolgens weer weggaat om bij je vriend te slapen. Kan die man niet koken ofzo?

Wat een achterlijke opmerking

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-01-2022 om 07:12

irmama schreef op 05-01-2022 om 22:48:

[..]

Wat een achterlijke opmerking

En waarom vind jij dat een achterlijke opmerking? Kun je het motiveren?

Wilgenkatje- schreef op 05-01-2022 om 16:15:

[..]

Goed advies. Maar hoe uitvoerbaar is dat in deze tijden van woningkrapte...

Aan het taalgebruik te horen is TO een Vlaamse. Hier is geen woningnood en wonen is hier een pak goedkoper dan in NL. Maar als TO studeert, is ze wel financieel afhankelijk van haar ouders. Gratis leningen van de overheid bestaan hier niet. De meeste studenten die op bereikbare afstand van hun opleiding wonen, blijven hier thuis wonen om die reden.

Llx, ik denk toch dat je het gesprek aan moet gaan met je ouders. Wat verwachten ze van jou, wat verwacht jij van je ouders? Waarom willen ze dat je vaker thuis slaapt? Zouden ze het bv fijner vinden als je 3x bij je vriend slaapt, maar dat je dan 3 hele dagen bij hem blijft? Is dat rustiger/duidelijker? Ik noem maar wat. 

Als jullie met zijn 3en in huis wonen, zou 2x per week koken echt genoeg moeten zijn (dat kunnen jullie alledrie immers doen). Als ze willen dat je vaker kookt, waarom vinden ze dan dat jij een groter aandeel moet doen? En is dat een redelijke reden? 

Studeren is een even grote belasting als een voltijds job, soms zelfs meer, weten en accepteren ze dat? 

Kortom: praat! Wees volwassen, word niet boos maar luister en herhaal wat ze zeggen (begrijp ik goed dat jullie x willen?), en vraag of zij ook naar jou luisteren. Wie weet valt het allemaal mee en willen ze gewoon zeggen dat ze je missen als je weg bent. Dat is eigenlijk heel lief. Maar ook iets wat erbij hoort wanneer kinderen volwassen worden.

Zelf ging ik op mijn 18e in een andere stad studeren en zag ik mijn ouders nog maar eens in de 3 a 4 weken. Op mijn 21e woonde ik samen en was ik bijna afgestudeerd. Zo kan het ook lopen. Ik heb nog steeds een prima, warme band met mijn ouders omdat ze me altijd gesteund hebben in mijn keuzes. We spraken erover, ze gaven hun mening, maar ze lieten mij zelf kiezen. Dat vond en vind ik geweldig!

Tickel schreef op 06-01-2022 om 07:12:

[..]

En waarom vind jij dat een achterlijke opmerking? Kun je het motiveren?

Ja want je vult in dat ze " aanschuift" ipv zelf kookt, en je vraagt of die man niet kan koken, terwijl dst helemaal niet de reden is dat ze na het eten gaat

Wat is de reden dat ze dit niet gezond vinden?
Ik vermoed dat ze graag willen dat je meer (verschillende) mensen ziet, dus dat je je op 21-jarige leeftijd teveel richt op je vriend. Op die manier ongezond.
Maar ik zou verduidelijking vragen aan je ouders.

Bovenal denk ik dat je ook op jezelf zou kunnen wonen en je ouders dan ook niet op die manier zouden kunnen bepalen hoe 'gezond' je bezig bent. Dus in die zin vind ik niet dat ze zich met jouw manier van invullen van je leven moeten bemoeien (tips/advies geven mag natuurlijk wel), tenzij zij daar last van hebben - maar n.a.v. jouw andere postings lijkt het mij niet dat je "gebruik" van hen maakt. In tegendeel.

Tickel schreef op 05-01-2022 om 21:01:

Ik vind het raar dat je wel eerst bij je ouders aanschuift om te eten en vervolgens weer weggaat om bij je vriend te slapen. Kan die man niet koken ofzo?

Ik snap deze opmerking ook niet. Bedoel je met 'die man' haar vriend?

Dan zou een opmerking 'kan die man niet alleen slapen ofzo?' misschien niet terecht zijn, maar wel meer hout snijden.

En ze schuift niet aan, maar bereidt juist het eten bij haar ouders. (Oké, daarna schuift ze aan om het op te eten).

Dus wat bedoel je nu precies met deze posting?

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

06-01-2022 om 11:35

Ik lees in de openingstopic geen "Hotel Mama". Misschien zijn je ouders bang dat je je teveel aan je vriend vastklampt (achter hem aan loopt). Ik lees in je eigen reacties dat je ook je ouders probeert te pleasen. Misschien -- maar dat is gissen -- zit 'm daar de kneep. 

Maar allerbelangrijkst: wat wil JIJ cq wat vind JIJ ?
Vind jij ook (stiekem) dat je teveel bij je vriend bent?
Je moet zelf het leven 'uitvinden' en dat hoeft niet hetzelfde te zijn als hoe je ouders leven, denken, voelen, beslissen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-01-2022 om 13:14

Jesse_1 schreef op 06-01-2022 om 11:10:

[..]

Ik snap deze opmerking ook niet. Bedoel je met 'die man' haar vriend?

Dan zou een opmerking 'kan die man niet alleen slapen ofzo?' misschien niet terecht zijn, maar wel meer hout snijden.

En ze schuift niet aan, maar bereidt juist het eten bij haar ouders. (Oké, daarna schuift ze aan om het op te eten).

Dus wat bedoel je nu precies met deze posting?

Als ze zo graag 4 dagen bij haar vriend wil zijn, waarom is ze daar dan niet hele dagen? Waarom eet ze daar niet. Eten met je werkende ouders kun je nauwelijks quality time noemen. 

Ik mocht zelf heel veel van mijn ouders, misschien wel meer dan zou moeten, maar zij wilden ook wel weten wie mijn vriendje was en leren kennen. Die schoven dan ook regelmatig aan bij ons thuis. Zeker na 2 jaar. Ik heb het idee dat TO niet de precieze beweegreden kent van haar ouders. En ze woont nog steeds onder hun dak waardoor ze wel rekening moet houden met haar ouders, binnen het redelijke.

Tickel schreef op 06-01-2022 om 13:14:

[..]

Als ze zo graag 4 dagen bij haar vriend wil zijn, waarom is ze daar dan niet hele dagen? Waarom eet ze daar niet. Eten met je werkende ouders kun je nauwelijks quality time noemen.

Hoezo is samen aan tafel een maaltijd gebruiken geen quality time? Hier in huis is het juist het moment dat iedereen bij elkaar is en aandacht heeft voor elkaar (en niet voor telefoon/laptop/tv etc).

Of misschien begrijp ik je verkeerd. En is eten met je niet-werkende ouders wel quality time? Ik weet niet zo goed hoe ik die zin moet inschatten (dat 'werkende ouders' snap ik niet - ze zijn de rest van de dag niet thuis - of misschien in coronatijd thuis aan het werk - en hebben dan toch juist met het eten wel tijd voor elkaar?). 

Tickel schreef op 06-01-2022 om 13:14:

[..]

Als ze zo graag 4 dagen bij haar vriend wil zijn, waarom is ze daar dan niet hele dagen? Waarom eet ze daar niet. Eten met je werkende ouders kun je nauwelijks quality time noemen.

Ik mocht zelf heel veel van mijn ouders, misschien wel meer dan zou moeten, maar zij wilden ook wel weten wie mijn vriendje was en leren kennen. Die schoven dan ook regelmatig aan bij ons thuis. Zeker na 2 jaar. Ik heb het idee dat TO niet de precieze beweegreden kent van haar ouders. En ze woont nog steeds onder hun dak waardoor ze wel rekening moet houden met haar ouders, binnen het redelijke.

Er staat toch nergens dat haar vriend nooit daar is? Wat praat jij vreemd zeg.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-01-2022 om 14:35

irmama schreef op 06-01-2022 om 13:57:

[..]

Er staat toch nergens dat haar vriend nooit daar is? Wat praat jij vreemd zeg.

Ik praat vreemd? Misschien moet je zelf even je posts doorlezen als je het over vreemd hebt.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-01-2022 om 14:39

Jesse_1 schreef op 06-01-2022 om 13:43:

[..]

Hoezo is samen aan tafel een maaltijd gebruiken geen quality time? Hier in huis is het juist het moment dat iedereen bij elkaar is en aandacht heeft voor elkaar (en niet voor telefoon/laptop/tv etc).

Of misschien begrijp ik je verkeerd. En is eten met je niet-werkende ouders wel quality time? Ik weet niet zo goed hoe ik die zin moet inschatten (dat 'werkende ouders' snap ik niet - ze zijn de rest van de dag niet thuis - of misschien in coronatijd thuis aan het werk - en hebben dan toch juist met het eten wel tijd voor elkaar?).

Hou het er maar op dat we elkaar niet begrijpen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.