Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-09-2021 om 18:02
ik hoor geruchten dat de studielening straks misschien gaat vervallen. Fijn voor toekomstige studenten natuurlijk, maar ik vraag me af welke consequenties dat heeft voor de huidige studenten. Sommige lenen nu maximaal, andere hebben geen lening en betalen alles zelf (meestal de ouders, zoals bij ons het geval is). Ik kan me bijna niet voorstellen dat die volledig gecompenseerd gaan worden of dat leningen (deels) zullen worden kwijtgescholden. Zou het slim zijn om nog een lening af te sluiten?
13-09-2021 om 17:57
Weet je, als ze het zouden veranderen met ingang van volgend jaar zou het fijn zijn voor mijn zoon, om de tegemoetkoming te krijgen. Zo niet, ook goed, wij blijven zijn studie betalen. Maar ik snap zo goed dat het niet voor alle ouders mogelijk is. Laten ze zien dat daar wat extra voor is.
Lening kwijtschelden zullen ze niet snel gaan doen denk ik.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.