Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ons kind (geboren als jongen) wil 'ineens' een vrouw worden

Indira_ schreef op 08-02-2025 om 13:53:o

[..]

Even snel: via psygender wordt idd de wachtlijst omzeilig

Okay, nu wordt het me duidelijk. Balen zeg. Is er een mogelijkheid dat je kind er geen geld voor heeft en jullie het niet gaan voorschieten? Want ik denk dat meer tijd nu voor alle personen het beste zou zijn.

Indira_

Indira_

08-02-2025 om 14:02 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 08-02-2025 om 10:10:

maar is het niet een idee, als moeder weet waar hij aangemeld is, om dat via de huisarts een schrijven te laten opsturen, zodat in ieder geval zijn diagnoses daar bekend zijn, zodat ze in ieder geval over de juiste informatie bezitten om mee te nemen in gesprekken?

En nogmaals...het kan natuurlijk dat het wel gewoon zo is en hij zich zo voelt en juist dmv anderen woorden weet te geven aan zijn binnenwereld. Dat kunnen natuurlijk ook gewoon tips zijn hoe je iets kan omschrijven naar anderen toe

nope, onmogelijk, kind is 19. ik heb wel zelf met huisarts gepraat maar die mag geen info geven. behalve dat kind daar is geweest en er een dooverwijzing is gedaan naar het genderteam maar goed dat wisten we al.

Indira_

Indira_

08-02-2025 om 14:04 Topicstarter

Lexus schreef op 08-02-2025 om 13:57:

[..]

Okay, nu wordt het me duidelijk. Balen zeg. Is er een mogelijkheid dat je kind er geen geld voor heeft en jullie het niet gaan voorschieten? Want ik denk dat meer tijd nu voor alle personen het beste zou zijn.

uiteraard. Ik sta er net zo in als Karmijn. Maar kind kennende is die creatief genoeg. Ergens gaat het hen dan financieel nog lukken ook. Hoe? Dat weet ik niet.

Nick90 schreef op 08-02-2025 om 13:36:

[..]

Je moet eerst zelf voorschieten.

En je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk maar een deel vergoed omdat ze geen contracten hebben afgesloten met zorgverzekeraars. 

Indira_ schreef op 08-02-2025 om 14:04:

[..]

uiteraard. Ik sta er net zo in als Karmijn. Maar kind kennende is die creatief genoeg. Ergens gaat het hen dan financieel nog lukken ook. Hoe? Dat weet ik niet.

Ja dan zit je vast als ouder. Ik zelf zou toch een brief schrijven aan de behandelaar bij Psytrans met daarin alle voorgeschiedenis van je kind en alle moving factors rond kind. Maar gewoon heel droog, en niet zoals hier in verontwaardiging (die begrijpelijk is maar tegen je werkt in zo'n brief). En ook laten blijken dat je qua genderfluïditeit niet een van de ouders bent die overal tegen is. Misschien zelfs een brief per slow mail, aangetekend. Ook al komt er geen respons, het wordt misschien toch meegenomen. Dan heb je er alles aan gedaan wat nu mogelijk is. 

Indira_ schreef op 08-02-2025 om 13:56:

[..]

Nee. En het klonk en leek mij ook onwerkelijk maar er is een beerput open waarvan jij en ik niet wisten dat die bestond. Je kan alles online of via via vinden. Zelfs anti kanker medicijnen, anti hiv medicijnen, hormonen, slaappillen, methadon en ook het omstreden zelfmoord medicijn. En waar geld te verdienen valt zijn ook professionele mensen niet onschendbaar. Ik wilde ook graag geloven dat de meeste mensen deugen. Doe ik nog steeds. Maar als je eenmaal een luik hebt open getrokken merk je dat er meer is onder de zon dat we voor mogelijk hielden en dachten dat bestond.

Alles is te koop , daar heb je gelijk in en je hoeft niks te "sponseren" financieel maar dan nog is morgen niet de operatie , hormonen hebben tijd nodig om hun werk te doen enz. En je kan alleen maar hameren om de juiste legale wegen te bewandelen .  Dat geld met sporten en steroiden gebruiken, uitgaan en drugs met eigenlijk alles in het leven

[..]

Pffft dat is dan vreselijk vervelend en frustrerend. 

Maar het ligt dan ook buiten je invloed. Je kunt wel bij familie en vrienden van jezelf, dit dilemma uitleggen en vragen om hem geen geld te lenen. 

1 keer is genoeg

[..]

Is je kind in staat tot criminele activiteiten om deze nogal dure aangelegenheden te bekostigen? Want laten we eerlijk zijn, een volledige transitie kost echt een godsvermogen en dat kan vrijwel niemand uit eigen zak betalen, laat staan met legaal verdiend geld en al helemaal niet op deze leeftijd.

Ik zag op de genoemde site dat de behandelingen vergoed worden wanneer ze in het pakket zitten, maar wel vooraf betaald dienen te worden en dan de rekeningen indienen bij de zorgverzekeraar. En je komt alleen in aanmerking met een doorverwijzing. Dus best kans dat alles dan vergoed wordt. 

Miraval schreef op 08-02-2025 om 17:44:

Ik zag op de genoemde site dat de behandelingen vergoed worden wanneer ze in het pakket zitten, maar wel vooraf betaald dienen te worden en dan de rekeningen indienen bij de zorgverzekeraar. En je komt alleen in aanmerking met een doorverwijzing. Dus best kans dat alles dan vergoed wordt.

Dit systeem van zelf voorschieten en dan declareren ken ik wel van tandartsen waarmee jouw verzekering geen contract heeft en bij brillen als je daar een verzekering voor hebt. Maar dan heb je het doorgaans wel over andere bedragen dan bij dit soort trajecten en ingrepen.

MamaE schreef op 08-02-2025 om 17:53:

[..]

Dit systeem van zelf voorschieten en dan declareren ken ik wel van tandartsen waarmee jouw verzekering geen contract heeft en bij brillen als je daar een verzekering voor hebt. Maar dan heb je het doorgaans wel over andere bedragen dan bij dit soort trajecten en ingrepen.

Dat klopt deze bedragen zullen flink zijn, ze factureren 2 wekelijks, dus je moet voldoende geld hebben om de eerste 2 maanden te kunnen betalen voordat de zorgverzekeraar terug gaat betalen denk ik.

Geld en verzekeringen,  daar zou ik met in jouw geval niet mee bemoeien zolang je kind de reguliere weg niet volgt.
In de transcommunity is heel goed gekend welke verzekeraar wat vergoedt. Laat die daar zelf maar achteraan gaan. Als die geld moet voorschieten, dan hoop ik dat die hard aan het werk is.
Transmeisje in mijn kennissenkring ging werken naast haar studie en kon elke 5 a 6 weken voor een definitieve epilatiesessie betalen (werd niet vergoed). De hele behandeling kostte heel wat tijd, maar langzaam ging het ook. Dit kan jouw kind ook.

Miraval schreef op 08-02-2025 om 17:44:

Het ligt aan je verzekering. Ze hebben geen contracten met zorgverzekeraars afgesloten, dus ligt het aan je eigen zorgverzekeraar en voorwaarden hoeveel ze vergoeden. 

Als ik kijk naar mijn eigen polis wordt GGZ hulp bij een niet gecontracteerde zorgaanbieder voor 65% vergoed. De rest zou ik zelf moeten betalen. En dat tikt snel aan..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.