Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onbegrijpelijk


Dit klinkt heel naar. Maar je wordt niet zomaar opgenomen als iemand roept dat dat nodig is. Je wordt ook niet zomaar onderzocht op allerlei stoornissen. 
Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je je kunt richten op je eigen herstel. Mensen die daar niet aan bijdragen kun je beter loslaten. Ook als dat je eigen kinderen zijn, hoe pijnlijk dat ook moet zijn. Maar dit leest niet alsof jullie een positieve bijdrage leveren aan elkaars bestaan. 

Anoniemvoornu schreef op 15-10-2024 om 07:29:

Je wordt niet zomaar psyghiatrisch opgenomen er is een ontzettend tekort aan plekken ..... Dat je kinderen daar verantwoordelijk voor zouden zijn dat vind ik nogal raar om te zeggen..
Je hebt je woning verkocht en verwacht van je kinderen een woning??

Ze verwacht dat de kinderen evenveel voor de moeder doen als voor de vader. Is dat nou echt zo raar concept?

Het is denk ik een complex verhaal. Het is niet gek dat je mentale problemen krijgt van huiselijk geweld, een nare scheiding en een traumatische gebeurtenis zoals het dicht knijpen van je keel door ex. 

Die mentale problemen zijn de reden voor een opname op de PAAZ afdeling. Had je die niet gehad, dan was een blijf van mijn lijf huis een logischere plek geweest. 

Het klinkt alsof je boos bent op je kinderen dat ze vonden dat je aan je mentale problemen moest werken. Daarnaast lees ik ook dat de vriendin die je destijds had ook geen vriendin meer is? Heeft dat een zelfde oorzaak? 

Ik begrijp dat het vanuit jouw oogpunt oneerlijk voelt dat je ex een (tijdelijk?) dak boven zijn hoofd kreeg. En jij dak en thuisloos werd.

Zou het kunnen dat je volwassen kinderen dachten dat jij een dak boven je hoofd zou kunnen hebben als je je liet opnemen in een psychiatrisch kliniek? En dat je zonder behandeling geen kans zou hebben op voldoende geld verdienen om op termijn een eigen woonruimte te kunnen betalen? 

In dat geval begrijp ik je kinderen ergens wel. Ik zou ook niet de rest van mijn leven een ouder in huis willen nemen. Tijdelijk prima, dat hebben we zelfs al eens gedaan. Maar er moet uitzicht zijn op een eigen woning op termijn.

Zeespiegel schreef op 15-10-2024 om 23:27:

[..]

Ze verwacht dat de kinderen evenveel voor de moeder doen als voor de vader. Is dat nou echt zo raar concept?

Ik heb gezegd dat het raar is je kinderen de schuld te geven van je psychiatrische opname. En we weten niet of haar kinderen minder of meer voor haar of hun vader doen , alleen dat to het zo ervaart maar of dat ook de werkelijk zo is weten we niet

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.