Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Net verkering en al blijven slapen. Hoe ging dit bij jullie?


Lolkina schreef op 14-06-2024 om 05:51:

Écht serieus???? Waarom een kind van 20 jaar als een klein kind behandelen. Het is 2024!!! Wát een totale onzin om je volwassen zoon of dochter een beperking op te leggen met wie zij de nacht doorbrengen. Geef hen de vrijheid om te ontdekken. Geef hen het vertrouwen dat zij dat goed doen.
Maar waarschijnlijk hebben deze ouders nooit logeerpartijtjes toegestaan.
Wat een gemis in de opvoeding dat kinderen deze gezellige, leerzame ervaringen ontnomen zijn.
Dat ouders hun kinderen het ontdekken van hun liefdesleven en hun eigen ik niet toestaan in hun ouderlijk huis. Dat zij daar pas mee kunnen beginnen wanneer zij zelfstandig wonen omdat hun ouders niet willen weten dat hun volwassen kinderen seksueel actief zijn.
Tegenwoordig is het héél lastig voor jongeren om een woning te vinden, dus wonen zij langer thuis. Dat betekent niet dat zij zich aan hun ouders ongemakkelijke gevoel moeten voldoen.
Beperk jullie kinderen niet in het opbouwen van seksuele ervaring waaruit een mooie relatie kan volgen.
20 jaar is toch écht oud genoeg om zelf te bepalen met wie de nacht wordt doorgebracht, daar mogen pa en ma wel iets van vinden maar hebben daar niets over te zeggen.

Ja daar heb je gelijk in, maar als je de andere posts leest vind ik het ook wel heel makkelijk gezegd. Mijn collega (met toen thuiswonende volwassen dochter) trof ooit 's ochtends vroeg een vreemde gast in z'n onderbroek aan in de badkamer. Ook goeiemorgen! Geen woord over de seksuele waarden van de dochter hoor, maar hij vond het wel tijd worden voor haar om te vertrekken. Sommige dingen wil je als ouder óf als kind gewoon niet delen met of zien van de ander. Ik blijf erbij: de woningnood is een serieus probleem voor de ontwikkeling van jongeren. 

Het enige waar je als ouder iets over te zeggen hebt is hoe vaak er gasten over de vloer komen. Het is jouw huis waar je je vrij moet kunnen voelen. En rondlopen zoals jij wilt. Dus je kunt aangeven dat er bijvoorbeeld 2x per week iemand mag logeren. En dat je wilt weten wanneer dat is. 

Verder zou ik blij zijn dat je kind sociale contacten heeft en ervaring opdoet met relaties of seksualiteit. Alleen maar leerzaam voor de toekomst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.