Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-04-2024 om 15:40
Mijn jongste van 18 gaat sinds twee weken niet meer naar school en stage. School sinds kerst steeds minder, stage nooit geweest. Hij heeft nog geen startkwalificatie. Ik wil zijn privacy waarborgen, dus niet al te veel details geven. Hij heeft autisme. Gemeente is op de hoogte, maar wat zijn de mogelijkheden? Reacollege is genoemd door gemeente, maar er is geen lokatie in de buurt die leerlingen aanneemt.
Praktische tips voor aansturen dagritme zijn ook welkom, al is dat ook al kernpunt van de begeleiding vanuit gemeente.
16-04-2024 om 14:08
citroentje schreef op 16-04-2024 om 10:19:
Ik denk dat ASS kinderen bovengemiddeld vaak thuis zitten, maar heb geen cijfers paraat. Oudervereniging Balans voor neurodiverse kinderen had er altijd veel aandacht voor. Toen ik op de middelbare school zat kwam er een meisje niet naar school vanwege een angststoornis. Daar werd toen heel geheimzinnig over gedaan.
Daar ken ik ook voorbeelden van. Die zijn uiteindelijk "huisvrouw" geworden. Zogenaamd als keuze maar feitelijk konden ze een gewone baan gewoon echt niet aan. En ook nu met kinderen zie je dat het lastig is. De maatschappij is ingewikkeld.
22-04-2024 om 10:20
Citroentje, misschien was je dit online event al tegen gekomen, maar ik dacht ik post m ook:
https://www.eventbrite.nl/e/tickets-ouders-van-thuiszitters-in-verbinding-online-ontmoetingsavond-873969766097
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
22-04-2024 om 11:30
Dank je! Na een goed gesprek heb ik tiener naar school gekregen. Stage gaat het niet meer worden. Dus dat isdrie halve dagen school met zeker niet onbelangrijk: ook sport. We zijn er nog niet, en zijn mbo 1 gaat hij dit jaar niet halen, maar dan heeft hij in ieder geval wat struktuur.
22-04-2024 om 12:08
citroentje schreef op 22-04-2024 om 11:30:
Dank je! Na een goed gesprek heb ik tiener naar school gekregen. Stage gaat het niet meer worden. Dus dat isdrie halve dagen school met zeker niet onbelangrijk: ook sport. We zijn er nog niet, en zijn mbo 1 gaat hij dit jaar niet halen, maar dan heeft hij in ieder geval wat struktuur.
Wat goed, Citroentje! Alles wat lukt is winst. Stap voor stap is ook vooruitgang. En soms is stilstaan of een stap terug ook nodig.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.