Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-01-2016 om 15:01
Hoi allen,
Mijn zoon is dit jaar begonnen op de universiteit. Gaat nog niet echt goed.
Hebben jullie ervaringen met begeleiding voor studenten met huiswerk? Bedoel dan niet de stoomcursussen voor tentamens maar wekelijkse begeleiding met huiswerk.
Hoe denken jullie hierover? Zouden jullie dit als ouder je kind laten doen?
28-01-2016 om 12:43
Zelf initiatief nemen
Op onze universiteit (nijmegen) is een groot aanbod aan studiebegeleiding. Via de introductie wordt iedere student wegwijs gemaakt in het aanbod. Ik kan me niet voorstellen dat het op andere universiteiten anders is. Iedere faculteit of zelfs opleiding heeft studiebegeleiders en studie-adviseurs.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit voor mijn studerende kind zou regelen. En ik kan me nog minder voorstellen dat mijn kind dit zou toelaten.
Het woord "huiswerk" heb ik gelukkig nog nooit gehoord trouwens. Dat vind ik echt bij de middelbare school horen!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.