Weeromstuit
18-04-2021 om 11:59
Groot bed in kleine kamer
Ik wil voor mijn jongvolwassen en thuiswonende dochter graag een tweepersoons bed kopen, maar aangezien haar kamer echt klein is, moet het op de een of andere manier opgevouwen ingeklapt of omgebouwd moeten worden. Wat is handig: een slaapbank, een uitschuifbed, nog iets anders? Iemand concrete tips?
Het hoeft niet zo goedkoop mogelijk, liever een echt goed bed dat ze misschien tzt ook nog kan meeverhuizen naar een studentenkamer.
Tango
18-04-2021 om 22:34
Slofje schreef op 18-04-2021 om 13:52:
Let op of zo'n boxspring van 1.20 door je trapgat past..
Bij Leenbakker hebben ze meerdere soorten. Je moet inderdaad kijken of het onderste deel uit twee delen bestaat van 60 cm breed. Dat gaat prima door het trapgat. Die versie is iets duurder, maar dus wel handiger om te plaatsen.
Knutselkei
19-04-2021 om 08:15
Staat er een kast inde kamer? Ze zou dan nog kunnen kiezen voor een boxspring met opberg mogelijkheid,die klap je schuin weg en eronder is veel ruimte.Dan is dat de kast tegelijk. Kan mee naar studentenkamer.
1968
19-04-2021 om 08:40
Die hemnes heeft mijn stiefdochter ook, ze laat hem bijna altijd uitgeschoven staan en dan lijkt het net een tweepersoons bed, ook geen verschil in de hoogte van de matrassen. Inschuiven is echt heel simpel en gaat makkelijk (makkelijker op laminaat dan tapijt, we hebben hier beide situaties meegemaakt) Het matras leg je alvast op het andere matras en het beddengoed zou in de la kunnen maar hier slaat ze het gewoon ook dubbel eroverheen en dan ligt het prima.
MamaE
19-04-2021 om 11:18
Heel eerlijk? Als het niet past, zou ik geen tweepersoonsbed kopen. Toen ik bij mijn ouders woonde, paste dat op mijn kamer ook niet of nauwelijks. Heb een tweepersoons bed gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Ik zou ook weinig zin hebben om dagelijks mijn bed in en uit te klappen. Zo'n uitschuifbed zou ik dan eerder voor kiezen dan een klapbed.
Weeromstuit
19-04-2021 om 14:33
MamaE, ik snap je reactie en ik sta er zelf eigenlijk ook niet vreselijk om te springen allemaal. Maar door allerlei omstandigheden is dochters vriend vaak bij ons én kunnen we niet van kamers ruilen én kan ze ook niet binnenkort het huis uit... dit zijn gewoon even de feiten op dit moment. Ik ben op zoek naar iets om het voor haar wat makkelijker te maken. Misschien voor een paar maanden maar misschien wel voor de komende drie jaar, ik heb geen idee.
Vriend zoekt intussen naar een kamer, dat kan ook verlichting bieden als dat lukt en als dochter daar dan ook geregeld kan bivakkeren.
Ze zei laatst dat ze vooral dat gesjouw met matrassen zo onhandig vindt. Vandaar het idee voor een uitschuifbed. Dat dus inderdaad wél makkelijk elke ochtend weer in te schuiven moet zijn.
Leen13
19-04-2021 om 14:59
https://tinyurl.com/onderschuifbedklkamer
Een onderschuifbed lijkt me dan wel handig. Je kunt het 'opgemaakt' laten. Ze zijn er vast ook nog wel goedkoper maar deze ziet er opgemaakt uit.
Sammy70
19-04-2021 om 16:13
Moet het echt elke avond ingeklapt worden? Is er werkelijk geen andere mogelijkheid? Haar andere spullen elders? Hier word je echt niet goed van als dat elke avond moet. Als het niet altijd hoeft te worden omgemaakt tot bed zou ik ook kiezen voor een onderschuifbed.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.