Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dreigende ots en uithuisplaatsing


AlisonH schreef op 03-06-2024 om 15:24:

[..]

Dit mag helemaal niet. Ze mogen hem pas uitschrijven/afmelden als er een andere plaats voor hem is gevonden: andere school, dagbesteding…

Ik weet veel te weinig van de situatie om dat met zekerheid te zeggen. Is er kwalificatieplicht? Of is daar al vrijstelling van of is er al een startkwalificatie. Maar goed ik weet ook niet wat wordt bedoeld met 'afgemeld'.  Is dat uitgeschreven, of wordt er iets anders bedoeld.

Daglichtlamp schreef op 03-06-2024 om 15:31:

[..]

Ik weet veel te weinig van de situatie om dat met zekerheid te zeggen. Is er kwalificatieplicht? Of is daar al vrijstelling van of is er al een startkwalificatie. Maar goed ik weet ook niet wat wordt bedoeld met 'afgemeld'. Is dat uitgeschreven, of wordt er iets anders bedoeld.

Dat zou kunnen inderdaad, dat er vrijstelling is gegeven. Hoe dan ook een nare situatie voor alle betrokkenen. 

Zorgje!!

Zorgje!!

03-06-2024 om 20:56 Topicstarter

dit was een school die bij de opname zat hij mocht daar blijven zolang hij wel ook in hulptraject zat.
Nu word hij weer administratief ingeschreven bij de school waar hij al 2.5 jaar niet geweest is....

Zorgje!! schreef op 03-06-2024 om 20:56:

dit was een school die bij de opname zat hij mocht daar blijven zolang hij wel ook in hulptraject zat.
Nu word hij weer administratief ingeschreven bij de school waar hij al 2.5 jaar niet geweest is....

Wat ontzettend vervelend. Dat lijkt me voor je kind niet echt haalbaar.

Zorgje!!

Zorgje!!

03-06-2024 om 21:36 Topicstarter

nee is het sowieso niet.
Nu ook maar weer afwachten maar ons vertrouwen loopt elke x wel een deukje op....
Wachten maar op wat allemaal komen gaat maar we zien hem ook steeds somberder worden en vandaag ook heel boos op alles en iedereen.....

Zorgje!!

Zorgje!!

28-06-2024 om 08:46 Topicstarter

jbt tafel is geweest er komt nu een onderzoek en afwachten hoelang gaat duren...
Hrb nogmaals zorgrn geuit om zijn somberheid maar lijkt wel alsof ze niet aannemen, hij was woensdagavond helemaal totaal de weg kwijt nadat ik uit werk kwam.
Dag alleen gezeten en normaal laat hij dan toch even de hond plassen maar dat lukt hem niet, helemaal niet meer naar buiten en dat zorgde voor zoveel verdriet en frustratie dat toen ik thuis kwam zijn kamerdeur gebarricadeerd was...
Machteloos....

Verschrikkelijk dat er wel over je kind vergaderd wordt, maar dat er geen hulp voor kind zelf komt. Veel sterkte.

Ach, mijn hart breekt als ik over je zoon lees en hoe moeilijk hij het heeft. Zou een filmpje maken misschien werken? Beelden zeggen vaak meer dan woorden... Het is voor jou als ouder zo ongelooflijk moeilijk om een kind dat depressief is actief te krijgen. Terwijl beweging en frisse lucht en een vast dagritme daar zo belangrijk in is. Eigenlijk zou je vrijgesteld moeten worden van werk zodat je hem echt goed kunt begeleiden. Maar ja, dat is natuurlijk een utopie.
Ik zou dat ik je kon helpen, maar ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.