Zorgje!!
29-04-2024 om 10:00
Dreigende ots en uithuisplaatsing
na een lang traject waarbij onze zoon ook 9 maanden is opgenomen geweest lopen we sinds hij weer thuis woont toch compleet weer vast.
Diagnose ASS en angst/depressie stoornis met normale intelligentie (wel grote verschillen)
Na 2 maanden gesloten(via rm) instelling naar een open instelling waar hij behandeling school en wonen allemaal op 1 plek had zitten is hij na kleine 8 maanden weer thuis komen wonen.
Zou ambulante begeleiding komen die al voor de opname betrokken waren.
Helaas merkten we al heel snel dat al zijn veiligheid weg viel en werd steeds moeizamer om hem naar school te krijgen en komt rigenlijk ook niet meer buiten en sloot hij zich op voor de hulpverlening en zien we hem ook weer langzaam in een depressie glijden.
We hebben echt zoveel meegemaakt in hulpverlenerland en zeker niet alles positief....
Morgen hebben we een gesprek omdat ze nu willen dat het naar de jeugdbeschermingstafel gaat.
We hebben 2.5 jaar als ouders overal aan meegewerkt maar er schijnt nu in het vrijwillig kader niks meer te kunnen en zou er ws een ots komen.
Maar betekent ook wachttijden voor onderzoek rvkb en hij word dit jaar 17...
En dan een plek vinden waar hij op zijn plek is terwijl we eigenlijk niks liever willen dan hem thuis houden maar dat brengt wel zijn ontwikkeling ook in gevaar....
Ik zie op tegen het gesprek morgen ben verdrietig boos maar ook zo zwaar teleurgesteld in de hulpverlening die er was(opname)
Hebben jullie misschien tips die we echt even moeten navragen benoemen in het gesprek morgen?
Maar misschien ook wel tips over instellingen waarin jongeren met een normaal iq terecht zouden kunnen?
Daglichtlamp
03-06-2024 om 15:31
AlisonH schreef op 03-06-2024 om 15:24:
[..]
Dit mag helemaal niet. Ze mogen hem pas uitschrijven/afmelden als er een andere plaats voor hem is gevonden: andere school, dagbesteding…
Ik weet veel te weinig van de situatie om dat met zekerheid te zeggen. Is er kwalificatieplicht? Of is daar al vrijstelling van of is er al een startkwalificatie. Maar goed ik weet ook niet wat wordt bedoeld met 'afgemeld'. Is dat uitgeschreven, of wordt er iets anders bedoeld.
AlisonH
03-06-2024 om 15:44
Daglichtlamp schreef op 03-06-2024 om 15:31:
[..]
Ik weet veel te weinig van de situatie om dat met zekerheid te zeggen. Is er kwalificatieplicht? Of is daar al vrijstelling van of is er al een startkwalificatie. Maar goed ik weet ook niet wat wordt bedoeld met 'afgemeld'. Is dat uitgeschreven, of wordt er iets anders bedoeld.
Dat zou kunnen inderdaad, dat er vrijstelling is gegeven. Hoe dan ook een nare situatie voor alle betrokkenen.
Zorgje!!
03-06-2024 om 20:56
dit was een school die bij de opname zat hij mocht daar blijven zolang hij wel ook in hulptraject zat.
Nu word hij weer administratief ingeschreven bij de school waar hij al 2.5 jaar niet geweest is....
Daglichtlamp
03-06-2024 om 21:01
Zorgje!! schreef op 03-06-2024 om 20:56:
dit was een school die bij de opname zat hij mocht daar blijven zolang hij wel ook in hulptraject zat.
Nu word hij weer administratief ingeschreven bij de school waar hij al 2.5 jaar niet geweest is....
Wat ontzettend vervelend. Dat lijkt me voor je kind niet echt haalbaar.
Zorgje!!
03-06-2024 om 21:36
nee is het sowieso niet.
Nu ook maar weer afwachten maar ons vertrouwen loopt elke x wel een deukje op....
Wachten maar op wat allemaal komen gaat maar we zien hem ook steeds somberder worden en vandaag ook heel boos op alles en iedereen.....
Zorgje!!
28-06-2024 om 08:46
jbt tafel is geweest er komt nu een onderzoek en afwachten hoelang gaat duren...
Hrb nogmaals zorgrn geuit om zijn somberheid maar lijkt wel alsof ze niet aannemen, hij was woensdagavond helemaal totaal de weg kwijt nadat ik uit werk kwam.
Dag alleen gezeten en normaal laat hij dan toch even de hond plassen maar dat lukt hem niet, helemaal niet meer naar buiten en dat zorgde voor zoveel verdriet en frustratie dat toen ik thuis kwam zijn kamerdeur gebarricadeerd was...
Machteloos....
Daglichtlamp
28-06-2024 om 08:51
Verschrikkelijk dat er wel over je kind vergaderd wordt, maar dat er geen hulp voor kind zelf komt. Veel sterkte.
Engeltje
28-06-2024 om 12:17
Ach, mijn hart breekt als ik over je zoon lees en hoe moeilijk hij het heeft. Zou een filmpje maken misschien werken? Beelden zeggen vaak meer dan woorden... Het is voor jou als ouder zo ongelooflijk moeilijk om een kind dat depressief is actief te krijgen. Terwijl beweging en frisse lucht en een vast dagritme daar zo belangrijk in is. Eigenlijk zou je vrijgesteld moeten worden van werk zodat je hem echt goed kunt begeleiden. Maar ja, dat is natuurlijk een utopie.
Ik zou dat ik je kon helpen, maar ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Zorgje!!
13-09-2024 om 18:01
inmiddels zoveel positieve stappen verder.
Hij slikt medicatie gaat met de nieuwe ambulant begeleider naar buiten en is zelfs bij de dagbesteding wezen kijken waar hij aangemeld staat....
Over ruim een weekde rechtszaak erg onzeker allemaal nu,we hopen en gaan voor een proefleriode dat hij sowieso nog thuis kan blijven.
Nu afwachten of iedereen daarin mee wil gaan...
kaatjecato
13-09-2024 om 19:43
wat mooi, Zorgje!, dat er zulke goede stappen gezet worden. En fijn dat je deze positieve update met ons deelt
Zorgje!!
28-09-2024 om 11:28
de muhp is voorlopog voor 3 maanden on hold gezet. OTS wilden we zelf graag echt om meer rust te krijgen na jaren zelf alles uitzoeken.
Ambulant begeleider word uitgebouwd en toewerken dagbesteding.
Venusss
28-09-2024 om 13:04
Zorgje!! schreef op 29-04-2024 om 12:37:
[..]
Lastige is dat hij allemaal gewoon niet goed overziet/kan verwerken.
Ywcc is ook volgens mij vrijwillig met enorme wachtlijsten
Bij de YWCC is mijn ervaring, dat de jongere geen 100% ja hoeft te zeggen tijdens de intake. Er is maar een klein beetje motivatie nodig, de mensen van de intake zijn echt heel goed en prikken snel door weerstand heen. Ik vond ze (tijdens de intake) en daarna echt bekwaam.
Wachtlijst zal er wel zijn, maar niet geschoten is altijd mis toch? Inschrijven kan altijd en ondertussen ga je door op het nu ingeslagen pad.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.