Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-03-2023 om 16:15
Wij zijn nu een mislukte samengestelde gezin. Welnu, van de 2 kinderen houdt de oudste, dochter van 24 het meeste kontakt met haar vader. Echter de dochter gedraagt zich als mijn man zijn 2de vrouw. Dat blijkt uit haar gedrag als ze op bezoek bij ons is en gesprekken die ze heeft met haar vader. Na de scheiding zo'n 13 jaar geleden heeft de vader al toegegeven een ongezonde relatie te hebben met zijn dochter, ze was al erg emotioneel afhankelijk van hem, mama en ik waren slecht. Als ze bij ons is heeft ze altijd wel bijdehande opmerkingen klaar staan. Of wel tegen mij of tegen de vader. Hij vat het altijd met een lach op, en als ik iets terug wil zeggen neemt hij het voor haar op. Verder als wij ergens wegzijn moet hij zich verantworden waar hij is, wat hij gaat doen en waarom. Ze kan namelijk via mobiel zien waar hij is, 24/7. Hij heeft mij al 3x gecancelled afgelopen jaar en zijn dochter voorgetrokken ondanks onze afspraken. Als ik em hiermee confronteer dan zegt hij dat ik spoken zie en dat het niet zo is. Mijn beste ingeving is haar volledig te negeren, ik kan deze situatie toch niet veranderen. Wat is jullie Mening?
16-03-2023 om 20:12
elastigirl schreef op 13-03-2023 om 22:28:
[..]
ik heb geen eigen kinderen en ook niet samen. Nee. De ex claimde hem ook, maar dat is afgezwakt. en Ja, hij is om mij weggegaan.
Maar dan snap ik wel dat zijn dochter zich niet geroepen voelt om jou leuk te vinden. Jij bent de reden dat hun kerngezin niet meer bestaat. Jullie (je man en jij) hebben samen voor deze situatie gezorgd. Ook al is het al jaren geleden en is zijn dochter inmiddels volwassen, ze blijft blijkbaar toch in de kind-rol zitten. Daarom eens met degene hierboven die schreef dat een welgemeend excuus wel eens zou kunnen helpen.
Verder klinkt deze man geworden niet leuk. Ik zou hem relatietherapie voorstellen, zodat jij wat steun kunt hebben aan de therapeut in het hem duidelijk maken wat jij nodig hebt in deze relatie. En dan zou ik ook eens kijken of iets als gezinsopstellingen jullie kunnen helpen om ook de relatie met dochter te verbeteren.
Wat een trieste situatie. Alleen maar verliezers, zoals bijna altijd bij vreemdgaan.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.