S
05-12-2013 om 10:49
Dochter 19 , speelgoed
Hallo,
Mijn dochter van 19 jaar vind het leuk om met speelgoed te spelen.
Zo zit ze vaak in haar 1tje te spelen met bijv. lego, magnetix, duplo, autootjes, noem maar op.
Ik vroeg me af of dit normaal is op deze leeftijd.
Ze heeft geen stoornis, heeft leuke vrienden/vriendinnen, studeert thuis, heeft een bijbaantje. En dit gaat allemaal erg goed.
Misschien is er iemand die dit herkent bij zn eigen zoon/dochter ?
Dan zou ik er graag wat over horen.
Gr.
Simone
Niki75
05-12-2013 om 11:02
Volwassen
Het ligt er een beetje aan hoe ze speelt, met autootjes bijvoorbeeld. Ik ben volwassen en speel ook graag met lego, maar dan bouw ik iets. Mijn kinderen maken daarna de fantasieverhalen eromheen.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal okee klinken zolang ze een normaal sociaal leven heeft.
Rafelkap
05-12-2013 om 11:14
verleren
Anderen gaan later handwerken, ik zie er niks raars in.
Ik vind het juist jammer dat we het spelen verleren. Ik speel nog steeds (verhaaltjes maken dan).
Druif
05-12-2013 om 12:32
excuus
Die van mij heeft een excuus dat ze een kleine broer en zus heeft. Dan gaat ze daar mee mee spelen.
En ze slaapt nog in een bed vol knuffels. Zelfs toen ze een vriendje had.
Ik zou me er dus geen zorgen over maken.
bibi63
05-12-2013 om 13:17
leuk juist
iets van lego of knexx bouwen. Alleen de auto'tjes kan ik me niet echt iets bij voorstellen...
Gr. Bibi
Wilgenkatje-
05-12-2013 om 15:25
huh, er is tegenwoordig haast niemand meer die níet speelt
Leuk dat je dochter met tastbaar speelgoed speelt, en niet alleen maar candycrush
ijsvogeltje
05-12-2013 om 16:48
mijn man is 46
Mijn man is 46, en vindt het nog steeds leuk om met knex en logo te spelen. Gelukkig heeft hij twee kinderen die dat ook leuk vinden. En dan heet het opeens "wat is hij een leuke vader, wat doet hij leuke dingen met zijn kinderen!".
neteret mut
06-12-2013 om 00:12
mijn bijdrage
vroeger speelde ik samen met mijn vader met zijn(!) poppetjes. Plastic indiaantjes, Eskimo,s enz. We speelden dan verhalen na als Robinson Crusoe, Winnetoe. Je hebt al eeuwen lang het fenomeen poppenhuizen en van later datum treintjes. Via internet ben ik achter het bestaan gekomen van beroemde gebouwen van lego. Dat zijn geen kinderdingen meer. Het is dat ik het niet doe maar ik zie mezelf zo met bv het poppenhuis van playmobiel spelen (of die oude dorpsgebouwen als smederij, pottenbakker).
Het is denk ik vooral hoe de manier is waarop ze ermee speelt.
S
06-12-2013 om 08:40
Bedankt
Bedankt voor al jullie reacties.
Ze bouwt ook dingen van lego/magnetix. De autootjes gebruikt ze meestal om er dan mee doorheen te rijden (als racebaan ?). Ze is altijd heel erg intens ermee bezig, en het lijkt ook alsof ze dan wel echt plezier heeft.
Katniss
06-12-2013 om 11:48
Treinen
Er zijn ook veel volwassen mannen die met treintjes spelen en ik ken ook mensen die kleuren in kleurboeken. Niets mis mee wat mij betreft. Ik vind zelf playmobil erg leuk. Ik speel er niet meer mee zoals mijn 8-jarige (die complete verhalen speelt met 'stemmetjes') maar zet alles wel gezellig neer.
Dendy Pearson
08-12-2013 om 19:33
Ik speel ook nog graag
met lego, magnetics en sinds pakjesavond met de Kapla. Mijn man legoot ook graag. Het is dat het zo duur is, maar anders kocht hij voor zichzelf zo'n grote doos technisch lego. Nu wacht hij daarmee tot zoon oud genoeg is
Ik vind het dus niet gek. Misschien dat het een beetje vreemd zou zijn als ze nog "stemmetjes"zou doen. Maar ook dat zou niet uit moeten maken natuurlijk.
Polletje Piekhaar
09-12-2013 om 12:56
ja, dat dacht ik ook±
zegt ze er ook ´broem broem ´ bij?☺
Nee, hoor, al zegt ze dat er ook bij, dan nog hoef je daarvoor niet 'gek' te zijn. Massa's mensen spelen 'kinderachtige'spelletjes, maar het is dan op de computer dus dan mag het.....
Zit ze er zelf mee?
S
09-12-2013 om 15:00
Stemmetjes
Ze doet soms ook wel stemmetjes, of 'bijgeluiden' erbij.
Ik denk niet dat ze er zelf mee zit. zo lijkt het in ieder geval niet.
Monique D*
09-12-2013 om 15:51
Ik ben ook een kind van 51!
Ik ben gek op Donald Duck. Als ik er een bemachtig op een wachtkamer van de tandarts of dokter MOET ik hem lezen! Dochter van 16 vindt dat vreemd.. dat is toch voor kinderen?
Ook bij het lezen van strips als Billy Turf rollen de tranen van het lachen over mijn wangen!
En... schrik niet, de Teletubbies vind ik heel erg leuk om naar te kijken. Het lijkt wel of ik een kijkje neem op een andere planeet! En dan niet te vergeten Sesamstraat (Ienemienie, Tommie en Pino) en in het bijzonder Bert en Ernie! Die zijn mijn favorieten!
Dus S, laat je dochter gewoon lekker spelen met haar autootjes en Lego! Dit is een fijne ontspanning voor haar. Zo kan ze even het grotemensenleven verlaten, die zo vreselijk veel van haar eist.
Monique D*
09-12-2013 om 16:05
Foto maken met Disneyfiguuur in Eurodisney
Vorig jaar waren wij in Eurodisney. Er was een Disneyfiguur (ik ben even vergeten wie dat was) waar er kinderen omheen stonden. Je kon een foto maken van jezelf samen met die Disneyfiguur. Mijn dochter wilde dat heel graag doen. Haar broer begon haar prompt uit te lachen. Dochter wilde dat niet meer. Ik probeerde haar nog over te halen door te zeggen: Doe wat jouw hart ingeeft en trek je helemaal niets van hem aan. Maar zij wilde niet meer.. jammer hoor!
Dalarna
10-12-2013 om 18:20
Monique
Ik denk dat er net zo veel kinderen als volwassenen de DD lezen, ik moet nog lachen om die vent bij 'Een dubbeltje op zijn kant' die perse de DD wilde houden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.