Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-12-2017 om 10:25
Mijn dochter van 18 heeft een hele goede vriendin van ook net 18. Die vriendin heeft al een paar jaar een vriend (25) en sinds ongeveer een maand woont zij samen. Mijn dochter kon het ook goed met de vriend van haar vriendin vinden, maar nu heeft hij haar afgelopen weekend verteld dat hij verliefd op haar is. Dat hij dat al was vanaf het moment dat hij haar leerde kennen, maar dat het steeds erger werd en hij niet meer weet wat hij moet doen.
Mijn dochter is hier echt van ondersteboven. Ze was zo blij dat ze goed met de vriend van haar vriendin op kon schieten en heeft zelf nooit bijbedoelingen gehad. Ze heeft hem ook duidelijk gezegd dat ze niet op hem valt en dat dit niet kan, dat hij haar nu in een heel vervelende positie brengt.
Deze jongen blijft haar nu echter bestoken met berichten (via snapchat, zodat zijn vriendin het niet terug zou kunnen vinden) dat hij niet meer weet wat hij moet doen, dat hij haar niet kan vergeten. Hij vindt het heel erg dat hij haar in deze positie gebracht heeft, zegt hij, en ze staat hier niet alleen in, zegt hij. Huh? Ze staat helemaal nergens in, zij heeft deze situatie niet veroorzaakt.
Ze durft het niet aan haar vriendin te vertellen. Ze is ervan overtuigd dat ze woest wordt en ze is bang dat ze haar niet zal geloven als de vriend dan wat anders gaat zeggen. Ze zit ook nog met haar in de klas, dus ze moet nog een paar jaar met haar door één deur. Verder wil ze haar vriendin niet kwijt en ze is heel bang dat dat wel gaat gebeuren. Gisteren is ze niet naar school gegaan, ze wilde haar vriendin niet onder ogen komen. De hele dag heeft hij haar snaps gestuurd, ondanks haar 'niet doen, ik wil er niet over praten'. Hij was op zijn werk, zijn vriendin op school, dus hij kon dat ongestoord doen.
Vanmorgen heeft hij haar weer gesnapt, terwijl de vriendin naast mijn dochter zat. hij wil haar na school en zijn werk naar huis brengen, want zijn vriendin is toch niet thuis. Dit doet ze natuurlijk niet, maar ze voelt zich hier echt heel vervelend onder. Heeft gezegd dat hij op moet houden, maar ze vindt het echt verschrikkelijk. Ze weet niet wat ze moet doen. Niks zeggen en hopen dat de jongen er mee ophoudt en uiteindelijk niet meer verliefd op haar is, of het aan haar vriendin vertellen en het risico lopen dat ze haar vriendin kwijt raakt.
Ik vind het ook moeilijk. Wat adviseren jullie?
08-12-2017 om 13:57
Eens met Picasso
Ze kan wel een screenshot maken van zijn bericht(en) via snapchat en daar krijgt hij dan inderdaad een melding van. Maar dat is juist gunstig lijkt me. Zo weet hij dat het menens is. En je dochter heeft op deze manier het bewijs dat ze het niet verzint.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.