Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-08-2018 om 20:56
Mijn zoon van 19 heeft al een tijd lang zijn broek laag zitten. Dit blijkt onder de jongeren stoer te zijn. Een afzakbroek en een peukje er bij, hij rookt sinds 3 maanden. Nadat hij op een studenten vereniging (asc) lid werd. Hij hield tot en met zijn 18e vol het niet te doen.
Ik heb vaak een discussie met hem hierover
Wat vinden jullie hiervan?
08-11-2019 om 11:06
Grootspraak
Hoi vlinder72,
grappig dat je de moeite neemt om mijn uitspraken als "grootspraak" weg te zetten. Als je ze serieus neemt, waarom geloof je me dan niet? En als je ze niet serieus neemt, voilá, dan hoef je er ook niet op in te gaan.
Ik heb het thuis even overlegd met de kinderen (want ik regeer graag democratisch) en ze waren het er helemaal mee eens. Geen afzakbroeken en niet roken, en die kartonnen doos vonden ze eigenlijk nog te aardig.
Er zijn gewoon grenzen.
Daarbij, waarom zou je als ouder wel kostgeld mogen vragen, of dat men zich aan de huisregels houdt, maar geen regels over kleding of roken mogen handhaven?
Juist bij iemand van 19 geldt dat hij dan maar de consequenties moet dragen. Die is oud genoeg om zich aan te passen of uit huis te gaan, puberen mag dan wel over zijn.
Los van bovenstaande, ik zou niet zo gauw een kind de deur wijzen uiteraard en ja, het was niet serieus. Denk ik.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.