Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-07-2023 om 21:58
Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden, wat je beloofd hebt, moet je ook doen. Dat doen ze dus ook naar vrienden en op het werk, maar afspraken die ik met ze maak, worden met enige regelmaat op het laatste moment afgezegd of verschoven. Dat vind ik vervelend, want ik plan iets voor een bepaald moment en dan kan het opeens niet doorgaan, "er kwam wat tussen". Of ik zou iets samen doen en dat moet ik dan opeens alleen opknappen op een tijdstip die ik afgestemd had op de agenda van mijn kind(eren) en niet mijzelf het beste uitkwam.
Als ik later zeg dat ik het niet fijn vind dat ze een afspraak met mij gemakkelijk verschuiven, halen ze hun schouders op, dat andere was toch echt belangrijker.
Bij hun moeder kunnen ze het wel maken, die blijft toch wel van ze houden. Dat klopt ook, maar toch ben ik ook geïrriteerd. En bij een volgende afspraak word ik onzeker over wat ik kan verwachten.
Heeft iemand een tip hoe ik hiermee om kan gaan? Spiegelen van dit gedrag vind ik geen oplossing, ik kom graag mijn afspraken na.
22-07-2023 om 12:45
absor schreef op 22-07-2023 om 11:41:
[..]
Hahaha ja. Dan zeg je; ja ik zou idd morgen de hele dag op pietje en marietje passen als jij werkt maar sorry ik kan toch niet ik ga toch met een vriendin naar de sauna. Snap je wel he 😝
😂
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.