Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-07-2011 om 18:45
Na drie draadjes over tegendraads pubergedrag en hoe daar mee om te gaan, nu eens een andere kijk op die lange enden die op de bank zitten.
Waar deel je dezelfde voorliefde met de puber, waar je door bent verrast? Hmmm...kryptische zin. Een voorbeeld dan: mijn dochter blijkt nu dezelfde voorliefde te hebben voor Engelse detective's op TV. Je weet wel, die verantwoorde series met steevast hoge waarderingen van de heren / dames critici, die door de KRO worden uitgezonden. Oubolligheid troef. Toch?
Toch vallen we vanavond om 21:30 uur samen op de bank neer voor Sherlock. Of Midsummer Night Murders, waar inmiddels geen levende ziel meer kan rondlopen met 2 doden per aflevering.
Gelukkig is ze voor de rest een puber met de dramatische zuchten en omhoog draaiende oogbollen als moeder spreekt, de muziekkeuze, converseren per sms, creatief hangen enz.
Mag het niet vertellen aan haar vriendinnen, want Glee schijnt het nu helemaal te zijn. Watte? Glee...
12-08-2011 om 20:24
Wij
Leuk draadje trouwens...
Mijn bijna 14 jarige dochter en ik delen onze voorliefde voor dialecten (we spreken momenteel vaak op zijn Pfaffs, tot ergernis van paps), kijken samen naar programma's als XFactor (terwijl we de boel luid becommentariëren wederom tot ergernis van paps), maar ook wel serieuze programma's als Over de streep bijv.
Tijdens onze vakantie in Frankrijk gingen we samen naar het zwembad en lazen de Opzij of de Girlz o.i.d.
Ook delen we onze voorraadjes nagellak en make-up en overige vrouwenspulletjes wel.