Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-03-2025 om 10:10
Mijn dochters van 12 en 14 hebben allebei aangegeven dat ze graag een make-up tafel willen. Ze beginnen steeds meer interesse te krijgen in make-up en huidverzorging, en nu willen ze een vaste plek om alles netjes op te bergen en zich rustig op te maken.
Ik twijfel een beetje: is het een leuke en handige toevoeging of juist overbodig? Hoe hebben jullie dit aangepakt met jullie tieners? Hebben jullie tips voor een goede make-up tafel of alternatieven die goed werken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
17-03-2025 om 11:00
Wieder schreef op 12-03-2025 om 13:17:
Zeker doen als je er plek voor hebt! Twee dochters hier, de ene heeft een wimperkruller en mascara, de ander heeft meer make-up dan Nikkie Tutorials. Moet er niet aan denken om dát allemaal in de badkamer te hebben. Lekker op de eigen kamer zodat én de rommel daar blijft, én de rest van het huis toegankelijk blijft voor de rest van het gezin. Want de badkamer ging bij iedere sessie een half uur op slot als madame met haar routine bezig was, en met twee puberella's die rond dezelfde tijd weg moesten in de ochtend, was dat niet bepaald een feestje 😉.
Dat is een flinke collectie dan van je dochter, wat leuk😂. Ja een vrije badkamer lijkt me ook wel een fantastisch voordeel. ben denk door alle reacties helemaal overtuigd om er een aan te schaffen☺️
17-03-2025 om 11:02
duizel schreef op 12-03-2025 om 19:33:
[..]
Ik heb nog nooit een make-up tafel gekocht. Maar wel een tweedehandsbureautje via marktplaats voor dochter. Dat was echt geluk want dat was gratis ophalen op voorwaarde dat het diezelfde dag opgehaald zou worden. Inclusief stoel 😀. Zag er nog heel goed uit en was 2 straten van mijn werk af.
Als ik nu op marktplaats zoek op kaptafel op maximaal 20 km afstand van mijn adres vind ik 4 tafels die gratis zijn maar wel met wat schade of bijvoorbeeld zonder spiegel.
De prijzen variëren van 20 tot 900 euro. Ik zag een leuke voor 25 euro die dochter wel zou willen... (maar niet krijgt)
Tip is wel om op kaptafel te zoeken en op make up tafel. Dan krijg je meer resultaten
Bedankt! zoekresultaat levert inderdaad meer op. Zal op markplaats ook nog een goed rondzoeken als ik dit zo lees!
17-03-2025 om 11:19
Poezenmeisje schreef op 12-03-2025 om 13:31:
Lampjes bij de spiegel doen me aan de Muppetshow denken. 😄
Bedankt, als ik er nu een haal met verlichting kan ik alleen hieraan denken 😂😭
17-03-2025 om 15:53
Ik ben toevallig zelf ook op zoek voor iets voor mezelf en dochter, zat te denken aan het Micke tafeltje van ikea en dan een losse spiegel op standaard. Ik vind het zelf fijn om dicht met mijn gezicht op de spiegel te zitten en dan lijkt mij zo'n kaptafel met vaste spiegel niet fijn. En dan wil ik verder van die transparante kunststof make-up opbergers van de action ofzoiets. Maar ik merk dat ik tijdens het make-uppen ook vaak tussendoor mijn handen was, en dan weer naar de badkamer moet. Dus is per persoon wel verschillend wat je handig is.