Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Zilver_gray
28-12-2022 om 23:22
Hier was het in de nacht van de 2e Kerstdag minder: kind voelde zich weer zo slecht dat ze bij ons wilde slapen.
Gisteren veel met haar gesproken, ze zei "misschien moet het wel zo zijn" ik vroeg haar wat ze daarmee bedoelde? "Nou misschien is het wel beter als ik dood ben".
Wat moet je daarop zeggen als moeder behalve dat ze er natuurlijk hoort te zijn en dat ze zo ontzettend gewenst is..
Vandaag leek het alweer wat beter, dan lijkt het bijna "normaal", maar je weet dat het zo weer om kan slaan. Ik heb geen idee hoe ik dit zo vol moet houden, net zoals kind aangeeft dat ze niet weet hoe lang zij deze "pijn" nog vol kan houden.
Morgen weer een gesprek met de psychiater ivm de medicatie. We hebben ook het idee dat het nu (veel) minder helpt dan voorheen, misschien vragen om de dosis te verhogen..
Bluebell
28-12-2022 om 23:28
silver grey, ik heb als tiener en jonge vrouw jarenlang last gehad van ernstige depressies. Het is pas bij de 4de AD goed gegaan, en het heeft 2,5 jaar geduurd. Ik weer niet hoe lang je kind het AD al slikt, maar switchen is altijd een optie.
Sterkte
Bluebell
kaatjecato
28-12-2022 om 23:29
oh Zilver_gray, wat zwaar, voor jullie en jullie dochter. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik weet hoe hard het binnenkomt als een kind zoiets zegt en wat en angsten het oproept.
Hopelijk levert het gesprek met de psychiater iets op.
Een dikke knuffel
Layka.12
28-12-2022 om 23:44
Ciska, wat fijn dat het weekend redelijk goed verlopen is, even bijkomen voor jullie.
Silver, wat heftig zeg! Wat ontzettend zwaar voor jullie.
Ik leef met jullie beiden mee.
Liefs
Zilver_gray
28-12-2022 om 23:49
@ Bluebell; kind slikt Fluoxetine vanaf begin oktober, het leek erop dat het met de medicatie ook de goede kant op ging.
"Het is pas bij de 4de AD goed gegaan, en het heeft 2,5 jaar geduurd"
Mijn hemel! 2,5 jaar!! Wat een marteling! Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet nu nog zolang moet duren.
@kaatjecato; ja niet te doen als je je kind zoiets hoort zeggen. Ik raak er zo van in de stress, totale paniek! Ik kan het niet eens in woorden uit drukken. Je voelt je ook zo machteloos; als je kind zo ziek is en je niks kan doen om het beter te maken.
Zilver_gray
28-12-2022 om 23:52
Layka.12 schreef op 28-12-2022 om 23:44:
Ciska, wat fijn dat het weekend redelijk goed verlopen is, even bijkomen voor jullie.
Silver, wat heftig zeg! Wat ontzettend zwaar voor jullie.
Ik leef met jullie beiden mee.
Liefs
Dankjewel Layka ❤️
Ciska78
29-12-2022 om 08:20
pff Zilvergray, die woorden komen echt binnen he als je dochter dat zegt. Zo zwaar, ik hoop dat de psychiater vandaag iets voor jullie kan betekenen.
Loll
29-12-2022 om 10:12
Zilver en Ciska en alle anderen met een een kind in zo'n situatie, veel kracht toegewenst
Zilver_gray
29-12-2022 om 14:42
Dank jullie wel voor de steun en de bemoedigende woorden ❤️.
We hebben de psych gesproken. Ze nam dochter ook meteen serieus.
We kregen de opties of de dosering verhogen en over plm 2 weken weer op gesprek voor een update. Of meteen over op andere medicatie, en dan kan het 4 tot 6 weken duren voordat kind enig verschil opmerkt. Dochter heeft gekozen voor het eerste. Straks meteen nieuwe dosis halen en vanavond ophogen.
Wel gaf de psych aan vertrouwen te hebben in deze medicijnen omdat er zeker in het begin verbetering te zien was.
We gaan het zien.
Ciska78
30-12-2022 om 07:59
En dan, komt je kind in het nieuws. Omdat ze is weggelopen met iemand uit de kliniek.
Wij waren smiddags op bezoek geweest en een half uur later worden we gebeld dat ze is weggelopen.
Pas om 10 uur savonds zijn ze terug gevonden omdat ze bij iemand aanklopte en die herkende hun van het nieuwsbericht.
Helaas samen een overdosis ingenomen dus eerst langs het ziekenhuis.
Hele rare, vermoeiende n verdrietige dag/nacht achter de rug. Wij zijn in de kliniek blijven slapen en zometeen is er overleg over hoe nu verder