Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-05-2012 om 14:23
Kan iemand mij vertellen wat een rugzak gemiddeld weegt die een vwo'er (brugklas) elke dag mee moet dragen. Zoonlief moet volgend jaar een half uur fietsen naar school en denkt dat het allemaal wel meevalt. Nu willen we gewoon eens weten wat zo'n rugzak nu ongeveer weegt. En hoe gaat dat met gymkleding. In dezelfde rugzak of een aparte tas?
12-05-2012 om 21:20
Afmetingen
Bedankt Marie, ik was vanmiddag wel even langs de Halfords gegaan en zij hadden 'm inderdaad niet. En sukkel dat ik ben, de fiets hadden we gestald in een stalling bij een fietsenwinkel en ik vraag er daar geeneens naar.
Maar goed, hoe groot moet een rugzak nu eigenlijk zijn. Ik zit te kijken op een site maar de afmetingen verschillen. Is het nu echt nodig om zo'n duur merk te kopen. Kipling of Eastpak of mag het ook een onbekender merk zijn. En ligt het er ook nog aan hoe populair een merk is op school of is dat niet met rugzakken?
Als m'n andere kinderen naar de middelbare school gaan wordt het vast veel makkelijker.
13-05-2012 om 15:03
Steco en rugzak
Ik heb die Steco Monkey mee online gekocht. Wordt geleverd inclusief handleiding maar het is echt heel makkelijk te bevestigen.
Hoe groot een rugzak moet zijn hangt af van hoeveel boeken en andere spullen je kind mee naar school moet nemen, of en in hoeverre er gebruik wordt gemaakt van een kluisje etc. Mijn zoon doet Gymnasium, heeft veel vakken en boeken en maakt nauwelijks gebruik van zijn kluisje dus hij moest echt een rugzak hebben met een inhoud van minstens 35 liter. Gelukkig had ik nog een ruime Kipling die ik vroeger gebruikt heb tijdens mijn studie die perfect bleek te zijn voor zoon, ook qua draagcomfort (gewatteerde banden), met genoeg vakken, stevige ritsen en met extra verstevigde onderkant.
Er wordt zeker gekeken naar met welk merk rugzak je rondloopt. Easpak en Kipling zijn altijd goed. Ze zijn duur, maar je doet er je hele schooltijd en langer mee want ze zijn van zeer degelijke kwaliteit. Je kan ze natuurlijk ook tweedehands kopen via Marktplaats oid.
13-05-2012 om 16:56
Hier tweedehands gekocht via marktplaats
Het is een Eastpak geworden van een jaar oud, met twee grote vakken. Dochter gebruikt deze tas nou voor het derde schooljaar. Het formaat is goed voor haar want ze heeft best veel mee te slepen (GYM) en ze is niet zo gericht op het voorkomen van een zware tas (sleept dus te veel mee).
Ik heb een tweedehands gekocht omdat we geen idee hadden wat ze precies wilde, hoeveel er in moest, etc.
De verkoper had de originele bon nog en daarmee hebben wij dus ook die hele lange garantie.
De tas gaat elke vakantie in de wasmachine en ziet er nog uitstekend uit.