Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemles den haag

weet iemand een goede zwemles voor jongen van 5 bijna 6 in kleine groepjes met een zo'n kort mogelijke wachttijd hij heeft ook adhd

Waarom zo vroeg beginnen, juist met ADHD is het wellicht nog een jaar of anderhalf te wachten. Hoe later je begint hoe sneller hij gaat. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-02-2022 om 17:43

Vroeg beginnen? Ik weet dat er verschillen zijn per provincie, dus wellicht dat ik daarom verbaasd ben, maar hier halen de meeste kinderen hun diploma's op de kleuterschool. Met corona is dat ietsie lastiger misschien, maar om nou te wachten tot hij richting de 8 jaar gaat.

Heb je al gekeken bij de zwemverenigingen? Die hebben soms ook kleinere groepen dan reguliere zwemlessen.

niet_rechts schreef op 16-02-2022 om 17:43:

Vroeg beginnen? Ik weet dat er verschillen zijn per provincie, dus wellicht dat ik daarom verbaasd ben, maar hier halen de meeste kinderen hun diploma's op de kleuterschool. Met corona is dat ietsie lastiger misschien, maar om nou te wachten tot hij richting de 8 jaar gaat.

Hij is vier he? Mijn oudste deed ik ook met 4,5 op zwemles, meer omdat hij sneller bovenaan stond dan verwacht. Mijn jongste is pas met 6,5 gegaan. Waarom moet je het nu in het belachelijke trekken door het te hebben over wachten tot je kind richting de 8 gaat? Bespaar je de moeite en al dat gedoe, een ouder kind is veel fijner met afdrogen en aankleden en gaat gewoon sneller naar dat diploma. Kost ook veel ergernis als ze lang in het badje blijven en dan gaat het hier ook nog eens om een kind met ADHD, begin lekker eens met een jaartje kleuterjudo ofzo. 

Hij is bijna 6 staat er in de OP…

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-02-2022 om 18:20

Aiden schreef op 16-02-2022 om 18:15:

[..]

Hij is vier he? Mijn oudste deed ik ook met 4,5 op zwemles, meer omdat hij sneller bovenaan stond dan verwacht. Mijn jongste is pas met 6,5 gegaan. Waarom moet je het nu in het belachelijke trekken door het te hebben over wachten tot je kind richting de 8 gaat? Bespaar je de moeite en al dat gedoe, een ouder kind is veel fijner met afdrogen en aankleden en gaat gewoon sneller naar dat diploma. Kost ook veel ergernis als ze lang in het badje blijven en dan gaat het hier ook nog eens om een kind met ADHD, begin lekker eens met een jaartje kleuterjudo ofzo.

Wie is er 4, "hè"? De jongen uit de OP in elk geval niet en daar had ik het over. 

Aiden schreef op 16-02-2022 om 18:15:

[..]

Hij is vier he? Mijn oudste deed ik ook met 4,5 op zwemles, meer omdat hij sneller bovenaan stond dan verwacht. Mijn jongste is pas met 6,5 gegaan. Waarom moet je het nu in het belachelijke trekken door het te hebben over wachten tot je kind richting de 8 gaat? Bespaar je de moeite en al dat gedoe, een ouder kind is veel fijner met afdrogen en aankleden en gaat gewoon sneller naar dat diploma. Kost ook veel ergernis als ze lang in het badje blijven en dan gaat het hier ook nog eens om een kind met ADHD, begin lekker eens met een jaartje kleuterjudo ofzo.

In het openingsbericht staat vijf, bijna zes. Met de huidige wachtlijsten alle kans dat je straks uitkomt op zes, bijna zeven.

Ik vind later beginnen juist een voordeel. 
Maar momenteel zijn de wachtlijsten hier (ook randstad) opgelopen tot anderhalf jaar.

Den Haag weet ik niet. In Zoetermeer heeft fresh korte wachttijd en groepen van 6 in het ondiepe en 8 in het diepe. Maar er Zwemmen wel heel veel groepen in kleine ‘badjes’ (het is echt heel druk vind ik) dus dat is misschien minder met adhd. Zoetermeerse zwemacademie heeft ook 6-8 kinderen en is misschien minder druk. 
Denkers in zoeremeer heeft ook lessen met kleine groepen. Ik begreep laatst dat denkers ook geen lange wachttijd heeft, maar weet niet of dat ook voor de kleine groepen geldt.

Kijk eens of de reddingsbrigade geschikt is. Bij een reddingsbrigade (niet van Den Haag trouwens) hebben mijn kinderen met plezier bij gezwommen tot ongeveer middelbare school. Dochter vanaf 4, zoon vanaf 6, die bleek er met 4 nog niet aan toe.
https://denhaag.reddingsbrigade.nl/zwemles/

hofspetters in het hofbad. Goede ervaring mee.

Zwemschool Silvester in Leidschenveen, kleine groepjes en goede lessen. Belangrijk is dat kinderen daar constant in het water zijn met 2 zwemleraren, dus niet lang langs de kant wachten.

https://www.silvesterzwemschool.nl
Geen idee hoe het nu zit met wachtlijsten.

Ik heb goede ervaringen met Zero2Hero na eerst mijn kinderen op "gewoon" de zwemles van het zwembad te zetten.
Zero2Hero is wel duur maar als je 1x per week je kinderen daar laat zwemmen en buiten de lessen ook met ze oefent is mijn ervaring dat ze heel snel goed leren zwemmen.

Ik heb goede ervaringen met Sylvester. Toen hier het schoolzwemmen was (was nadat de zwemdiploma's behaald waren) vernam ik wel dat mijn kind daar werd geschoffeerd met dat het niet aan de eisen van het (gemeentelijke) zwembad daar zou voldoen. Ik heb via een lange weg via de juf van de basisschool contact proberen te leggen met het zwembad om te vragen waar dit op gebaseerd, maar nooit iets vernomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.