Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marlon

Marlon

02-12-2016 om 09:04

Zwarte piet

Zaterdag vieren wij sinterklaas bij mijn nichtje (4) thuis. Nu wilde ik als zwarte piet de cadeaus brengen maar de vraag is, gaat ze mij herkennen? Wellicht aan mijn stem? Iemand ervaring mee of tips om het juist wel of niet te doen?

Taruh

Taruh

02-12-2016 om 09:25

gewoon doen

hier heeft Oom B ook vele jaren toevallig altijd net de zwarte piet gemist.

Pas toen we het tegen onze 8 jarige zeiden legde ze de link op het sinterklaasfeest. Ze was toen bijna 9 en nog herkende ze oom B eigenlijk niet.

Maar als je altijd heel kenmerkende dingen draagt zoals je schoenen moet je daar wel op letten dat je die niet aan hebt dan.

Triva

Triva

02-12-2016 om 09:46

ik zou het niet doen

je verpest het allemaal als ze er achter komt maar we kunnen hier geen antwoord op geven. Het ligt er allemaal aan hoe vaak ze jou ziet en hoe opmerkzaam ze is en of ze inderdaad toevallig let op schoenen,stem en andere zaken en ook hoe goed de kleding en de schmink is en of je op de hoogte bent van het sinterklaasjournaal of iets dergelijks als ze dat volgt. Het ene kind let hier wel op en het andere niet.

Ligt eraan

Dat ligt er vooral aan hoe goed ze je kent. Vorig jaar was een de dochter van een nichtje van mij verkleed als zwarte piet. Mijn kinderen (toen 7 en 5)en dochter (5) van mijn broer kennen haar wel, maar zien haar maar 2 of 3 keer per jaar. Die hadden niks in de gaten.

Het scheelt ook als ze nog heel goedgelovig zijn. Dan ben je op dat moment voor ze zwarte piet en denken ze niet aan tante of andere bekende.

Specht

Specht

02-12-2016 om 10:25

Niet doen

Een tante van onze kinderen speelde vroeger zwarte Piet . Ze ging samen met sinterklaas langs scholen en verzorgingstehuizen.,en was echt goed. Natuurlijk ging ze ook samen met sinterklaas langs haar ouders, de oma van onze kinderen. Daar waren dan alle kleinkinderen verzameld. Onze oudste was toen drie, bijna vier. Alles ging prima, en een leuke dag gehad. Een maand later is onze oudste jarig. Tante komt op bezoek, en wat zegt hij tot ieders verbazing: "Dag Piet", hij had haar dus toch herkend. Dus nee, zeker als je het nooit doet zou ik niet als piet de cadeautjes brengen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2016 om 10:26

Met 4 jaar lukt dit nog wel

Die zijn drukker met de spanning, dan met herkenning. Goed camoufleren, stem verdraaien, kenmerken verwijderen... moet lukken

Half a twin

Half a twin

02-12-2016 om 10:33

Kinderen slikken veel als ze nog echt geloven

Mijn vader (opa van mijn kinderen) is drie keer Sint geweest op de school van mijn kinderen. Ik had verteld dat opa Hulpsint moest zijn omdat Sinterklaas niet op een ochtend naar alle Nederlandse scholen kon gaan.
Zoon toen 4 kwam helemaal blij thuis. De echte Sint was bij ons!!!! Hij had opa niet herkend. En opa had gewoon zijn eigen bril op om het boek te kunnen lezen.
Jaar later opa hier thuis omgekleed. Geen probleem. De tv Sint bleef de echte.

Specht

Specht

02-12-2016 om 10:38

Broer of zus vragen

Wat vinden je broer of zus eigenlijk van dit plan?

Li

Li

02-12-2016 om 11:02

Haha

Dag Piet vind ik een mooie! Dat zal wel tot veel vrolijkheid hebben geleid in de hele familie. Een kind gelooft trouwens alles, ook dat Tante eigenlijk Piet is. Alles kan. Tot het het geloof begint te wankelen, maar dan is het toch een kwestie van wachten tot het kwartje helemaal gevallen is.

Specht

Specht

02-12-2016 om 13:24

Lou

Klopt, en hij is het oudste kleinkind, dus de rest van de kinderen ontging het.
Het jaar daarop kwamen er wel vragen als hoe het nou zit met sinterklaas ,
we hebben er toen maar er een beetje omheen gepraat.

kaplablokje

kaplablokje

02-12-2016 om 13:45

Inderdaad

Wat vinden de ouders ervan? Als die het goed vinden, is het geen probleem. Bij veel kinderen schijn jij je te kunnen verkleden waar je bij staat - en dan vinden ze het nog jammer dat je nu net zwarte piet hebt gemist. Bij sommigen niet. Maar tegenwoordig zit er een beveiliging tegen herkenning ingebouwd. Een paar jaar geleden konden volwassenen zich op laten leiden tot zwarte piet. Dit jaar zijn er toeristenpieten. In noodgevallen kun je dus altijd zeggen dat je sinterklaas helpt.

Marlon

Marlon

02-12-2016 om 14:56

Bedankt

Moeder twijfelt ook, vandaar mijn vraag!
Het lijkt ons beide leuk maar als ze mij herkent en daardoor niet meer geloofd zou dat natuurlijk eeuwig zonde zijn vandaar mijn vraag op het forum!
Bedankt voor jullie reacties, ik zal het er zo eens met haar over hebben

clowntje

clowntje

02-12-2016 om 15:00

hier wel gedaan

mijn kinderen waren ongeveer 4 en 6 toen mijn nichtjes zwarte piet waren bij ons. Zelfs toen wij hen al weer bij de echte naam noemden, had jongste het nog niet in de gaten. Pas toen bleek dat de Zwarte Pieten ook mee-aten met ons en ze dialect gingen praten, viel het kwartje. Natuurlijk een smoesje gebruikt dat nichtjes een bijbaantje hadden. Vonden mijn kinderen super stoer!

Triva

Triva

02-12-2016 om 15:09

clowntje

Nou jullie deden ook niet veel moeite om het verborgen te houden. Wilden jullie dat de kinderen er achter kwamen of zo?

Half a twin

Half a twin

02-12-2016 om 15:29

open zijn is beter dan stiekem doen.

Als 12 jarige ben ik eens zwarte piet geweest. Mocht ik pas thuis komen als mijn jongere zusje al op bed lag. Stilletjes douchen en stt. Zusje mocht niks weten.
Schmink ging er erg moeilijk af, moeder erbij, tumult in de badkamer en daar stond zusje te bibberen in haar nachtpon. Zich dood geschrokken van een zus met zwart gezicht. Van tevoren een verhaal vertellen dat zus Sinterklaas moet helpen,omdat alle pieten ziek zijn was beter gevallen denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.