Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
m2k

m2k

04-07-2016 om 16:40

Zoon heeft oorpijn????

Hallo allemaal,

Heb een vraag wat betreft mijn zoontje van 7 jaar. afgelopen zaterdag speelde hij met zijn nichtje en vriendje buiten. Zijn nichtje had een vriendinnetje gemaakt met iemand uit ons buurt.. En waarschijnlijk deed ze ook een beetje kattig.. Weet niet zo goed wat er is gebeurd uiteindelijk maar goed.
Mijn zoontje is opeens verdrietig geworden en wilde niet meer spelen met zijn vriendje. Zijn vriendje is daardoor erg verdrietig geworden. Uiteindelijk heb ik mijn zoontje gevraagd wat er aan de hand is en waarom hij verdrietig is. Hij wilde niet beantwoorden. Ik vroeg het nog een keer maar daarna begon hij heel heftig te huilen. Hij zei dat hij niet tegen het geluid kan en dat hij erge oorpijn heeft. Ik vroeg of hij dit vaker had. Hij vertelde mij dat hij het soms wel had inderdaad en dat hij teveel dingen in zijn hoofd hoort. Hij zei: ''Mama ik hoor me zelf ook heel erg, dit doet erg pijn''.
Heb hem gerustgesteld en hij ging later met zijn vriendje in de kamer spelen. Maar zijn vriendje moest wel fluisteren.
Gisteren ging alles goed. Maar vanochtend gaf hij weer aan dat hij last van zijn oren heeft.
Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt en ga er woensdag langs. Ik zie geen tekenen van een ontsteking/middenoorontsteking. Maar vroeg me af of dit bij iemand bekend voor komt? Maak me erg zorgen.

Ben weer lekker doorelkaar aan het typen. Zit op het werk dus doe het even snel.

Marie

Marie

04-07-2016 om 19:24

Kan heel goed

Hier een "orenkind" van bijna 20.
Nog nooit koorts gehad bij een oorontsteking. Is er nog steeds gevoelig voor.
Heeft al jaren last van ingetrokken trommelvlies. Dat is pijnlijk. En de geluiden komen raar binnen.

Dus best kans dat je zoontje ook zoiets heeft.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-07-2016 om 21:06

Hier

Had zoon van 7 een paar maanden terug ineens ook oorpijn. Rare oorpijn, geen koorts en er zat ook geluid bij volgens hem.
Dit bleek uiteindelijk te komen door kiezen die doorkwamen. Hij kwijlde ook als een gek trouwens. Ik vond het toen best gek, want ik vond dit echt iets voor babies. Maar het komt vaker voor.

m2k

m2k

05-07-2016 om 12:02

beetje gerust gesteld

Bedankt voor de reacties @Marie @Dendy Pearson
Ik ga morgen wel langs de huisarts even laten checken.

Ben er erg ongerust door geworden.
Had het gevoel dat het door iets anders kon komen.
Geen idee waarom maar goed. jullie berichten hebben mij een beetje gerustgesteld. Ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen.

tante Sidonia

tante Sidonia

05-07-2016 om 12:16

de spanning op het trommelvlies

kan maken dat geluiden op een rare manier resoneren waardoor je daar last van kan hebben. Misschien heeft het meisje waar het omging geschreeuwd of gewoon een schel stemmetje...
Ik zou in elk geval direct gaan neussprayen bij oorpijn!

@nnemoon

@nnemoon

06-07-2016 om 14:27

En wat zei de huisarts?

Ik ben erg benieuwd hoe het met je zoon gaat en wat de huisarts heeft gezegd.

m2k

m2k

07-07-2016 om 14:45

uitslag

Zijn trommelvlies was samengetrokken(?) dus er kwam weinig lucht binnen waardoor al het geluid harder kon zijn. We hebben neusdruppels gehad voor een weekje. Ben benieuwd..

Wilgenroosje

Wilgenroosje

07-07-2016 om 17:01

Hooikoorts of andere allergie?

Kind hier: oorpijn (onderdruk), opgezette klieren in hals, keelpijn, lichte hoofdpijn, moe.

Geen ontstekingsverschijnselen, pfeiffer enz. Huisarts kon de verschijnselen ook niet linken aan hooikoorts waar kind bekend mee is. Na weken pappen en nathouden met neusspray en paracetamol, gisteren gevraagd aan de huisarts of we toch de anti-histamine die we nog hadden liggen van vorige zomer mochten gaan geven.

Mocht, maar ze verwachtte er niets van. Besloten het toch te doen, omdat kind niet zo klagerig is en zich al weken ellendig voelde. Oorpijn en droge keel overheersten. Al een paar uur na het eerste pilletje vanmorgen, verminderden de klachten. Ze heeft zich in weken niet zo goed gevoeld. Is weer 90% in orde zegt ze.

m2k, misschien iets om in je achterhoofd te houden? Er hoeven kennelijk geen loopneus of tranende ogen te zijn om toch ergens allergisch op te reageren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.