Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon 7, koud en geen eetlust ‘s ochtends

Mijn zoontje van 7 jaar riebelt ‘s ochtends (als hij wakker wordt gemaakt voor school) altijd heel erg als hij net uit bed komt (ook al is hij aangekleed en al een tijdje op de bank zit) en heeft geen trek. 

In het weekend als hij uit kan slapen merk ik hier eigenlijk niet zoveel van.

Ik vraag me af of hij het dan echt koud heeft of is er iets met zijn bloedsuikerspiegel aan de hand? 

Ik weet niet wat riebelen is maar ik gok iets als bibberen?
Door de week is het huis misschien nog wat kouder als hij opstaat (slaat de thermostaat elke dag op dezelfde tijd aan?)?

PriceyRook54

PriceyRook54

09-11-2021 om 13:26

Koop een lekkere warme fleece badjas voor hem en fluffy socks.

ligt hij 's avonds nog lang wakker? Ik herken het bij mezelf. Als ik vroeg op moet koud en geen zin in ontbijt. Ik ging er van uit dat ik een avondmens ben, die 's morgens in alle rust wakker moet worden

Bij een lage bloedsuikerspiegel zou ik verwachten dat hij juist wel eetlust heeft. Bovendien verklaart het dan niet waarom hij er in het weekend geen last van heeft.
Misschien eerder iets met doorbloeding of zo? Dat de thermostaat nog moet 'opwarmen'? In dat geval zou ik juist voor een extra 'boost' zorgen (koud douchen, of in elk geval niet zo warm), zodat hij sneller opwarmt. Of in beweging komen/blijven in plaats van op de bank zitten. In elk geval iets waarvan het lichaam opwarmt.

Helpt iets warms bij het ontbijt? Beker thee, Brinta/havermout? 

Ik heb nog nooit zin in ontbijt gehad, zeker niet net na opstaan, dus ontbijt al zo’n 40 jaar niet. Het eerste gaat er pas in als ik al een paar uurtjes op ben.

Mijn jongste dochter wil ook nooit eten ‘s ochtends. Ze neemt pas iets in de eerste pauze op school. En ze heeft het ook een tijd elke dag koud gehad na het opstaan doordeweeks, ik denk gewoon omdat ze dan nog moe was. Ik maakte altijd even haar kleren warm met de föhn of hing ze over de verwarming en dat scheelde een stuk. 

Cint80

Cint80

10-11-2021 om 14:13 Topicstarter

Het zal vast een combinatie zijn van nog moe zijn en dat het nog niet zo warm is in huis.
Mijn zoontje drinkt altijd wel veel ook de dag door. Vandaar dat ik me even zorgen ging maken om zijn suiker. 

Cint80

Cint80

10-11-2021 om 14:24 Topicstarter

nlies schreef op 09-11-2021 om 13:31:

ligt hij 's avonds nog lang wakker? Ik herken het bij mezelf. Als ik vroeg op moet koud en geen zin in ontbijt. Ik ging er van uit dat ik een avondmens ben, die 's morgens in alle rust wakker moet worden

Hij is wel een avond mens ja, ‘s ochtends moet ik hem echt wakker maken. Hij wordt doordeweeks niet uit zichzelf wakker als hij naar school moet. 

Cint80 schreef op 10-11-2021 om 14:24:

[..]

Hij is wel een avond mens ja, ‘s ochtends moet ik hem echt wakker maken. Hij wordt doordeweeks niet uit zichzelf wakker als hij naar school moet.

Dan denk ik toch dat daar je "probleem" zit. Zijn interne kacheltje komt pas later op gang

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.