Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pstevens

pstevens

17-01-2017 om 21:54

Zoon 6 wil aan billen meisjes zitten

Mijn zoon van 6,5 heeft allerlei verhalen over aan de billen zitten van meisjes. Op verschillende plekken zoals op school wil hij mee naar de wc lopen om te kijken. Ook zegt dat dat hij aan meisjes vraagt hun onderbroek uit te doen zodat hij aan de billen kan zitten.
Andere verhalen die hij heeft gaan over het aanraken van billen of strelen van benen van meisjes.
De juf let al op dat hij niet mee loopt naar de wc en dat hij niet alleen met meisjes ergens speelt.
Wij hebben hem al verteld dat geslachtsdelen en borsten prive zijn en dat hij daar niet aan mag komen. Hij weet niet waarom hij het doet.
Is dit normaal of heeft iemand nog tips?

Nieuwsgierig

Ik denk dat hij vooral nieuwsgierig is. Dat is normaal, maar hij heeft de leeftijd om te weten dat dit niet mag. Ik zou dat duidelijk tegen hem zeggen. Niemand mag zomaar aan zijn lijf zitten en hij mag ook niet zomaar aan andermans lijf zitten.

Jackie

Jackie

25-01-2017 om 12:22

consequent

Ik denk dat het ook belangrijk is om met de juf af te spreken om er op dezelfde manier op te reageren en hetzelfde uit te dragen. Daarbij denk ik dat het goed is om er niet al te krampachtig over te doen zodat het niet nog aantrekkelijker en spannender wordt. Dus de juiste balans tussen duidelijk corrigeren maar niet boos worden of er te veel bij stilstaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.