Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-10-2022 om 09:49

Zelf kleding kiezen?

Gisteren ging zoon met zn moeder winkelen maar ze hebben niks gekocht en kwamen allebei boos terug, want niks van wat moeder voorstelde was leuk en hij wil zelf kiezen maar alles wat hij zelf aanwees vond zij lelijk en wilde ze niet kopen, dus uiteindelijk hebben ze niks gekocht. Hij is 7 jaar, vanaf welke leeftijd laat je kinderen zelf kiezen zonder bij te sturen?


Ysenda schreef op 31-10-2022 om 08:11:

[..]

En dat gebeurd nog op conservatief reformatorische scholen.

Masr gelukkig is er tegenwoordig de fleece panty, het is een fleece legging die er uitziet als ern panty. En dat mag daar dan wel.

En vergeet niet de rokken controle 🙄. Op de knietjes zitten en de rok moet de grond raken. Niet meer op alle refo scholen, maar het komt nog steeds voor 😳

Sunny_ schreef op 31-10-2022 om 10:43:

[..]

Omdat ik het naar vind voor de jeugd van nu dat ze opgroeien met die ouderwetse ideeën. Het is niet meer van deze tijd om een meisje aan te spreken op haar korte rokje omdat erover wordt gepraat. Je moet de praters aanspreken.

Voor mezelf kan het me echt niets schelen wat anderen denken.

Ik vind het vooral zorgelijk dat we wat dat betreft steeds conservatiever lijken te worden. In de jaren 90 zat bijna de hele collegezaal vol met jonge vrouwen in croptops (inclusief ikzelf), geen haan die daar naar kraaide. Maar dat is natuurlijk mijn eigen beleving, weet niet of dat overal zo was.

CocoCharlie schreef op 31-10-2022 om 11:42:

[..]

Ik vind het vooral zorgelijk dat we wat dat betreft steeds conservatiever lijken te worden. In de jaren 90 zat bijna de hele collegezaal vol met jonge vrouwen in croptops (inclusief ikzelf), geen haan die daar naar kraaide. Maar dat is natuurlijk mijn eigen beleving, weet niet of dat overal zo was.

Nou… ik zie wel eens meiden lopen in ondergoed, waarvan ik denk dat ze hun kleren zijn vergeten aan te trekken. Dat beeld herinner ik me niet van vroeger. Sommige hemdjes zijn amper meer dan een sport-bh. Prima hoor, lekker zo doen, maar ik denk niet dat we nu conservatiever denken.

CocoCharlie schreef op 31-10-2022 om 11:42:

[..]

Ik vind het vooral zorgelijk dat we wat dat betreft steeds conservatiever lijken te worden. In de jaren 90 zat bijna de hele collegezaal vol met jonge vrouwen in croptops (inclusief ikzelf), geen haan die daar naar kraaide. Maar dat is natuurlijk mijn eigen beleving, weet niet of dat overal zo was.

Bij mij op de opleiding niet. In onze vrije tijd wel. Maar wij hadden een beperkt aantal dames in mijn richting, in de medische richting waren de aantallen omgedraaid maar ook daar geen croptops. Kon ook niet want wij moesten regelmatig tussen de theorie colleges even naar het lab om nog wat aan je opstelling te sleutelen of een monster te nemen. Dus dan was het labjas aan, veiligheidsschoenen aan en dan je ding doen en weer naar het hoorcollege of studiegroep.

MMcGonagall schreef op 31-10-2022 om 11:45:

[..]

Nou… ik zie wel eens meiden lopen in ondergoed, waarvan ik denk dat ze hun kleren zijn vergeten aan te trekken. Dat beeld herinner ik me niet van vroeger. Sommige hemdjes zijn amper meer dan een sport-bh. Prima hoor, lekker zo doen, maar ik denk niet dat we nu conservatiever denken.

Dit ja. Naveltruitjes in informele situaties vind ik nog tot daar aan toe, maar alleen een sportbh is gewoon geen bovenkleding. Dat is ondergoed en de naam zegt het al, dat draag je ergens onder. Ik vind het meer dan terecht dat je dan naar huis wordt gestuurd om kleding aan te trekken. Ik ben echt wel voor vrijheid om te dragen wat je mooi vindt, maar niet alle lichaamsdelen hoeven voor iedereen zichtbaar te zijn.
Beetje conservatisme is me niet vreemd trouwens.

Volgens mij ging het over crop tops waarbij je een stukje buik ziet, dat is nogal iets anders dan in een bh over straat gaan, wat ik overigens nog nooit iemand heb zien doen. Wel kerels met ontbloot bovenlijf als het heel warm is buiten (in de stad, niet op het strand of iets dergelijks), dan denk ik inderdaad trek alsjeblieft iets aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.