Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zeemeermin zwemmen

Kinderen hebben hun diploma's en wilden op zeemeermin zwemmen. Dat is er niet meer, maar zou een staart alleen ook leuk zijn? En heb je dan ook zo'n plastic stuk in de staart nodig? Best prijzig nog zag ik, dus als iemand ervaringen heeft, graag! 
Is het de moeite?

ik vind het nogal een gevaarlijk idee. De benen vastbinden in het water. 

Mijn dochter heeft les gehad en kan er goed mee overweg. Dat plastic stuk (rubber dacht ik zelf?) is absoluut nodig, liever nog alleen dat en dan de vin achterwege laten, die vin is alleen voor het leuke plaatje.

Mijn zoon heeft ook geoefend met de staart, maar die heeft geen les erin gehad en is beduidend minder handig erin.

Je moet het zien als een soort flipperen maar dan met twee benen tegelijk. Het is enorm zwaar voor je bovenlichaam, ik mocht het eens proberen en je zink echt niet, kun je zwemmen dan blijf je door je armen echt wel makkelijk boven water, maar echt lekker en lekker snel zwemmen, daar moet je echt voor oefenen.

ik zou wel eerst op zeemeerminles doen. Hier ook dochters die de lessen gedaan hebben. Zonder lessen is het gevaarlijk. De benen zitten vast en bij elkaar er is behoorlijk wat kracht en uithoudingsvermogen voor nodig. Zonder lessen zou ik mijn kind nooit een staart geven. De staart en de vin heb je nodig. Zonder vin kan je niet zeemeermin zwemmen. En met de staart houd je de benen bij elkaar, dit maakt het makkelijker. Het is niet iets wat elk kind zo maar kan. En anders zelf erbij blijven staan in het water. 

Onze dochter wil er ook eentje. Maar moet van mij eerst zwemdiploma halen. En dan op les voor zeemeermin staart. Zonder les geen staart. Nu twijfelt ze omdat ze blij is als de zwemles er eindelijk op zit.

Mijn zoon zijn zwemvaardigheid lessen zijn tegelijk met de zeemeermin dames. En dat ziet er echt niet makkelijk uit. Die Meiden moeten super goed de "vlinderslag benen" beheersen en het kost vreselijk veel energie. Het is een soort van langdurig onder water zwemmen want dat is dus wat ze doen, tussendoor adem happen. 

Ze leren er goed mee die staart omgaan zoals op de rug liggen zodat ze blijven drijven (een van de eerste en belangrijkste oefeningen)

---

---

09-11-2021 om 18:49

Bloempot schreef op 09-11-2021 om 13:11:

ik vind het nogal een gevaarlijk idee. De benen vastbinden in het water.

Hoezo nu weer gevaarlijk? Alsof iemand in een rolstoel niet ook kan zwemmen. Er is toch begeleiding en in een zwembad en met kinderen die natuurlijk allang kunnen zwemmen. Het is gewoon een andere zwemtechniek en ze zullen wel in ondiep water beginnen. 

Evaluna

Evaluna

09-11-2021 om 19:57 Topicstarter

Dank allemaal. Verschillende ervaringen dus. Mijn idee zou ook zijn om in het ondiepe onder toezicht te oefenen.
Goede tip om dus met rubber te doen.

Oudste is na haar C doorgegaan en heeft al wat ervaring met zwemflippers(?) . Jongste heeft bijna haar C en kan dus ook goed zwemmen.

Ik denk er nog even over. Jammer als ze er snel op uit gekeken zijn omdat het te lastig is.

--- schreef op 09-11-2021 om 18:49:

[..]

Hoezo nu weer gevaarlijk? Alsof iemand in een rolstoel niet ook kan zwemmen. Er is toch begeleiding en in een zwembad en met kinderen die natuurlijk allang kunnen zwemmen. Het is gewoon een andere zwemtechniek en ze zullen wel in ondiep water beginnen.

Maar degene in een rolstoel krijgt ook zwemles. Met als de andere reageerders. TO zegt dat de zwemles niet doorgaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.