Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke zonnebrand

Welke zonnebrand gebruiken jullie voor je kinderen?

Ik kreeg de tip van iemand om P20 te gebruiken, omdat je dat maar 1x per dag hoeft te smeren. Nu heb ik dat geprobeerd en een klein flesje gekocht voor 10 euro. na 1x mijn 3 kinderen in te hebben gesmeerd is hij bijna op. Nu heb ik het beste voor voor mijn kinderen, maar 10 euro per keer vind ik wel erg veel geld.

Wat gebruiken jullie? Ik vind het zelf wel lekker als ik kan sprayen en dat het makkelijk aan te brengen is. Verder heb ik kinderen die makkelijk bruin worden, dus een hele hoge factor is niet nodig.

Juline

Juline

30-06-2015 om 20:43

P20

Gaat bij ons langer mee dan dat jij beschrijft. Een fles kost aardig wat, maar daar doen wij de hele zomer mee. En ik gebruik het vooral omdat wij snel verbranden (rood haar, witte huid).
Het grootste nadeel vind ik trouwens dat het niet echt intrekt, maar nog een hele tijd op de huid ligt.

Ben benieuwd naar andere reacties!

Lidl

De gevoelige eczeemhuidjes hier doen het goed op de zonnebrand van de Lidl. Blijft niet de hele dag zitten hoor, je moet heus nog wel bijsmeren. Gezien de prijs heb ik dat er graag voor over. En het trekt behoorlijk goed in.

Thursday Next

Thursday Next

30-06-2015 om 21:16

wij

gebruiken doorgaans de nivea spray, smeert en sprayt makkelijk en trekt snel in de huid.
Met blonde en roodharige kinderen smeren we hier wel meerdere keren per dag.
We hebben factor 30, en meestal 2 a 3 flessen per zomer nodig.

Katniss

Katniss

30-06-2015 om 21:34

Wie, en elke dag?

Smeren jullie alle volwassenen en kinderen elke dag? Mijn oudste heeft al vanaf het voorjaar altijd factor 30 bij zich, maar zij verbrandt al van een kwartiertje in de zon fietsen. Jongste (momenteel poepiebruin na een weekje Kreta) smeer ik eigenlijk alleen in als we echt een dag buiten cq bij het water zitten. Ik denk niet dat er op school gesmeerd wordt, maar ik heb het dus nog niet gedaan dit jaar. Zelf heb ik alleen dagcreme met SPF 15, maar smeren doe ik ook alleen voor een strand/zwembaddag. Nu ben ik wel van het hangen in de schaduw, en ik pak eigenlijk alleen zo nu en dan wat namiddagzon mee.
Ik heb altijd Nivea of Ambre Solaire, of andere A-merken uit de aanbieding. Huismerken ben ik niet zo'n fan van.

vlinder72

vlinder72

30-06-2015 om 21:42

Nivea

Wij zijn niet zo van die in de zon lig mensen. Ik smeer de jongste in als hij naar school gaat. De rest alleen als er echt een tijd in de zon doorgebracht wordt. Bij het zwembad of op het strand smeren wij wel altijd in.

Wij gebruiken gewoon die blauwe flessem van de nivea. Wij verbranden (lichte huid en blond haar) maar op deze manier gaat het prima en vebrand eigen nooit iemand.

Dit jaar gaan wij op vakantie naar curacao. Ik ben benieuwd. Wij hebben shirts mee om in te snorkelen en een paar extra flessen zonnebrand.

Tine Winkel

Tine Winkel

30-06-2015 om 21:51

maar kun je dan niet goedkoper kopen

bv. bij kruidvat, zie ik 300 ml (europrofit) voor 4 tot 6 euro per 300 ml of Solait voor 5 euro per 200 ml.
- maar goed, dat was je vraag niet -

creabea

creabea

30-06-2015 om 21:58

nivea factor 30 (voor kinderen)

Wij gebruiken voor de kinderen en voor onszelf ook een kinderproduct van Nivea. Ik smeer de kinderen erg weinig in (1x per dag als we echt de zon in gaan, misschien een 2e keer, maar meestal zijn we dan alweer uit de zon). Ze zijn nog nooit verbrand. Ook wel eens iets van Zwitsal gehad, dat beviel ook wel.

Wij doen meestal langer dan een jaar met 1 fles.

Noet

Noet

30-06-2015 om 22:17

no add

beginnend met factor 30 later 15.
Om de 3 uur wordt er bij gesmeerd als we buiten zijn. We verbranden niet snel, maar ook de andere uv straling houd ik graag tegen.
Voor school wordt gesmeerd en op de bso wordt er ook gesmeerd in de grote pauze en na school weer. Willen ze niet gesmeerd worden moeten ze binnen blijven.

Juno

Juno

30-06-2015 om 22:48

Jetske Ultee

Ik heb een literfles met pomp van Jetske Ultee, factor 30. Staat op de wastafel, klaar voor iedereen. Ik smeer mijn gezicht en handen iedere dag in, weer of geen weer en deze dagen smeer ik ook benen en armen in. Dat is als ik moet werken. Als ik vrij ben smeer ik veel fanatieker en zeer regelmatig. Ik vind deze crème op mijn gezicht minder fijn dan die van Clinique. De kinderen zijn op een leeftijd dat ze het zelfstandig regelen en de één doet dat beter dan de ander, helaas. Speciaal voor hun heb ik ook een mousse en een spray gekocht. Met zo'n spray smeer je maar een fractie van wat nodig is. Ik probeer het smeerbeleid er in te rammen zoals ik dat vroeger met handen wassen na het plassen deed. Je moet vooral véél gebruiken en regelmatig opnieuw smeren.

Eowyn1

Eowyn1

01-07-2015 om 08:39 Topicstarter

Bedankt

Voor de reacties.....

Wij smeren helemaal niet consequent. Omdat de kinderen nooit verbranden denk ik er te weinig aan. Ook ik verbrand eigenlijk nooit zonder zonnebrand op.
Maar men zegt dat je ook huidkanker kunt krijgen van in de zon zijn zonder dat je verbrand. Dat wil ik mijn kinderen toch niet aan doen. Vandaar mijn zoektocht naar lekkere zonnebrand.

@ Tine Winkel, ik kan zeker goedkoper spul kopen, vandaar mijn vraag ook. Was benieuwd wat anderen voor spul gebruiken.

Ga vandaag maar eens de nivea proberen, en anders toch maar eens naar de lidl fietsen....

Half a twin

Half a twin

01-07-2015 om 08:46

Vision

Ier gebruiken we vision, was deze week in de aanbieding bij kruitvat. Voordeel van Vision vind ik dat het goed intrekt, je voelt niet meer plakkerig vooral op het strand is dat fijn; er blijft geen zand kleven aan je ingesmeerde benen. Wij hebben meestal factor 30 maar er bestaat ook 40 of zelfs 50 van.

Krullevaar

Krullevaar

01-07-2015 om 09:07

Ambre Solaire

Meestal gebruiken we Ambre Solaire. Soms Nivea, hangt een beetje van aanbiedingen af. Ik ben qua zonnebranden ook niet zo'n fan van de huismerken.
De kinderen factor 50 en wij factor 30. Ik hou van de transparante sprays. Geeft geen vlekken en is minder vettig (en voorkomt een wit hoofd). Al smeer ik mijn gezicht meestal in met een speciale gezichtscrème van Lancaster, factor 50 geloof ik.

vlinder72 - wij waren vorig jaar in Curacao en de enigen die een beetje waren verbrand waren wij als ouders. Maar niet veel want wij zoeken toch vaak de schaduw op. Kennelijk zijn de voor de kinderen een stuk consequenter dan voor onszelf . Die hadden trouwens ook zwemshirtjes aan en dat scheelt een hoop.

Rick

Rick

01-07-2015 om 09:12

merken

Het is allang aangetoond dat een merk niets meer doet dan een nietmerk maar het verschil zit in de smeerbaarheid. Dat is iets wat je prettig of niet prettig vindt. Wees ook niet bang voor flesjes het jaar er op, het spul werkt gewoon nog dus koop altijd goed in als het goedkoop is. Bedenk wat je wil: goed smeerbaar, goed en snel intrekken, inspuiten etc en koop iets wat niet zo duur is. Twee kinderen insmeren en flesje leeg klopt niet, dan zat er wel heel erg weinig in (ml?) of was het dus niet goed smeerbaar.

Charis

Charis

01-07-2015 om 10:27

Mexoryl XL

Een van de beste zonnefilters op de markt is momenteel Mexoryl XL of SX van L'Oréal. Dit zit onder meer in Garnier Ambre Solaire en andere merken van L'Oréal. Ook te herkennen aan de stofnaam, respectievelijk drometrizole trisiloxane en terephthalylidene dicamphor sulfonic acid. Dit is een chemisch filter dat beschermt tegen zowel UVA als (een deel) UVB en nauwelijks wordt opgenomen door de huid.

Wij hadden altijd Vision en dat werkte prima. Trekt lekker in en is ongeparfumeerd. Maar daar zit oxybenzone in en daarover is wat controverse wat betreft mogelijke schadelijke gevolgen voor de gezondheid. Daarom hier dus Ambre Solaire factor 30. Bij Etos laatst 2 voor de prijs van 1 gekocht.

Pien

Pien

01-07-2015 om 11:43

Vision

Ik heb sinds gisteren een fles Vision Kids in huis, de mousse. Ik vind hem ideaal. Heerlijk dat het een mousse is, want bij een tube vind ik het knijpen zo irritant (vooral als ie bijna leeg is) en bij een spray, spray ik altijd de halve vloer onder en ik kan met gladde handen ook die sprayknop niet goed indrukken.
Ik lees hierboven nu over oxybenzone, dat klinkt minder.... Ik ga eens opzoeken wat dat is. Maar de mousse vind ik iig superfijn.

Ambre Solaire, factor 50

Zowel voor het roodharige, als het bruinharige kind.

Dus die P20 trekt niet zo snel in? Ik kreeg het ook als tip, maar heb een absolute afkeer van alles wat opgesmeerd moet worden en niet heel snel intrekt. Dat vieze plakkerige laagje op je vel, brrrrr....

Marie

Marie

05-07-2015 om 13:24

P20 dun smeren

P20 is heel vloeibaar en moet dun gesmeerd worden. Het beste 's morgens bij het aankleden. Even wachten en dan aankleden, rest van de dag geen omkijken meer naar. Helemaal geen last van plakkerigheid.

Arawen

Arawen

05-07-2015 om 13:40

vision fan

Die plakkerigheid is de reden waarom ik veel liever Vision gebruik dan P20. Werking is hetzelfde maar Vision is creme en P20 is meer olie. Tis maar wat je fijn vindt.

Hier geen kleine kinderen meer maar (erg) eigenwijze (puber) mannen. Vandaar dat ik toe zie op smorgens smeren en dat moet dan maar genoeg zijn. Dan is Vision ideaal. Zelfs Curacao met een winterhuid is ermee te doen. Factor 50 dan. Voor komende zuid-europa vakantie ga ik Kruidvat huismerk proberen, die hebben nu hetzelfde concept in hun assortiment (Solait).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-07-2015 om 18:51

Ik heb een flesje zonnebrandcreme van AH, factor 30 voor kids. Die gebruik ik voor het hele gezin.
Ruikt lekker en trekt redelijk snel in.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal vergeet om ons in te smeren, wij verbranden allemaal nooit. Maar soms denk ik eraan en dan vind ik die van AH prima

Ellen69

Ellen69

06-07-2015 om 19:15

Niet aan de auto...

Voor wie nog jonge kinderen heeft: laat ze oppassen, als ze zelf helpen met insmeren, met hun vette handjes geen auto's aan te raken. dit veroorzaakt zulke rare handafdrukken op de lak, die krijg je niet meer weg.

Dit overkomt nogal wat mensen, ons helaas ook.....
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zonnebrandcreme%20op%20autolak

Kruidvat

Hier gebruikt dochter Kruidvat Solait sensitive. De zonnebrand en de aftersun.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.