Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke viltstiften?

We hebben Stabilo viltstiften voor dochter van bijna 5, maar de paars en één roze zijn op. Ik zou wel een uitgebreide fijne set willen kopen die ik zelf ook kan gebruiken voor die paar keer per jaar  decennium dat ik zelf eens wat kleur. Tips?

ik kleur veel en stabilo is favoriet. Op bol is een set van 50 kleuren te koop en een klein setje nieuwe kleuren. Als je iets professionelers wil zijn de faber castell pit stiften fijn. Zowel stabilo en faber castel zijn de stiften ook los te koop. Dus de 2 kleuren kun je gewoon vervangen. 

Hier ook Stabilo. Vind de power stiften erg fijn en gaan lang mee.

Ik vind de supertips van Crayola erg fijn kleuren.

tja, ik koop altijd de emmer van de hema, dat is 5 stiften per kleur en elke sinterklaas koop ik m weer. Met 2 kinderen, die ook wel eens een dop vergeten, gaan de stiften langzaam op. 
Ik wil niet beweren dat het supergoede kwaliteit is, maar soms is het prima om gewoon regelmatig nieuwe te kopen. 

Google eens op viltstiftenshop.nl
Diverse bijzondere kleuren zoals amber en aardegroen. Per kleur te bestellen, wel minimaal 4 stiften van een kleur.
Mogelijk ook goede oplossing voor de paarse en roze stiften.

Fiorah

Fiorah

18-01-2022 om 23:35 Topicstarter

Ooh bedankt voor de reacties! Ik had ook niet bedacht om losse stiften erbij te kopen.

Fiorah schreef op 18-01-2022 om 23:35:

Ooh bedankt voor de reacties! Ik had ook niet bedacht om losse stiften erbij te kopen.

Stabilo heeft nummers op de stiften staan. Kun je precies zien welke er op zijn. En eventueel opnieuw kopen. 

Fiorah

Fiorah

19-01-2022 om 10:37 Topicstarter

Mushu schreef op 19-01-2022 om 07:22:

[..]

Stabilo heeft nummers op de stiften staan. Kun je precies zien welke er op zijn. En eventueel opnieuw kopen.

Oh dankjewel! Top, dan doe ik dat, want dan heb ik niet zo'n ratjetoe aan verschillende stiften. Maar wel allemaal dank voor de reacties, ik heb alle opties bekeken.

Aliana schreef op 18-01-2022 om 21:47:

tja, ik koop altijd de emmer van de hema, dat is 5 stiften per kleur en elke sinterklaas koop ik m weer. Met 2 kinderen, die ook wel eens een dop vergeten, gaan de stiften langzaam op.
Ik wil niet beweren dat het supergoede kwaliteit is, maar soms is het prima om gewoon regelmatig nieuwe te kopen.

Stabilo heeft een set waarbij de doppen aan een touwtje zitten als een soort ketting. Dan raak je nooit doppen kwijt en worden de doppen ook weer op de stiften gedaan. Je doet er echt langer mee. Ook handig om mee te nemen en de vorm zorgt voor een goede pengreep, zelfs dreumes houdt ze al goed vast. (Nee geen reclame 😂)

Ik heb de stiften van Stabilo met een touwtje aan de dop. Doe er al meerdere jaren mee. Ook handig om mee te nemen naar een restaurant ofzo.

Bij winkels voor kunstenaarsbenodigdheden of bijvoorbeeld de Pipoos kun je ook losse stiften kopen. Zijn altijd relatief duur t.o.v. de stiften in een set, maar absoluut gezien scheelt het wel.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.