Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
roos

roos

11-10-2014 om 03:08

welke sport

hallo ik ben nieuw hier. maar hoop wel dat ik wat tips en ervaringen krijg.

ik heb n zoon van 5 jaar. welke sport zal geschikt voor hem zijn.

wat vindt hij leuk?

Vindt hij het leuk om buiten een balletje te trappen, of vindt hij het leuker om met een racket tegen een bal te slaan (voetbal of tennis, dus) of is hij meer een gym-kind, hockey, etc.

Ook handig om te kijken wat voor sporten er in de buurt gedaan worden. Bij ons in het dorp kunnen we wel van alles leuk vinden, maar we hebben maar een handjevol sportclubs, dus dat beperkt de keuze wel enigszins. Kijk naar je kind, doe een paar proeflesjes her en der en dan kun je vast al wat verder selecteren!

Zwemles

Op die leeftijd gingen ze hier op zwemles. Als ze daar mee klaar waren mochten ze de sport/club doen die ze wilden.

Laten kiezen

Het hangt erg af van wat hij zelf leuk vindt. Hier is het ook eerst zwemles en kleutergesprekje. Als ze hun diploma hebben mogen ze een andere sport kiezen. Keuze hier ook beperkt door het aanbod.

Zwemles en andere sport

Bij ons was het niet zo dat ze eerst klaar moesten zijn met zwemles. Ze zijn ook doorgegaan t/m diploma C.

Tegelijkertijd deden ze ook een andere sport die ze leuk vonden.

Barvaux

Barvaux

11-10-2014 om 17:53

tja

Met vijf kun je vaak nog niet eens op een teamsport maar op die leeftijd is bijvoorbeeld kleuterjudo wel heel leuk. Ga dus eerst eens kijken wat er voor sporten mogelijk zijn met die leeftijd.

vlinder72

vlinder72

11-10-2014 om 21:52

Wat vindt hij leuk

Wat vindt hij leuk en wat is er in de buurt.

Mijn vijfjarige wil op voetbal. Dat mag maar eerst zwemmen. Twee dingen kan maar ik heb nog drie kinderen en dat wordt mij dan teveel. Dus eerst zwemmen en dan voetballen. Hij gaat dan beginnen met kaboutervoetbal. Hier in de regio kan je alles wel doen als je vijf bent. Judo, rugby, hockey, korfbal, tennis etc. En wij hebben ook ieder jaar de mogelijkheid om allerlei sporten via de gemeente uit te proberen. Kies je sport heet dat. Hebben jullie misschien ook zo iets. Dan kan je geheel vrijblijvend een aantal keer een bepaalde sport (gratis) uitproberen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

13-10-2014 om 09:37

hier

Een 4.5 jarige. Hij gaat waarschijnlijk rond zijn 5e op zwemles. Daarnaast zit hij op korfbal, van 3-6 jarigen kunnen trainen bij de kangoeroetjes. Ze doen heel veel balspelletjes, maar leren zeker ook al voorbereidend wat technieken. Of hij uiteindelijk ook gaat korfballen weet ik niet, want hij heeft het ook steeds over voetbal, maar dat zien we dan wel weer.

Sneeuwitje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.