Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

welke kant en klare pannenkoeken zijn redelijk lekker?

Geen tijd om zaterdag te bakken, welke kant en klare pannenkoeken zijn lekker?


Noet

Noet

11-06-2015 om 19:12

vrijdag

vrijdag bakken en zaterdag opwarmen, of zelfs vanavond bakken en zaterdag opwarmen.
Dan is het tenminste lekker.

Kikki39

Kikki39

11-06-2015 om 19:17 Topicstarter

o ja

Dat zou ook kunnen, maaaar ook ik ben geen ster in bakken

tonny

tonny

11-06-2015 om 19:32

ha, ik zou het graag voor je doen

heb al ruim 25 jaar ervaring. Elke zaterdag.

Noet

Noet

11-06-2015 om 19:39

iemand anders?

iemand anders laten bakken
Of friet serveren.

Hier krijg ik die kant en klare lijmschijven niet verkocht namelijk. Dan liever een boterham.

Kikki39

Kikki39

11-06-2015 om 19:40 Topicstarter

Ik ook al jaren, maar het lukt mr nog steeds niet

Kikki39

Kikki39

11-06-2015 om 19:41 Topicstarter

nee

Niemand heeft tijd

Barvaux

Barvaux

11-06-2015 om 20:10

Jan

Het merk Jan is het beste eetbaar en nee ik vind er weinig aan maar die zijn nog te pruimen en ja ik bak ze zelf fantastisch. In een uurtje met twee pannen heb je twee pakken klaar.

Barvaux

Barvaux

11-06-2015 om 20:12

Deze dus:

http://www.janpannenkoeken.nl/home je kunt deze ook verwarmen met een beetje boter in de pan, zo lijkt het ook nog wat

Tijgeroog

Tijgeroog

11-06-2015 om 20:28

Opwarmen

Je moet vooral zorgen dat ze goed warm zijn, bij ons is de aangegeven magnetrontijd veel te kort. Maar ook hier komen ze maar zelden op tafel, dus geen idee welke merken goed zijn. We eten ze soms op de eerste dag van de vakantie, als we de tent pas laat op kunnen zetten. Dan hebben we snel eten waag de kinderen ook blij van worden, dat is handig als ze moe en hongerig zijn. En heel soms op een kinderfeestje, maar dat is alweer jaren geleden.

Vera

Vera

11-06-2015 om 21:29

van ah

Wij kopen alleen bij AH. Zoon en ik zijn gek op pannenkoeken en ja, zelfgemaakte zijn 100x lekkerder.

Maar die van AH (spelt pannenkoeken) vinden wij best te eten, omdat we nou eenmaal graag pannenkoeken eten en niet altijd willen bakken. Ze zijn alleen niet heel groot.

Goed heet maken in de magnetron en snel opeten. Best lekker hoor. Ik heb geen ervaring met andere merken.

barvaux

barvaux

11-06-2015 om 22:08

Ah verkoopt Jan niet.

creabea

creabea

11-06-2015 om 22:14

kant en klare poffertjes daarentegen (ot)

zijn meestal best wel te pruimen!

Vera

Vera

11-06-2015 om 22:20

creabea

"kant en klare poffertjes daarentegen (ot)
zijn meestal best wel te pruimen!"

Grappig, dat vind ik dan weer niet. Smaken verschillen .

bieb63

bieb63

11-06-2015 om 23:13

Als het kant en klaar moet

Dan inderdaad 'Jan'. Iig bij Jumbo te koop.

barvaux

barvaux

12-06-2015 om 03:17

grappig

Eens met vera: poffertjes vallen eerder tegen maar die heb ik nooit van jan geproefd. Poffertjes eet ik ook niet echt als maaltijd.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-06-2015 om 07:46

Ik heb altijd de pannekoeken van AH in de vriezer liggen voor nood.
Gewoon de basic. Ik vind ze goed te eten.

Half a twin

Half a twin

12-06-2015 om 10:35

2 pannen in een uurtje 2 pakken?

Ik doe anderhalf pak in een pan binnen 3 kwartier. Beslag maken meegerekend. Een grote pan op een wokbrander. Dun laagje beslag, bijna meteen omdraaien als het beslag is uitgevloeid. Ik moet er wel bijblijven, niet even tussendoor de tafeldekken, want dan is de koek zwart.
Kant en klare pannenkoeken eet ik nooit, ik vind dat teveel kosten naar wat je er voor krijgt.

Katniss

Katniss

12-06-2015 om 11:03

1 pak

Wij houden nog over van een pak, heb ik even mazzel Als ik pannenkoeken voor twee maak neem ik ook vaak zo'n schudverpakking waar alleen water bij moet. Die smaken precies hetzelfde als uit een pak, en lijken sneller klaar. Met een regulier pak ben ik een half uur bezig met 1 pan. Ik vind het geen fijn klusje en krijg het er altijd heel warm van.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-06-2015 om 11:19

Pakken?

Kan iemand me uitleggen wat het voordeel van een pak pannenkoekenmeel is boven gewone bloem?

Half a twin

Half a twin

12-06-2015 om 11:31

Tijgeroog

Smaakje.
6 granen pannekoeken zijn hier favoriet. Pak zelfrijzend bakmeel kan ook. Zak bloem gebruik ik ook wel eens. De eerder genoemde schutfles niet, die vind ik helemaal te duur voor wat je er voor hebt.
Alle pakken zijn gelijk qua mast dus makkelijk vergelijken.

Noet

Noet

12-06-2015 om 11:40

smaakje

smaakje doen wij altijd met kaas en salami, spek en zo, dus ook met bloem idd.
Ook wel eens een pak, want die krijgen mijn ouders nog wel eens als prijsje ergens. Maar die eten al helemaal geen pannenkoeken.

Wij eten hier met z'n 2 bijna een heel pak als avond eten, dan blijft er nog 1 of 2 over. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de diameter van je pan en hoe dik je ze bakt. Ik heb een gemiddelde pan, maar bak net iets dikker als flensjes. Die kant en klare vinden wij vooral te dik en dan nog de smaak er bij.
Bij een pannenkoekenrestaurant gebeurt het regelmatig dat we pannenkoeken terug sturen wegens niet gaar en zo, dus daar zijn we wel erg gevoelig voor.

Charis

Charis

12-06-2015 om 12:46

Zelf maken

Ik gebruik altijd dit recept, lukt altijd.

http://www.hoedoe.nl/eten-drinken/koek-en-gebak/hoe-bak-ik-pannenkoeken

Barvaux

Barvaux

12-06-2015 om 14:39

uurtje

Het zal inderdaad sneller kunnen, kan ik ook, maar het ging hier over iemand die minder ervaren is en dan moet je ook weer niet te weinig aangeven en met een uurtJE bedoel ik geen heel uur

tijgeroog boekweit

T is de boekweit in een pak pannekoekenmix die het lekker maakt. Pannekoeken van puur boekweit vind ik echt geweldig, maar mn kids iets te ' vast' . De Fransen daarentegen gebruiken 'farine noir' een speciaal soort meel wat donkergrijs kleurt en speciaal voor crepes is.....

Kikki39

Kikki39

13-06-2015 om 20:13 Topicstarter

Bedankt,

Die van AH gepakt en die waren prima! Basic...

Tango

Tango

13-06-2015 om 21:46

6-granen

Wij hebben ook altijd de 6-granen mix van het merk dat begint met een K. Die vinden we het lekkerst. Met bloem of bakmeel heb ik nooit geprobeerd, zo duur zijn die pakken ook weer niet en lekker makkelijk. Schudflessen vind ik echt helemaal niets. Ik krijg het nooit goed geschud zodat de helft van het meel aan de randen blijft zitten.
Kant en klare pannenkoeken of poffertjes hebben we echt zelden. De kinderen zouden ze nog wel eten maar zelf vinden we het niets. Alleen wel eens dessertpannenkoekjes gehad van Lidl. Die waren wel lekker met fruit en slagroom.

Pieter

Pieter

13-06-2015 om 21:57

Tango

Hier kopen we in vakantie vaak 'lunchvoer', allerhande lekkers voor tussen de middag en als mijn kinderen alleen zijn kiezen ze dus wel eens voor dat kant&klaar. Jan kregen we een keer te proeven in de winkel en toen hebben we daar een pak van gekocht. Dat ging nog wel maar ik bak inderdaad ook liever.

Charis

Wat veel ei gaat er in dat recept. Als je een pak pannenkoekenmix neemt, gebruik je op 500 gram mix 900 cc melk en twee eieren. Als je het recept van jouw link, gebaseerd op 200 gram bloem, omrekent naar 500 gram, dan heb je 9 eieren en nodig. Wordt het dan niet een soort omelet?

skik

creabea

creabea

14-06-2015 om 11:35

boekwijt inderdaad

Ik maak zelf ook wel pannekoeken met boekwijtmeel. Meestal boekwijt en volkorenmeel in gelijke delen, worden ook lekkere pannekoeken die iets meer vullen.

Charis

Charis

15-06-2015 om 16:54

Skik

Ik moet toegeven dat ik de hoeveelheid eieren in dit recept zelf altijd terugbreng naar 2, dat is echt wel genoeg . Het is vooral de volgorde in dit recept die ik fijn vind. Door eerst de vloeibare delen te mengen (eieren en melk) en pas dan de bloem er stapsgewijs door te kloppen met de garde, heb ik nooit meer klonterig beslag.

Verder is het natuurlijk zo dat je voor lekkere pannenkoeken ook een goeie koekenpan nodig hebt die goed en gelijkmatig heet wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.