Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welk hoesje voor telefoon kind

Mijn kind krijgt aan het einde van de vakantie een mobiel. Hij is 9, gaat naar groep 7 en is de enige in de klas die er tot nu toe geen had. Als ik echter zie hoe de telefoons van zijn vrienden eruit zien hou ik m’n hart vast. Er moet dus een beschermend hoesje omheen. Honderd keuzes. Welk hoesje bevalt jullie goed? Heeft een screenprotector toegevoegde waarde en krijg je die er een beetje netjes op? 

Wij hebben allemaal een bookcase, en nog nooit heeft iemand een kapot scherm gehad. We bestellen ze vaak bij b2c, dat zijn heel stevige, ze gaan niet snel stuk. Je kunt er ook een eigen foto op laten drukken. 

Duiveninhetnieuws

Duiveninhetnieuws

18-08-2021 om 16:05 Topicstarter

Dank voor de tip!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-08-2021 om 16:24

Eentje met bumpers op de hoeken. Op de één of ander manier vallen ze 9 van de 10 keer op de hoeken. Zoiets als dit

drphone-iphone-11-pro-tpu-hoesje-siliconen-bumper-case-met-verstevigde-randen-transparant.jpg

En de screenprotector zou ik door de winkel erop laten plakken.

Natuurlijk heeft een screenprotector een toegevoegde waarde. Heb je die zelf niet op je eigen telefoon?
En wat voor hoesje zit er om je eigen telefoon?
Zelf heb ik ook een bookcase, maar dat vindt "de jeugd" maar stom. Die hebben er alleen een om deel achterkant, wel met screenprotector.
Zelf plakken kan, maar je kunt ook in de winkel vragen om dat voor je te doen (op de een of andere manier zijn zij er net wat handiger in.

Ik zou in eerste instantie gaan voor een bookcase, omdat dan de telefoon helemaal beschermd is. En je kind ook leren om hem altijd dicht te doen na gebruik. Een hoesje alleen aan de achterkant gecombineerd met screen-protector beschermt toch altijd minder goed volgens mij. Bovendien worden die screen-protectors altijd lelijker in de loop van de tijd vind ik. Maar ik ben dan ook heel eigenwijs en heb alleen een hoesje aan de achterkant. Laat mijn telefoon gelukkig ook nooit vallen (afkloppen!). 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-08-2021 om 16:46

Ik heb alleen een cover op de achterkant met hoekbumpers. Geen screenprotector, Die hadden ze nog niet voor deze telefoon. En protector van glas doe ik niet aan, als die breekt is er een grote kans dat je alsnog een kras op je scherm krijgt.

Imi

Imi

18-08-2021 om 16:57

Ik ben heel onhandig en laat mijn telefoon vaak vallen. Nog nooit een gebroken scherm geghad! Ik heb altijd hoesjes van Casetastic. Ik heb er altijd zoeen alleen voor de achterkant, maar die zit ook om de rand en steekt net een mm uit aan de voorkant, zodat ook het scherm beschermd is. Deze hoesjes blijven ook jarenlang goed, zeker even lang als de telefoon (zo'n 4 of 5 jaar).

Ik heb trouwens nog nooit een screen protector gebruikt.

Hier altijd hoesjes van Spigen, vooral de tough armor versies vind ik heel prettig stevig. Zeker ook een screenprotector gebruiken (hier ook van Spigen trouwens). Die worden hier wel elk half jaar vervangen ongeveer, dan worden ze lelijk. Kinderen krijgen elke 2 jaar een nieuwe telefoon, binnenkort hun 4e, er is er hier gelukkig nog nooit een kapot gegaan of een scherm gesneuveld.

Ik neem voor mezelf altijd een doorzichtig hoesje met bumper. Aan de achterkant kun je dan nog zien dat mijn telefoon blauw is, en er zit een foto achter Een screen protector heb ik nooit. De kinderen wel en daar komen dus echt barsten in. Geen idee wat ze ermee doen.

Hier voor mezelf een bookcase, in zwart leer, van Galata. Blijft heel mooi, vind ik. Maar ziet er saai uit dus is voor een kind vermoedelijk niet zo aantrekkelijk. 
Zoon heeft ook een bookcase, in blauwe kunststof, dochter heeft een hoesje aan de achterkant. Allemaal met screenprotector, al heb ik het zelf ook jarenlang probleemloos zonder gedaan. Maar dochter en ik hebben hetzelfde soort toestel, dus toen ik voor haar een screenprotector kocht was het wel zo voordelig er zelf ook meteen een te nemen. 

Groeten, 

Temet

Duiveninhetnieuws

Duiveninhetnieuws

18-08-2021 om 18:28 Topicstarter

Dank voor de tips! Dan wordt het een bookcase denk ik, suf of niet. Zelf heb ik alleen een bumper, geen screenprotector. Nog nooit een kapot scherm gehad maar wel een paar krassen.

Ik zou het je kind vragen, je wil niet dat hij "voor gek loopt".

Wij hebben allemaal tech21 en dan de versie dat de ronding net boven je scherm komt.
screenprotector 👍

Mijn kinderen hadden een hekel aan een boekhoesje 😬. Onhandig met foto’s maken enz. 
We hebben hier allemaa siliconenhoesjes, die zitten mooi om de telefoon heen en gepanserd glas als beschermlaagje voor het glas. 

bij bol.com heb je heel veel leuke flexibele rubberen hoesjes met een leuke print of juist zonder..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.