Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Moracora

Moracora

28-10-2014 om 09:57

wat is nou een warme jongensjas

Zoon (9) klaagt dat hij het koud heeft. Zijn jas was van vorige winter, maar misschien wel verkeerd gewassen, in ieder geval voldoet ie niet meer helaas.
Waarop moet ik nu letten bij aanschaf van een warme winterjas. Toch maar outdoor? Of toch maar 'over de billen'? Toch maar wol ipv dons?

Half a twin

Half a twin

28-10-2014 om 10:11

kindafhankelijk

Zoon loopt hier nog in zijn zomerjas, en zoals gistermiddag met een lekker zonnetje wordt er gevoetbald met een vest, dat na 10 minuten aan de kant van het veldje wordt neergelegd. Dochter die elke dag 10 km enkele reis fietst deed na de herfstvakantie haar winterjas aan op de dindag, omdat ze het maandag koud had. Woensdag ging de zomerjas weer aan want van dat fietsen jreeg ze het snik heet.
Kijk naar je kind, is het een kouwelijk type ga je voor een warme jas, een ski jack is dan lekker winddicht. Bij een warmbloedig type maakt het niet echt uit wat je koopt.

Moracora

Moracora

28-10-2014 om 10:13

koudbloedig

Mijn kind is blijkbaar koudbloedig
Ok, anders geformuleerd: welke jassen zijn het warmst? Voor weer en wind, veel op de fiets)

jas

Ik denk een goed gevoerd skijack. Maar belangrijker nog is dat de jas ruim genoeg is om er een dik vest onder aan te trekken: laagjes helpt toch altijd nog het best bij koukleumen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-10-2014 om 10:39

ski-jack

Dan zou ik gaan voor een ski-jack.

Annet

Annet

28-10-2014 om 10:57

Ik zou er een fleecevest bij kopen

Die kunt je er nog bij combineren. Voordeel is dat fleece gelijk warm aanvoelt. Dat geldt voor een ski-jack niet.

Er zijn ook jassen die twee lagen hebben (binnenlaag uitritsbaar). C&A heeft die vaak. Nadeel is dat ze erg stijf zijn.

Wel vreemd dat hij de jas nu al niet warm genoeg vindt. Het is nog niet onder de 15 graden geweest. Kan het zijn dat hij de jas niet meer leuk vindt?

creabea

creabea

28-10-2014 om 11:17

laagjes

dat wou ik ook zeggen, neem nog iets voor onder de jas, een vestje van soepel materiaal en niet te dik.

En verder, het is inderdaad nog helemaal niet koud geweest! Onze kinderen hebben nog helemaal geen (winter)jas aangehad tot nu toe. Maar ik heb dan ook een paar kacheltjes in huis

Sporta

Sporta

28-10-2014 om 11:31

waterdicht en winddicht

Het beste lijkt mij een waterdichte, winddichte en ademende "skijas", die goed dicht kan tot bovenaan, en daaronder nog eventueel een wollen trui. De jas moet je dan wel wassen met speciaal sportwasmiddel, volgens het wasvoorschrift wel/niet in de droger, en heel belangrijk: zonder wasverzachter!, want anders verdwijnt de isolerende werking.

Dergelijke jassen zijn nu al weer in de aanbieding bij H&M en C&A heeft ze ook wel.

En kijk ook naar de rest: warme sokken bijvoorbeeld, muts/capuchon, warme waterdichte handschoenen, en zorgen dat de broek en schoenen niet nat worden in de regen (waterdichte schoenen, bijv. Superfit met goretex, regenbroek).

Moracora

Moracora

28-10-2014 om 13:35

winddicht

Het zal ook wel met winddichtheid te maken hebben dat meneer het koud heeft. gek genoeg gebruik ik nooit wasverzachter, dus daaraan kon het niet liggen.
Hij vindt zijn jas nog wel heel leuk, maar als hij het nu al koud heeft..
Ik ga eens kijken bij H en M en C en A.
dank!

Jasmijn

Jasmijn

28-10-2014 om 16:31

fluffy?

Ik had ooit een keer een soort donzen jack wat na het wassen helemaal plat was geworden. En juist die lucht tussen het dons (of nep dons, geen idee) maakt dat de jas lekker warm zit. Uiteindelijk nog een keer in de droger gedaan (standje opfrissen, dus niet meer warm) met 3 tennisballen, toen was mijn jas weer dik. Misschien is dat met de jas van je zoon aan de hand?
Ik heb voor zoon trouwens altijd jassen van H&M (hij is 16) en die zitten heerlijk warm (pak 'm zelf ook wel eens al ik even snel weg moet dus heb het uit getest )

Evanlyn

Evanlyn

28-10-2014 om 16:42

warm ondergoed

Als het echt koud wordt, doe ik de kinderen warm ondergoed aan. Een pyjamabroek of legging onder de lange broek helpt al enorm.

Moracora

Moracora

28-10-2014 om 18:18

H&M

Wij hebben geen droger, dus weer dik maken lukt dan helaas niet.
Maar we gaan idd bij de H&M een jas uitzoeken. En een fleece vest.
Wollen t-shirts heeft zoon al, die zijn idd erg fijn.

Tango

Tango

28-10-2014 om 19:05

Dons

Donsjassen vind ik niet echt handig met wassen. Worden inderdaad gauw plat en volgens mij moet je ze eigenlijk met speciaal wasmiddel wassen dat ik niet in huis hebt. En inderdaad drogen met tennisballen die hier ook niet op voorraad liggen.
Dochter had vorig jaar een donsjas, die was op zich nog warm genoeg maar nu aan de krappe kant. Een nieuwe gekocht bij de C&A. Ze heeft hem nog niet aangehad. Jongensjassen hadden ze daar ook volop maar voor zoon nog niet gekocht. Die had het voorheen altijd koud maar tegenwoordig klaagt hij eerder dat hij het te warm heeft. Vanmorgen had hij een soort tussenjas aan (dikke vest-jas van de Zeeman) en liep te klagen dat hij het bloedheet had. Tja, moet je ook maar niet je zomerjas op school laten liggen. Op school dus weer zijn zomerjas aangedaan. verder hebben we nog geen winterjas aangehad hier, maar ik geloof dat ik ze morgen maar ga pakken want dan schijnt het toch echt kouder te worden.

Barvaux

Barvaux

28-10-2014 om 19:18

Annet

"Wel vreemd dat hij de jas nu al niet warm genoeg vindt. Het is nog niet onder de 15 graden geweest. Kan het zijn dat hij de jas niet meer leuk vindt?"

Ik ging vanmorgen om half 11 de deur uit en de kou overviel mij echt. Er was mooi weer voorspeld maar het was mistig en dus koud. Tien graden stond er op de thermometer.

Hanne.

Hanne.

28-10-2014 om 21:14

hier ook

Hier was het ook 'koud' vanmorgen 9 graden.

Maar kou is heel persoonlijk. Mijn kinderen gingen vandaag de deur uit met een zomerhas en sandalen aan terwijl mijn partner een wollen trui aan trok.

wel een beetje fan van H&M

Ik ben wel vrij enthousiast over de winterjacks van H&M. Niet dat ze nou per se veel warmer zijn dan andere, maar ik vind ze goed ontworpen. Met een goede capuchon, een iets langer achterpand tegen onverwachte blote ruggetjes, reflecterende details, zo'n handig stoffen flapje over de bovenkant van de rits zodat die niet akelig in je kin prikt, en een soort lange binnenmanchet met een duimgat waardoor je handen altijd half bedekt zijn en de wind niet in je mouwen waait. Behoorlijk winddicht ook.
Verleden jaar heb ik in januari voor beide kinderen jacks op de groei in de uitverkoop gekocht, dat komt nu goed van pas. Maar goed, moet je maar net de mazzel hebben dat je in de uitverkoop nog wat aardigs vindt.

Overigens hadden de kinderen de vorige winter allebei een jack van C&A met een uitritsbare voering en dat is ook best handig, daar kan je bijna het hele jaar mee doen. Die binnenkant kan ook nog los als vest gedragen worden. Ik vond die jacks niet echt heel stijf en heb daar ook van de kinderen geen klachten over gekregen.

Succes met zoeken!

Groeten,

Temet

Moracora

Moracora

29-10-2014 om 09:16

temet

Goed idee, ik ga ook in januari vooruitdenken voor volgend jaar. Ik kan immers goed inschatten hoe hard mijn zoon groeit en hij heeft een iets kleiner broertje. Ik ga morgen even de stad in!

Charis

Charis

29-10-2014 om 10:26

Scapino

Als je morgen de stad in gaat, kijk dan ook even bij Scapino. Die heeft elke herfst fijne ski-jacks in de aanbieding. Beetje á la dit:

http://www.scapino.nl/product/208461434?channel_code=544&product_code=86508992&gclid=CPqo69fF0cECFQ3LtAod3DAAWg

Als Temet.

Hier ook jassen van H&M, om bovengenoemde redenen. Ideaal, vooral die 'binnenmouw' met duimgat, scheelt echt.

Tot nu toe lopen ze nog in hun zomerjas (en doen die niet eens dicht) terwijk ik gisteren bijna de neiging had mijn handschoenen aan te trekken.

Ella2007

Ella2007

29-10-2014 om 18:50

binnenmouw met duimgat en sneeuwvang

Heb zelf de warmste ervaring met een skijas, en dat hoeft niet eens en dikke of donzen te zijn, zolang hij maar winddicht is, en dat betekent ook dicht bij de mouwen ( met de binnenmouw met duimgat dus), dicht aan de onderkant ( door de sneeuwvang dicht te doen, met drukkers) en bovenaan voldoende hoog en dicht. Je houdt dan je iegen lichaamswarmte vast.

De meeste warmte verlies je iverigens door je hoofd, dus als je echt een koukleum hebt, muts op! Of een hippe beanie. Als dat nog hip is tenminste, geen idee.

Ik koop tegenwoordig een wat duurder merk, maar dan via Marktplaats. Voor 25 euro heb je dan een Protest of Brunottijas, die vind ik nieuw veel te duur, maar de kwaliteit (wind en waterdichtheid) en pasvorm vind ik beter dan een C& A of H&M. Tweedehands, en zeker als ze maar een winter gedragen zijn, zijn ze nog prima wind- en waterdicht.

Moracora

Moracora

29-10-2014 om 19:00

kwaliteitsverschil

is er nog kwaliteitsverschil tussen scapino en H&M of C&A ?
Ik zag dat die van scapino rond de 35 euro zijn, bij h & m al richting 80 euro.
Of zit het kwaliteitsverschil meer bij de merken?
Marktplaats weet ik niet, als het niet goed gewassen is dan is het niet meer wind/waterdicht.

Sporta

Sporta

29-10-2014 om 19:13

H&M, 40 Euro

De waterdichte, winddichte en ademende regen- en skijassen van H&M vind ik erg goed. Maar let op: niet alle jassen zijn zo, let goed op de labels.

Wat ik erg goed vind aan die H&M-jassen, naast wat al hier genoemd is, is dat de capuchon met drukknopen vast zit. Dat is niet alleen veilig (laat los als er hard aan getrokken wordt, bijv. als kind ergens aan blijft haken en valt of zo), maar het spaart ook de jas.
Een op zich best fijne jas van C&A had dit niet en daarvan was op het laatst de capuchon half van de jas af gescheurd.

80 Euro? nee... er loopt toevallig nu al een aanbieding met 20 % korting (van ca. 50 Euro).
Maar ik koop inderdaad vooruit, in de uitverkoop, als de jassen sneeuw-/regenbroeken zwaar afgeprijsd zijn. Dus ik heb een voorraadje liggen, handig.

Maar als je nu wil/moet kopen, kijk dan hier, voor 40 Euro t/m maat 170:
http://www.hm.com/nl/product/27315?article=27315-A
http://www.hm.com/nl/product/08386?article=08386-B#article=08386-D

Charis

Charis

30-10-2014 om 09:56

Die van Scapino

Mijn zoon heeft twee jaar geleden een skijas van Scapino van het merk Mountain Peak gehad. Die jas was warm, niet te zwaar, goed afgewerkt. Is prima bevallen. Heb je ze al in het echt bekeken?

Barvaux

Barvaux

30-10-2014 om 12:19

hier ook

Hier ook vaak mountainpeakjassen en de winterjassen van de lidl zijn ook prima.

Moracora

Moracora

30-10-2014 om 12:32

stad in geweest

maar bij H & M waren de ski jassen 50 euro (ipv 40) en scapino had niet de maat die ik zocht en waren ze ook een stuk duurder dan op internet.
Op deze manier verdwijnen de winkels natuurlijk..
Ik ga dus nog even vergelijkend warenonderzoek doen welke winkel het wordt, we vonden ze allebei mooi (de blauwe). Ik kan nu ik ze heb gezien ook beter de maat inschatten.

bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.