Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
An

An

30-06-2016 om 01:20

Wat is er mis met een vader die zijn kind liefde geeft?

Mijn man en ik hebben 3 zoontjes, 2 die hij geadopteerd heeft (binnenlandse kindjes) en 1 samen van ons biologisch te aarde geschapen. De 2 geadopteerde kindjes zijn beide door hun biologische ouders fysiek mishandeld en verwaarloosd. Hij adopteerde Jeffrey op zijn 5e en Evert op zijn 4e. Ondertussen zijn ze 9 en 8 jaar oud. De oudste lijdt aan de hoogste graad angstaanvallen en heeft autisme.

We zijn veel op pad, terrasje, speeltuin, stad..... en vaak krijgt Jeffrey is een angstaanval of schrik en dan loopt hij meteen naar papa voor affectie. Mijn man knuffelt hem dan en geeft hem een kusje. Maar dan moet je sommige mensen zien kijken alsof mijn man een vetzak is. Hij troost gewoon zijn zoontje en het is niet dat hij hem 800 kusjes geeft en tongt. Gewoon hem knuffelen en hem 1 kusje geven en de omstaanders kunnen nogal gezichten opzetten. Wat vinden jullie als ouders? Vinden jullie dit normaal dat mensen zodanig kijken alsof je een pedofiel bent gewoon door je kind te knuffelen die aan angstaanvallen lijdt of dit nodig heeft omdat hij in de war is doormiddel van zijn autisme? Er zijn veel pedofielen op de wereld maar om daarom alle ouders zo vies te bekijken is totaal geschift vind ik. Het is maar we voelen ons schuldig terwijl we niets fout doen maar sommige mensen bezien je en blijven kijken met een zuur gezicht alsof je een crimineel bent. Grrr echt een kind knuffelen als ouder is dat nu zo raar?

Niets van aan trekken

Als je kinderen hebt is blijkbaar de jacht geopend. Iedereen vind er iets van en zelden wat goeds en sommigen kijken niet alleen maar menen het je ook te moeten meedelen. "Zit hij nog in de buggy, hij kan allang lopen hoor!" terwijl je net een lange tocht maakt, lopend en met ov, die die kleintjes nog lang niet kunnen overbruggen en zijzelf even later in de auto stappen.
Of er staat net in de krant dat maxicosi's slecht zijn voor de ruggetjes van baby en jij staat opeengepakt in de tram en ziet iedereen kijken, want ze hebben net in de gratis ov krant gelezen over die maxicosi.
En mannen inderdaad, als man ben je verdacht. Zoon sprak een keer een kind aan op de camping dat huilend op het gras stond zonder ouders. Zoon was zelf net puber. Komen de ouders aanhollen en beschuldigden hem van dingen die ik vergeten ben. Ze wilden weten waar we stonden en waarschuwden de kampleiding.
Grote korrel zout, vastberaden blik van wie doet me wat en rustig je eigen gang gaan. Wenkbrauw optrekken, zonodig 'pardon'? zeggen en omdraaien.

Wilma

Wilma

30-06-2016 om 06:02

Vriend

Mijn vriend ging wel eens op stap met mijn dochter, toen tussen 1 en 6 jaar oud. Het is onvoorstelbaar wat mensen dan zeggen. Niets van aantrekken hoor! Alle kinderen hebben een vader. En als je er dan eentje hebt die jou af en toe een knuffel of een zoen geeft is dat alleen maar fijn!

Inaya

Inaya

30-06-2016 om 08:42

nou

gewoon een knuffel en een dikke kus is natuurlijk geen pedofilie. Je man heeft groot gelijk dat hij dat doet, zeker als je zoon er behoefte aan heeft.

Zelf heb ik op een strandje een keer een vader gezien die veel met zijn dochter knuffelde, maar daarbij stak hij zijn hand wel erg vaak onder de jurk van het kind ter hoogte van haar kruis. Dat vond ik erg onprettig overkomen, en na de derde of vierde keer heb ik die man toch wel even nadrukkelijk aangekeken ... Toen hield hij ermee op, in ieder geval op het strandje.

Fransien

Fransien

30-06-2016 om 09:07

mijn man

Mijn man ging regelmatig met de kinderen wandelen. Toen de oudste nog twee was vond ze dat vaak best prima maar soms werd ze moe, meestal net terwijl ze onderweg naar huis waren, en dochter ging dus jengelen... Mijn man werd regelmatig aangekeken wat hij wel niet met dat kind deed.
Nu is oudste dochter een puber, groter dan haar moeder en bloedmooi (vind ik zelf, natuurlijk volstrekt onbevooroordeeld ) en wandelen ze nog steeds regelmatig samen. Je moet zo nu en dan de blikken eens zien als ze geanimeerd samen zitten te kletsen en te lachen.

lieverdje

lieverdje

30-06-2016 om 09:15

tante

ach ja. Het is net wat mensen zelf gewend zijn ofzo....Zo had ik vroeger een tante die over het onderwerp incest begon te praten toen ik een keer met mijn vader aan het stoeien was (toen was ik een jaar of 11-12). Dat in het weekend gezellig bij m'n moeder in bed kroop 's ochtends vond ze ook héél verdacht. Zelf gaf zij haar zoons toen ze die leeftijd hadden allang geen knuffels/kusjes meer! Dat vind ik dan weer raar.

dikkie

dikkie

30-06-2016 om 09:23

Echt??

Ben ik zo blind dan, voor andermans blikken?
Geen idee meer hoe mijn partner met de kinderen buitenshuis omging toen ze klein waren, maar kan me niet voorstellen dat er nooit geknuffeld werd.
Ik heb echt nooit iets gemerkt van blikken van anderen..

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-06-2016 om 09:50

herkenbaar

Het lijkt alsof men steeds argwanender wordt naar elkaar. Niet alleen wat dit betreft, overigens.

Ik ken verhalen van mannen die met hun eigen kind de speeltuin of het speelplaatsje worden uitgekeken. Of grotere jongens die met hun kleine broertje, neefje etc op stap gingen en merkten dat ze in de gaten werden gehouden. Ik woon zelf in de buurt van recreatiestrandjes en heb nog heel recentelijk een jonge vader horen zeggen dat hij niet meer zonder zijn partner daarheen gaat omdat hij vorig jaar te maken had gekregen met een paar heel vervelende moeders die echt bovenop zijn lip gingen zitten om te kijken (en hoorbaar te bespreken!) of hij vooral niet dat Hele Erge van plan was met zijn kleine kinderen.
Niet in mijn eigen directe omgeving, wel van horen zeggen: een weduwnaar die hiermee geconfronteerd wordt als hij met zijn bloedeigen kinderen op stap is.

Ik vind dat heel erg, en denk terug aan mijn eigen vader, die regelmatig met mij op stap ging als hij vrij had (hij werkte in ploegen, dus als andere pappa's op hun werk zaten, was de mijne thuis ).
Ik herinner me ook hoe ik als kleuter in mijn blote billetjes langs het strandje rende, samen met andere blote kleutertjes. Ook dat is tegenwoordig ondenkbaar.
Niemand die in zijn nek ging hijgen, niemand die oordeelde. Mijn vader genoot, en ik ook.

Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, en ik weet dat er echt wel enge mannen bestaan, maar ik vind het een nare ontwikkeling dat je als vader tegenwoordig zo beperkt wordt in hoe je met je kinderen omgaat, en de bemoeizucht van dominante moeders als jij als vader eens met je kinderen naar het strandje wil op een hete dag. Vooral het verhaal van die weduwnaar vond ik heel schrijnend...

Beertje

Beertje

30-06-2016 om 09:55

@ dikkie

Nee ik ook niet.... Wij zijn een hecht knuffelig en zoenend gezin met vijf kids. Als wij ergens zijn samen, zitten ze op en af op schoot te knuffelen het is mij nooit opgevallen dat mensen kijken.
Ik ben er ook nog nooit mee bezig geweest...
@Inaya, ieuw afschuwelijk vies verhaal!! Met zn hand naar haar kruis, die moeten ze opsluiten.

Paasei

Paasei

30-06-2016 om 21:23

wel van vroeger uit

Sorry Sally, maar mijn ervaring van 'vroeger was het niet zo' ligt toch anders.. mijn vader was een eind in de 40 toen ik als nakomertje geboren werd. Toen ik iets groter werd durfde hij me niet meer op schoot te trekken en zorgde er angstvallig voor dat ik hem nooit naakt zag. 'Want de mensen zouden er eens wat van kunnen denken'. Ik heb dat altijd nogal paranoide gevonden, maar misschien was dat toen (ca. jaren '70) de tijdsgeest.
Mijn vader werkte op een middelbare school en deed daar de EHBO. Als er zo'n tienermeisje met een kapotte knie binnen kwam, vroeg hij altijd haar vriendin ook mee naar binnen als de (strakke) spijkerbroek uit moest. Zogenaamd 'om haar hand vast te houden' maar eigenlijk om praatjes te voorkomen.
Praatjes c.q. verdachtmaking is iets van alle tijden.

Sanne

Sanne

30-06-2016 om 23:21

Nee

Totaal geen herkenning. Ja leerkrachten die voorzichtig zijn, maae nooit van mijn man met dochter en nooit van mijn vader en mij.
Gelukkig maar.

bieb63

bieb63

30-06-2016 om 23:37

Totaal geen herkenning. Plus kanttekening....

Zie titel. Zelf niet en ook niet bij andere vaders. Dus begrijp het niet helemaal
Wat mij opvallt is dat je in je bericht zegt: 'als hij nou met hem zou tongen'. Hoe KOM je daarop? Ik vind het persoonlijk edn vreemde woordkeuze/beschrijving/uiting.....

Tank

Tank

01-07-2016 om 10:31

tongt?

" Maar dan moet je sommige mensen zien kijken alsof mijn man een vetzak is. Hij troost gewoon zijn zoontje en het is niet dat hij hem 800 kusjes geeft en tongt"

Hoe kun je kijken alsof iemand een vetzak is?
Bij het feit dat je de 800 kusjes geeft en tongt noemt krijg ik een vervelend gevoel.

Zelf nooit ervaren op die manier. Zelfs ook niet bij volwassenheid waarbij dochters nog steeds graag gearmd met hun twee keer zo oude vader lopen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-07-2016 om 10:38

Apart

Het is natuurlijk best ongewoon dat een 9-jarige bij ieder wissewasje naar zijn vader rent voor troost. Ik denk dat dat de 'blikken' trekt. Maar je kunt ook kijken zonder er iets van te denken of te oordelen, dat probeer ik althans.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-07-2016 om 10:53

bieb63

"Wat mij opvallt is dat je in je bericht zegt: 'als hij nou met hem zou tongen'. Hoe KOM je daarop? Ik vind het persoonlijk edn vreemde woordkeuze/beschrijving/uiting....."

Goed gezien, bieb. Dat is een hele duidelijke aanwijzing dat we hier niet met een serieuze poster te maken hebben. Dat weerhoudt de 'serieuze' posters er natuurlijk niet van om 14 reacties te plaatsen.

On topic. Ik heb persoonlijk nooit zoiets meegemaakt. Wel eens gehoord van een Britse documentaire over sekstoerisme waar een man werd getoond die met twee leuke Thaise kindjes over straat liep. Die was blijkbaar 'not amused' dat hij met zijn twee half thaise kindjes in zo'n documentaire werd getoond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.