Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Waar zal ik beginnen...?

Mijn dochter is 4,5 jaar en er gaat vanalles tegelijk niet helemaal lekker. Ze zit niet goed in haar vel, denk ik. Ze hangt enorm aan mij, huilt tegenwoordig om het kleinste ding en als ik wegga, bij brengen op school of thuis, is ze gelijk overstuur. Na 5 minuten is het daarna wel weer ok. Ik vind dat ze slecht eet. Qua avondeten is er nauwelijks iets gezonds dat ze lekker vindt. Wel lust ze rauwkost en fruit. Groenten en vlees gaan er niet in, ook niet icm iets wat zij wel lust. Slapen gaat door de nacht heen goed maar het naar bed gaan geeft veel huilen. Ze vindt het eng en is bang. De deur moet helemaal open en wij moeten boven blijven. Als ze eenmaal wakker is, rond 6 uur komt ze bij mij liggen en kan ik haar niet zonder er een enorm gedoe van te maken terug in bed krijgen. Op school doet ze het in de ontwikkeling prima maar de juf merkt wel dat ze niet goed in haar vel zit. Ze kan niet zonder haar knuffel en schijnt vaak aan haar onderkant te zitten, dat vindt ze fijn. Al met al voelt het niet goed voor mij. Ik voel haar ongemak ... Ik zou graag weten wat ik kan doen.

Noortje

Noortje

18-02-2016 om 21:44

Kijk eens

of je hooggevoeligheid herkent, daar kun je wel mooie handvaten mee krijgen.

Tango

Tango

18-02-2016 om 21:46

Een paar dingen

Sinds wanneer is het zo dat ze niet goed in haar vel lijkt te zitten? Is er een aanleiding?
Het klinkt mij in de oren alsof ze erg moe is. Houd je haar weleens een dagje thuis? Kan zeker helpen. Wat zegt de juf verder over school? Ligt ze goed in de groep? Wordt ze geplaagd?
Ze eet slecht schrijf je. Krijgt ze dan bij het avondeten wel rauwkost, want dan eet ze nog wat. Verder tussendoor een lekkere smoothie geven van veel fruit. Heeft ze in ieder geval haar vitamines binnen.
Van het slapen zou ik vooral geen probleem maken. Vast ritueel en inderdaad de deur open en even boven blijven. Lijkt me niet zo'n heel bijzonder probleem. Deze angst gaat w.s. vanzelf wel over. En dat ze rond 6.00 u. bij je in bed komt is misschien lastig, maar ik zou haar laten liggen. Als het nou om 3.00 u. gebeurt is het wat anders. Maar nu slaap je w.s. toch nog maar een uurtje o.i.d.
En w.b. het zitten aan haar 'onderkant' daar zou ik met haar over praten. Dat dat best mag, maar alleen in haar kamertje en niet op school of bijv. in de woonkamer.
Mocht het allemaal niet verbeteren dan zou ik eens naar de huisarts gaan, bloed laten prikken e.d. mogelijk komt ze iets tekort.
Sterkte met je dochtertje!

Sanne

Sanne

19-02-2016 om 13:21

Veranderingen?

Is het begonnen met het naar school gaan? Ging ze ook naar de creche of de peuterspeelzaal en hoe ging dat? Is er thuis iets verandert?

Ik zou dat warm eten even laten. Natuurlijk wel gezonde dingen die ze lust. En je focussen op de aanpak van haar angst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.