Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jasmijn

Jasmijn

24-04-2016 om 13:35

Vriendinnen gezocht voor mijn dochter

Ik vraag mij af of het raar is, als ik als ouder probeer via deze forum vriendinnen te zoeken voor mijn dochter van 10 bijna 11 jaar. Zij ziet erg op tegen de komende zomervakantie omdat zij niemand heeft om mee op te trekken. Dus ik ben al aan het kijken hoe ik haar in contact kan brengen met meisjes van haar leeftijd en dezelfde interesses voor ballet en paardrijden en muziek maar dit hoeft natuurlijk niet persé. Graag hoor ik jullie mening hierover.

Angela67

Angela67

24-04-2016 om 13:44

kamp

kan je samen met haar een leuk kamp uitzoeken (kan vanalles zijn, bijv. zeilkamp). En met wie deelt ze nu haar hobbies? Zijn die er niet in de zomervakantie? Organiseert de paardrij- of balletvereniging niet iets in de zomer?
gr Angela

Jasmijn

Jasmijn

24-04-2016 om 13:49

Kamp

Ja, er wordt wel een ponykamp georganiseerd en op de één of andere manier lukt het niet om er een vriendschap op te bouwen buiten de paardrijlessen om. En het gaat ook meer om de dagen dat er niet van zulke kampen zijn.

Angela67

Angela67

24-04-2016 om 14:00

niet te krampachtig

ik zou niet vragen 'hoe kan ik vriendinnen regelen' maar hoe kan ik met haar bezigheden verzinnen met andere kinderen. Het feit dat ze er nu al tegenop ziet betekent niet dat je daar in mee moet gaan en alles moet gaan regelen. In mijn optiek bevestig je daarmee dat ze een probleem heeft dat opgelost moet worden.
Soms zijn dingen zoals ze zijn, dus een deel vd week alleen is niet per definitie iets wat je moet oplossen.
gr Angela

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2016 om 14:31

Andere wegen

Via het forum is moeilijk omdat 'playdates' op die leeftijd zich niet meer zo makkelijk laten regelen. Mijn dochter liet zich op die leeftijd niet meer zo makkelijk aansporen om verplicht met iemand te spelen.

Volgens mij moet je het meer zoeken in gelegenheden creëren. Dus wellicht nog op een amder kamp (iets van rots en water ofzo) op skouting, bij kindervakantiewerk. Of haar op de vakantie-bso doen.

Sanne

Sanne

27-04-2016 om 16:54

Misschien

Is de eeste vraag: hoe kan het dat je dochter niet op de gebruikelijke manier vriendinnen maakt? Dochter had daar ook moeite mee en sinds we daar wat aan gedaan hebben, gaat het vanzelf.

Waarom heeft ze geen vriendinnen in de klas of op school? In de buurt? Bij paardrijles?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.