Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

25-01-2015 om 19:50

Vriendin zegt vriendschap op

Een van de vriendinnen van mijn dochter heeft mijn dochter te kennen gegeven geen vrienden meer te willen zijn. Nu neem ik dit soort uitspraken normaal niet heel serieus, want kinderen zeggen heel vaak heel grote dingen om er vervolgens weer op terug te komen.maar deze vriendin heeft hetzelfde vorig jaar ook gedaan vlak voor haar feestje. Toen nam ze mijn dochter apart, vertelde wat ze gingen doen met daarbij de mededeling dat mijn dochter niet welkom was en ze ook geen vrienden meer wilde zijn. Ik heb me er toen niet mee willen bemoeien. In de loop van het jaar heeft mijn dochter meerdere pogingen gedaan het contact te herstellen. Af en toe kwam het meisje spelen, maar zei er steeds bij dat ze geen vrienden wilde zijn. Sinds 2 maanden spelen ze weer regelmatig en ook de dag voor dit gebeurd hebben ze leuk gespeeld.
Mijn dochter begrijpt er niets van en ik ook niet.. Ze heeft het gevraagd maar krijgt alleen als antwoord dat ze er niet naar moet vragen.
Binnenkort is weer het feestje waarbij alle meisjes worden uitgenodigd, behalve mijn dochter dus.
Ik zou toch graag willen weten wat er aan de hand is, of er dingen zijn die mijn dochter heeft gedaan en vind het ook echt heel vreemd. Vorig jaar heb ik bewust niet met de ouders gepraat, maar nu twijfel ik.

Moni

Moni

25-01-2015 om 19:58

Hoe oud is je dochter

en welke klas?

Angela67

Angela67

25-01-2015 om 20:04

ik zou er klaar mee zijn

Niets wat jouw dochter zou hebben gedaan kan het gedrag van dat meisje acceptabel maken. Zeg nou zelf, is dit de manier waarop je elkaar behandelt?
Je kunt je dochter helpen om hier mee in het reine te komen zodat ze er sterker uitkomt, maar ik zou hopen dat je dochter er ook klaar mee is.

je zou nog aan de ouders kunnen vragen of zij toevallig hebben meegekregen hoe het gegaan is tussen hun dochter en jouw dochter en waarom je dochter niet op het verjaardagspartijtje zal komen?
gr Angela

Anonymized User

Anonymized User

25-01-2015 om 20:42

Groep 8

Ze zitten in groep 8

Moni

Moni

25-01-2015 om 21:04

Inderdaad even aan de ouders vragen

zoals Angela hierboven stelt. Ik hoop dat dat effect heeft.
Ik zou het niet zo hebben over het verjaardagsfeestje maar over waarom hun dochter de vriendschap opzegt terwijl ze geregeld samen spelen.
Wat is er aan de hand?
En zien zij ook dat het voor de tweede keer gebeurt vlak voor het verjaardagsfeestje?
Ik ken een meisje dat gepest werd maar toch een vriendin had. Die vriendin werd niet geacht met haar om te gaan. Dat deed ze vervolgens stiekem. Een feestje was er niet bij, wel gezellig 1-op-1 contact.

Als een gesprek met de ouders niet werkt, zou ik je dochter uitleggen welk soort mensen wel of niet goede vrienden zijn.

Met ouders praten

Dank jullie wel. Ik had allerlei mogelijkheden en redenen bedacht, maar dat er ook invloed van buitenaf kon zijn nog niet... En ook niet dat de ouders niet op de hoogte zijn (vorig jaar waren ze dat wel)
Ik zal toch eens met ze praten.
Over het feestje zelf wilde ik het al niet hebben, misschien terzijde, maar ik wil niet dat het overkomt als een vragen of mijn dochter toch op het feestje mag komen. Het gaat mij meer om het onverwachte en zonder reden zeggen dat ze nooit mee vrienden wil zijn.

Ik moet zeggen dat toen ik het hoorde, ik zat op mijn werk, ik er echt even misselijk van werd.

creabea

creabea

26-01-2015 om 09:08

maar waarom nog vriendinnen dan?

Ik snap even niet waarom de kinderen dan toch geregeld afspreken als er een aangeeft geen vrienden meer te willen zijn? En dat al gedurende een jaar en meerdere keren. Spreekt dat meisje dan toch maar af met tegenzin, of vindt ze het wel leuk? Vreemd.

Zonder tegenzin

Nee hoor dat is niet met tegenzin. Probleem is dat de meiden beiden dezelfde beste vriendin hebben die er tussen in staat. Kleine klas met weinig meiden dus je komt elkaar overal tegen.
Mijn dochter heeft als uitgangspunt gekozen dat dit haar keuze is, zij het niet begrijpt en dat de deur openstaat... Zo zit zij nu eenmaal in elkaar.

Zinder tegenzin

Als ze dan met elkaar speelden was het altijd heel gezellig. Dat was het de dag voor dit nieuwe incident ook. Het was bij mij thuis, ik was erbij, heb niets gemerkt...

meisjesmoeder

meisjesmoeder

26-01-2015 om 15:53

aan andere kant

Wij staan aan de andere kant: Onze dochter (zelfde leeftijd) heeft nu al een paar keer besloten dat ze een meisje in de klas niet zo leuk vindt en heeft ook min of meer de vriendschap opgezegd. Zo is dit meisje de laatste keer ook niet op haar verjaardagsfeestje uitgenodigd.

Ze kunnen over het algemeen best met elkaar door een deur maar het meisje in kwestie wil teveel bepalen wat onze dochter doet en vindt. Ze heeft er vaak moeite mee dat onze dochter met ander meisjes speelt en is ook in de klas vaak betrokken bij het vormen van groepjes die dan tegenover elkaar komen te staan. Onze dochter kan hier niet zo goed mee omgaan en voelt zich vaak onder druk staan op school.

Het lastige is dat het meisje onze dochter wel als erg goede vriendin ziet en erg verdrietig is als onze dochter weer een tijdje haar afstand bewaart. En als ze een op een met elkaar spelen is er niets aan de hand, maar zodra er anderen bij zijn is het mis.

Ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik mijn dochter hierin moet adviseren. Ik leg haar uit dat er in elke omgeving mensen zijn die zich wat moeilijk gedragen en dat het een beetje een kunst is om hier tussendoor te laveren. Maar ik zeg ook dat als het te moeilijk is ze maar een beetje haar afstand moet bewaren en met andere meiden moet spelen.

Ik denk dat de moeder van dat klasgenootje van mijn dochter misschien wel net zo met haar handen in het haar zit als de TO. Soms is er niet een heel duidelijke reden, maar levert een vriendschap gewoon teveel stress en gedoe op. Gelukkig is dit het laatste jaar in deze klas.

Angela67

Angela67

26-01-2015 om 18:28

beste vriendin ertussen

"Probleem is dat de meiden beiden dezelfde beste vriendin hebben die er tussen in staat."

zou het een beetje stoken zijn van die beste vriendin? zo van, "je nodigt haar toch niet uit hè?"

of zou vriendin-die-vriendschap-opzegt de beste vriendin voor zichzelf willen hebben op haar verjaardag?

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.