Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

16-11-2016 om 11:44

Voorleesverhalen groep 4

Op de school van mijn zoon hebben we een voorleesclubje. Hierbij worden kinderen voor wie Nederlands de tweede taal is, voorgelezen door ouders. Ik ben vrijdag aan de beurt om voor te lezen.

Ik ben op zoek naar leuke voorleesverhalen voor kinderen van 7/8 jaar oud.
Heeft iemand tips?

Alvast hartelijk dank!

Paar leuke boeken

Waar je vooral naar moet kijken is het niveau. Als Nederlands de tweede taal is, zou ik niet te moeilijke boeken kijken. En boeken met veel illustraties.

Mees Kees is een leuke serie. Kinderen kennen hem ook van de films. En de boeken hebben mooie illustraties

Floddertje

Ik ben die groep al een aantal jaar voorbij, heb geen lange lijsten paraat in m'n geheugen, maar wat dacht je van Floddertje? Ik moest laatst voorlezen aan een groepje kinderen tussen 5 en 10 jaar, Floddertjeverhalen waren een groot succes.

En nu over naar de mensen die zo nog tien titels uit hun mouw schudden.

Hoe lang hier?

Trouwens, over welk niveau hebben we het? Kinderen die hier zijn geboren in een anderstalig gezin, of recente immigranten?

Thursday Next

Thursday Next

16-11-2016 om 12:13

de boze heks

van Hannah Kraan. De verhalen zijn (vind ik) precies de goede lengte om voor te lezen.

Taruh

Taruh

16-11-2016 om 12:42

Meester Jaap

Juist omdat de verhalen in een multiculti klas zijn.

Mayte*

Mayte*

16-11-2016 om 13:06

Dank jullie wel

Meester Jaap lees ik nu thuis voor voor mijn 7 jarige, maar ik denk dat het qua woordenschat net te moeilijk is voor kinderen uit een multi-cultureel gezin.
(Paro, het zijn kinderen uit gezinnen waar thuis een andere taal dan Nederlands gesproken wordt.)
Floddertje lijkt me dan weer te makkelijk. Maar misschien is dat ook wel goed juist. Makkelijk taalgebruik en wel veel humor in de verhalen.

Hannah Kraan ken ik niet. Ga ik eens opzoeken in de bieb.

in de sintsfeer?

is dat wat? om een sinterklaasverhaal te kiezen? Wat je 1 a 2 jaar geleden aan je eigen kind voorlas is prima qua taal denk ik.

Tango

Tango

16-11-2016 om 13:34

Pluk van de Petteflat

Zie titel. Of anders iets van Carry Slee. Heeft ook boeken voor die leeftijd. Jacques Vriens trouwens ook. De boeken van Tommie en Lotje zijn misschien wel geschikt voor deze kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.