Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Voor welke leeftijd is Spider-Man geschikt?

Peiling

Voor welke leeftijd is Spider-Man geschikt?
12 stemmen
0%
8%
33%
8%
50%

Meesje schreef op 21-03-2025 om 12:02:

[..]

Maar is het niet kinderen eigen dat ze 'grote mensen dingen' willen? Mijn peuter speelt bijvoorbeeld veel met haar buggy en pop. Maar ik denk niet dat ze precies weet hoe baby's gemaakt worden, zoals een kind idd ook niet precies weet hoe spiderman ontstaan is. En baby's krijgen vind ik iets voor (minstens) 18+. Toch is het als speelgoed wel algemeen geaccepteerd (denk ik toch). Ik heb niks met spiderman en wij kijken de filmpjes niet, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben als kind een spiderman cakeje zou krijgen bij een jarig vriendje. Jij wel?

Ach nee, natuurlijk niet. En verder, als je het op die manier bekijkt, logisch. Aan de andere kant zijn baby's lief en klein en komen die vaak voor in de directe leefomgeving van peuters/kleuters, dus dan is die interesse er vanzelf bij kleine kinderen. Soldatenkleren voor kleuters en bijbehorende 'schattige' vuurwapens gaat de meeste mensen te ver. Ik vind spiderman er een beetje tussenin. Ik vind die Spidey and Friends er eigenlijk ook niet lief uitzien, maar dat ben ik. Een nerfgeweer vind ik ook niet wat voor kleintjes.  Het is ook net wat iemand hier zei, dat kleine kinderen belangstelling hebben voor wat je ze zelf voorschotelt. Vroeger gingen we wel eens met de kinderen naar een kasteel en dan vonden ze ridders ook erg leuk en hadden ze daar wel playmobil van etc. Is goed beschouwd volgens de norm die ik voor spiderman heb ook niet okee 

troelahoep schreef op 21-03-2025 om 13:12:

[..]

Ach nee, natuurlijk niet. En verder, als je het op die manier bekijkt, logisch. Aan de andere kant zijn baby's lief en klein en komen die vaak voor in de directe leefomgeving van peuters/kleuters, dus dan is die interesse er vanzelf bij kleine kinderen. Soldatenkleren voor kleuters en bijbehorende 'schattige' vuurwapens gaat de meeste mensen te ver. Ik vind spiderman er een beetje tussenin. Ik vind die Spidey and Friends er eigenlijk ook niet lief uitzien, maar dat ben ik. Een nerfgeweer vind ik ook niet wat voor kleintjes. Het is ook net wat iemand hier zei, dat kleine kinderen belangstelling hebben voor wat je ze zelf voorschotelt. Vroeger gingen we wel eens met de kinderen naar een kasteel en dan vonden ze ridders ook erg leuk en hadden ze daar wel playmobil van etc. Is goed beschouwd volgens de norm die ik voor spiderman heb ook niet okee

Beetje dubbel moraal , bij ridders denk ik aan  zwaarden en andere wapens en gevechten ,de kinderversie van spidey,  de afleveringen die ik gezien heb gaan over helpen van mensen met problemen in als de goblin heeft slijm gemorst en mensen glijden hierover uit, we ruimen de stad op en leggen uit aan goblin waarom dit niet mag/kan 

[..]

Ach nee, natuurlijk niet. En verder, als je het op die manier bekijkt, logisch. Aan de andere kant zijn baby's lief en klein en komen die vaak voor in de directe leefomgeving van peuters/kleuters, dus dan is die interesse er vanzelf bij kleine kinderen. Soldatenkleren voor kleuters en bijbehorende 'schattige' vuurwapens gaat de meeste mensen te ver. Ik vind spiderman er een beetje tussenin. Ik vind die Spidey and Friends er eigenlijk ook niet lief uitzien, maar dat ben ik. Een nerfgeweer vind ik ook niet wat voor kleintjes. Het is ook net wat iemand hier zei, dat kleine kinderen belangstelling hebben voor wat je ze zelf voorschotelt. Vroeger gingen we wel eens met de kinderen naar een kasteel en dan vonden ze ridders ook erg leuk en hadden ze daar wel playmobil van etc. Is goed beschouwd volgens de norm die ik voor spiderman heb ook niet okee

Ja, ik snap wel wat je zegt. Ik zou het liefst hebben dat peuter fan zou blijven van Nijntje en Peppa Pig. Een geweer mag ze niet, maar een zwaard (idd bij het kasteel) had ze wel gemogen.

Een spiderman traktatie als je kind dat wil is gewoon helemaal prima. Elk kind is blij met een cakeje en als ze het 'niet lusten' vanwege spiderman, dan maken ze er maar een ander blij mee. Zou wat zijn zeg, als je voor een traktatie eerst toestemming van alle andere ouders moet hebben.

[..]

Mijn kind van nog geen 2 jaar komt in aanraking met van alles wat ik hem niet voorschotel en ik heb er geen moeite mee, hij kijkt geen peppa big , heeft wel duplo ervan en sokken , paw patrol idem toch meerdere kledingstukken , over het algemeen hangt er geen aanstootgevende kleding bij de standaardzaken, h&m en c&a, zeeman en kiest hij lekker uit wat hij mooi vind als het maar past , kan mij het schelen of hij weet wat een peppa is of een spidey enz. op het moment is het rood en blauw en dieren en dino's en een duplo poppetje is een duplopoppetje , je kan iets ook overdenken, ik ben dus overduidelijk voor spiderman is voor alle leeftijden

Anoniemvoornu schreef op 21-03-2025 om 15:09:

[..]

Beetje dubbel moraal , bij ridders denk ik aan zwaarden en andere wapens en gevechten ,de kinderversie van spidey, de afleveringen die ik gezien heb gaan over helpen van mensen met problemen in als de goblin heeft slijm gemorst en mensen glijden hierover uit, we ruimen de stad op en leggen uit aan goblin waarom dit niet mag/kan

Dat klopt, dat zeg ik ook toch

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.