Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Angela67

Angela67

02-04-2015 om 20:15

voetbalschoenen verplicht?

Jongste kan alsnog op de valreep meedoen met schoolvoetbaltoernooi (2 dagen na Pasen). Meester had gezegd: je hoeft alleen te zorgen voor scheenbeschermers en voetbalschoenen.

Die scheenbeschermers kunnen we lenen bij de buurjongen (jongste zit zelf niet op voetbal en is dat verder ook niet van plan). Maar voetbalschoenen, zou dat echt moeten? Mag hij niet met z'n (buiten)gymschoenen voetballen? Ik kan het ook nog vragen bij een moeder in de buurt, die volgens mij een team traint bij die club, maar misschien dat er hier iemand is die weet of daar (strenge) regels voor zijn?
gr Angela

Yura

Yura

02-04-2015 om 20:23

Wel beter

Bij ons mocht het altijd wel, maar voetbalschoenen is beter, ivm dat het veld soms glad kan zijn. Meestal werd er rond de tijd van schoolvoetbal (ze zitten nu op de middelbare school) lustig over en weer geleend. Bij mij kwam ook altijd wel iemand vragen, grote kans met 2 voetballende kinderen dat er wel een te klein paar ligt of een paar dat tussen 2 kinderen in zit. Tegenwoordig zie ik dat dat soort dingen meestal op facebook gevraagd wordt, dan is het meestal zo geregeld.

Moni

Moni

02-04-2015 om 20:27

Wat voor veld?

Als ze spelen op gras, zijn voetbalschoenen beter. Die hebben grip op het veld, veel meer dan gymschoenen. Er zitten noppen onder. Als het toernooi morgen zou zijn, zou het veld erg nat zijn. Dan zijn voetbalschoenen met noppen nog belangrijker. Er komt beter weer aan. Dan heb je kans op een redelijk veld 2 dagen na Pasen.
Als ze spelen op kunstgras, dan gaat het ook met gymschoenen. Niet ideaal maar het kan wel.

Voetbalschoenen zijn niet veiliger of zo. In die zin zal het niet verplicht zijn. En mag je komen op gewone schoenen.
Maar ik zou toch een rondje bellen voor het lenen van voetbalschoenen. Weet hij ook wat spelen met noppen betekent.

Angela67

Angela67

02-04-2015 om 20:47

we hebben nog een paar dagen

Dank voor jullie reacties. Jongste is ietwat rigide zullen we maar zeggen en verwacht eigenlijk dat ik schoenen koop . . . Ik heb 'm uitgelegd dat we eerst moeten uitzoeken of het verplicht is (ik begrijp uit jullie woorden de kans daarop erg klein is?). Dus dan hebben we de komende dagen om ze te lenen ergens. Op zich zijn er in de buurt voldoende kinderen van wie ik vermoed dat ze op voetbal zitten. Kopen was ik niet van plan eerlijk gezegd (weet niet of ik nu overkom als een ontaarde moeder . . ?).
Ik zie het ook wel als een mooie kans om jongste zelf de komende dagen aan de gang te laten gaan om ze ergens te lenen, maar dan moet hij eerst echt geloven dat het niet erg is als het niet lukt.
Anders 'blokkeert' hij en durft hij het niet te gaan vragen en/of wil hij niet. Het lenen van de scheenbeschermers bij de buurjongen ging heel soepel, dus als hij eenmaal durft dan is het geen probleem.
gr Angela

Hier

Jongste dochter deed vorig jaar mee aan het schoolvoetbaltoernooi op d'r hockeyschoenen. Er lag kunstgras dus dat ging perfect. Regels zijn er verder niet wbt schoenen. Maar een beetje grip is wel handig.

Barvaux

Barvaux

02-04-2015 om 22:21

yep

Zonder noppen zal hij niet echt veel kunnen op echt gras, zeker niet als het nattig is.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik had ze zo bij elkaar. Ik zou dat weer niet overlaten aan een kind en dat even zelf regelen, je zit ook met maten. Houd ook rekening met voetbalsokken die over de scheenbeschermers heen moeten.

Angela67

Angela67

02-04-2015 om 22:35

aha

dat laatste is sowieso dus handig om erbij te lenen, sokken erover heen.
nee ik zal 'm niet alles zelf laten regelen, maar gewoon wat rondbellen naar vriendjes en in de straat vragen dat kan hij best alleen doen. en als dan iemand wat te leen heeft dan kunnen we samen kijken of het past en of het goed is.
thanx
Angela

Barvaux

Barvaux

03-04-2015 om 08:05

Mijn zoon zou dat niet efficient aanpakken (om de beurt bellen en dan eerst wachten tot ze terugbellen etc) dus ik zou daar zeker, met het paasweekend, bovenop zitten en dat vandaag geregeld willen zien. Ik vind het gevaarlijk dat voetballen zonder noppen. Anderen kunnen met de noppen op de voet van je kind terecht komen en als hij gymschoenen heeft met een dunne bovenkant is dat geen pretje en hij kan lelijk uitglijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.