Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
theelepeltje

theelepeltje

10-05-2017 om 21:23

Vinden jullie dat ik te ver ben gegaan?

Mijn zoon heeft sinds dit schooljaar een jongetje op school die hem vaak pest,nu doet mijn zoontje dit zelf ook (hij zegt dat hij terug pest)dus dit jongetje treft niet alle schuld maar lokt wel graag uit.

Het vervelendste is dat hij erg fysiek is. Zoon heeft vaak blauwe plekken door hem.Er word meer geklaagd door ouders want ook hun kinderen komen met blauwe plekken thuis.shopen tegen bijvoorbeeld tegen oog.of met dingen slaan.het is dus wel verontrustend te noemen.

Dat jongetje en zijn broer(zelfde type,ook fysiek, is naar speciaal onderwijs gegaan)waren laatst bij ons in de buurt (familie woont dichtbij) mijn zoon klaagde dat hij achterna werd gezeten door jongetje en broer.ik denk kijk even om het hoekje watver gebeurd.

1 van die jongetjes zag mij en kreeg een grote mond van ik xie JOU heus wel hoor.met de middelvinger erbij.dus ik heb gezegd op een strenge toon dat hij snel zijn grote mond moest houde.en op moest houden met anderen te pesten.hij zou wat terug zeggen waarop ik zij KLAAR en ik ging weer naar binnen!

Op school vertelt het jongetje nu jij durf niet meer langs mijn familie he schijtert!
Vandaag zag mijn zoontje dat zijn moedet heel boos naar hem kijken. Ik denk nu waar komt dit vandaan?

Vinden jullie dat ik tever ben gegaan? Ik bedoel moeder snapt denk ik ook wel dat haar beide zoons niet lievertjes zijn. En ik heb ze verder niks aangedaan ofzo.

Ga gelijk allemaal apen en beren zien .straks enorme ruzies bijv.
Graag jullie mening

tante Sidonia

tante Sidonia

10-05-2017 om 21:56

nee

Ik zou niet weten waar je te ver bent gegaan.JIJ?
Ik zou trouwens wel in gesprek gaan met de moeder?

thee

thee

10-05-2017 om 22:03

Weet ik dus ook niet

Nee dat vind ik dus ook,maar niet iedereen vind het leuk dat
Zijn of haar kind word aangesproken natuurlijk.kisschien is dat het? Of dat de kinderen wat anders hebben verteld zo van...zijn moeder zij dat wi niet zo moesten pesten

Kan wel een gesprek met moeder aangaan maar zo goed ken ik haar niet.en het is voornamelijk op school en hoop dat ze hier niet al te vaak

@Emma

@Emma

11-05-2017 om 08:46

Moeder

Je zegt dat de moeder misschien ook wel snapt dat haar zoons geen lieverdjes zijn. Daar zou ik maar niet teveel vanuit gaan. Bespreek je zorgen op school of eventueel met de wijkagent. Niet met de moeder!

thee

thee

11-05-2017 om 09:05

Wijkagent is op dit moment nog niet aan de orde.hoop dat dit ook zo blijft.school bespreek ik dingen die op school gebeuren

Misschien dat ik zelf ook wel teveel diemdenk en dat ik dit automatisch op zoon projecteer.

@Emma

@Emma

11-05-2017 om 11:22

school

Kinderen zitten bij elkaar op school en pestgedrag begint dus daar. Ik zou ee wel op school over praten. Het manifesteert zich ook dáár. Vergelijk het met pesten op soc media.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2017 om 12:30

Ja juist wel met school

Als je het ziet zitten, zou ik eerst de moeder zelf proberen. Gewoon met de vraag wat zij ervan meegekregen heeft en 'hoe zullen we dat samen oplossen?'. Als ze daar niet voor open staat naar de leerkracht.

Actie ligt bij de moeder van dat jongetje

Als die moder boos naar jouw knd zou kijken, ligt de actie bij die vrouw om naar jou toe te komen. Of het met de leerkracht te bespreken.
Je weet niet of je zoon het goed geïnterpreteerd heeft. Als haar zoon onzin heeft verteld, zal zij dat bij jou moeten checken. Als zij die moeite niet neemt, voel je je dan niet schuldig.

thee

thee

12-05-2017 om 21:20

Zo kun je het ook zien

Zo had ik het nog niet bekeken. En mijn zoon kan het verkeetd gezien hebben natuurlijk.hij is nog maar 7

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.