Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Heleentje

Heleentje

06-01-2013 om 11:11

Vervoer kinderfeestje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-01-2013 om 10:50

Zaterdag

op zaterdagmiddag zal het alleen wel idioot druk zijn, misschien dat we dan maar op zondag moeten gaan. Mm, ik heb wel zin in een relaxed feestje, zoontje wil niet anders dus we zwichten voor een keer, het is zijn dag.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-01-2013 om 11:10

Muffins meesmokkelen

Mag "natuurlijk" niet. Staat hier ook groot aangegeven bij de ingang.

Maar wordt, hier tenminste, wel oogluikend toegestaan. Zeker als je voor de rest qua ranja, koffie, etc. ruim afneemt. Ik nam vroeger ook Wicky etc. mee maar daar ben ik mee gestopt. Een kan ranja kost bijna niks. Maar een eigen koek of zakje chips heb ik meestal wel in mijn tas zitten.

Indoor speeltuin (ot)

Vond ik met oudste ook erg handig maar wel giga druk al die rennende en gillende kinderen. Binnenkort doen we het met de jongste ook een keer, maar dan op een studiedag van school. Dat lijkt me helemaal het einde. We gaan dan ook niet naar de indoorspeeltuin in onze eigen stad maar iets verderop, anders kom je nog de halve school tegen

Qua tijd ga ik denk ik ook 3 uurtjes inplannen. Ik doe dan wel met patat daar omdat ik dan meteen de lunch heb geregeld en het zit toch bij de prijs inbegrepen.

krin

krin

07-01-2013 om 11:22

Bij de speelhal hier

mag je bij een verjaardagsarrangement je eigen feesttaart meenemen. Verder is alles 'verzorgd' - de flutpatatjes met uitgedroogde nuggets en een flinke kan limo zijn bij de prijs inbegrepen, dus.

Ilva

Ilva

08-01-2013 om 11:35

Wel bowlen

Ik heb nog niet alles gelezen hier maar ik zag dat er gezegt werd dat bowlen niet leuk zou zijn voor kinderen van die leeftijd. Wat een onzin. Al mijn kinderen gingen hun eerst verjaardagfeestje (met 5 jaar) bowlen. De kinderen vonden het geweldig! Met 1 kind nogmaals met 6 jaar gedaan omdat ze het zo leuk vonden. Bumpers omhoog en gaan. Dus 6,7 en 8 jaar prima leeftijd om te bowlen. Aantal kinderen lijkt me wat veel. Ik vind ook altijd dat het in de auto moet passen. Maar als je er echt 10 wil dan laten brengen of eventueel nog 1 moeder/vader vragen en misschien vragen of ze willen helpen. Je zou toch twee banen moeten huren, 1 ouder per baan. Misschien moet er nog geplast worden tussen door. Extra hulp lijkt mij ideaal. Hier is het bowlingcentrum best groot. En als het druk is ben je zo een kind kwijt.

Tango

Tango

08-01-2013 om 12:37

Met kinderen van 5 jaar bowlen? Tja, het kan vast wel, maar mijn ervaring is dat ze op die leeftijd zo'n bal nog nauwelijks kunnen tillen, hooguit met 2 handen en hem dan met zo'n knal op de baan gooien dat je bang bent dat er een gat in komt

Fiorucci

Fiorucci

08-01-2013 om 13:49

Tango

Een goede bowlingbaan heeft bumpers en speciale kinder bowlingballen!

Guinevere

Guinevere

08-01-2013 om 16:12

Tuurlijk bowlen

Zelfs mijn klein uitgevallen 5-jarige vond het té gek om te doen. En toen was hij net 5. Bij de bowling hebben ze meestal ook van die rekken waar je de bal alleen maar van af hoeft te duwen, handig voor de minder handige kinderen. Dat ging met onze kleuter heel prima de eerste keer, en de volgende keer gooide hij helemaal zelf. Zonder bumpers.

Tango

Tango

08-01-2013 om 22:52

Ja, maar dan nog

Hier hebben ze ook bumpers, maar w.s. dus niet echt hele lichte ballen en helemaal niet van die handige rekjes die Guinevere noemt. En motorisch handige kinderen heb ik dus geloof ik ook niet, want ook de laatste keer dat we hebben gebowld( hoe schrijf ik dat?) stuiterde die bal van zoon (toen 7) nog op de baan. Nou was dat bij een bungalowpark en daar zijn ze dan nog weer minder op kinderen ingesteld want ze hadden ook geen schoentjes maat 29 dus w.s. zeker geen lichte ballen.

lisbeth

lisbeth

08-01-2013 om 22:57

Tango

Mt 29 met 7 jr, die leeft echt op kleine voet. Mijn 5 jarige draagt al mt 31. Mijn 8 jarige mt 34/35.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

09-01-2013 om 09:43

Tango

Hier hebben ze hele kleine maatjes hoor. En de meeste kinderen waren wel eens op de bowlingbaan geweest maar mochten niet meedoen. Ze vonden het dus geweldig om mee te doen. Ik had voor iedereen een prijs (hoogste score, mooiste gooi, snelste gooi, en verder weet ik het even niet meer maar iedereen had een prijs gewonnen), daarna papatje gegeten en naar huis. Een groot succes echt waar.

Guinevere

Guinevere

09-01-2013 om 09:51

Allemaal dingen die je vooraf kunt vragen

Het is toch makkelijk om vooraf de bowling te bellen en te vragen naar bumpers, gooirekken, lichte ballen en kleine schoenmaten?
Mijn 5,5 jarige heeft maat 28, dat was volgens mij niet eens de kleinste maat die voorradig was.

Hier ook een keer bowlingfeestje

waar mijn zoon was uitgenodigd. De jarige werd 7, mijn zoon (klein en licht) was net 6. Wij dachten nog "maar hij kan helemaal geen bal optillen!" want onze spruit woog toen denk ik niet meer dan een kilo of 17. Ze hadden volgens hem wel kinderballen, maar die wogen nog steeds 8-10 kilo, wat mij zo bijstaat. Ook heeft zoon erg kleine voeten, maar ik heb hem niet gehoord over te grote schoenen ofzo.
Zoon vond het helemaal geweldig en hij was ook nog ondanks zijn kleine gestalte 4e geworden van de 12(!) personen die er op het feestje waren.

Overigens hadden die ouders ook een vervoersprobleempje, want ze zijn een paar keer op en neer gereden om al het kleine grut thuis te krijgen en het feestje liep zodoende een uur uit. Ik denk overigens dat je best andere ouders kunt vragen (bij voorkeur ouders die je wat beter kent), ik zou er geen problemen mee hebben om te rijden voor een feestje. En dan zou ik de hulpouders de keus laten of ze bij het bowlen willen meedoen of niet. Of je vraagt een ouder voor heen en een ander voor de terugweg.

Maar goed, het zou mijn keus denk ik niet zijn, bowlen met zulke jonge kinderen (en zoveel!) maar mijn zoon heeft het er nog steeds over, terwijl het al 1,5 jaar geleden is. Ik weet niet of de ouders het ook leuk gevonden hebben of dat ze vreselijk moesten bijkomen

P

P

09-01-2013 om 13:22

Tip voor vervoer

Vraag 1 ouder om te brengen en een andere ouder om te halen.

Bowlen

Vraag me af hoe lang sommigen van jullie al niet op een bowlingbaan zijn geweest.

Hier heeft het bowlingcentrum een hele verdieping met banen die per speler kunnen worden ingesteld op wel/geen rekjes in de goten. Dus als je met volwassenen en kinderen speelt op 1 baan kan je dat los van elkaar instellen.

Wij zijn vorig jaar voor het eerst geweest met onze kids van 3 en 6 en dat ging heel leuk. De kids kregen zo'n 'afgooirek' (of hoe noem je zoiets??) en lichte ballen. Ze vonden het prachtig. Schoenen waren er al vanaf maat 25.

Tango

Tango

09-01-2013 om 20:00

Wel lezen hoor, gonnie

Ik had het over een bowlingbaan(tje) bij een bungalowpark waar geen kleine schoenen waren. Wel hekjes overigens, maar de baan sloeg ook regelmatig op hol als je de bal te zacht gooide. Bij de plaatselijke bowlingbaan hier ben ik ook niet echt vaak geweest, maar ik weet van partijtjes van mijn kinderen dat ze daar rekjes hebben, kleine schoenen en lichte ballen. Of de rekjes per keer in te stellen zijn weet ik niet en over afgooirekjes heb ik de kinderen nooit gehoord. Hebben ze inmiddels ook niet meer nodig.
En iedereen mag hier toch zijn mening geven. Ik vind bowlen met heel jonge kinderen niet geslaagd maar een ander mag daar heus iets anders van vinden.

Tango

Tango

09-01-2013 om 20:01

Lisbeth (ot)

Ja, klopt hoor, mijn beide kinderen hebben kleine voeten. Hebben ze ook niet van een vreemde, ik heb zelf ook maar maat 36. Zoon, nu 8 heeft inmiddels maat 30 en dochter, bijna 12 heeft maat 35. Vindt ze zelf erg klein, ze kan niet wachten tot ze damesschoenen aan kan want die zijn veel mooier, vindt ze.

Lisbeth (ot)

mijn jongste heeft maat 25. In zijn klas zitten veel kinderen die maat 26 of 27 hebben (4 en 5 jaar). De 6 jarigen hebben maat 27 t/m 29.

Geen idee of ze daar bowlschoenen voor hebben.

Asa Torell

Asa Torell

10-01-2013 om 12:38

Eens met sahara

Ik heb stiekem een flinke hekel aan al die kinderfeestjes bij de indoorspeeltuin waar we zoon zelf heen moeten brengen en halen. Dat kost hier zo een uur per ronde, voor halen en brengen dus 2 uur. Of je moet (alweer... grr... denk ik dan altijd) uit zien te vissen wie er nog meer uitgenodigd zijn, die ouders bellen voor een afspraak wie haalt en brengt, enzovoort.
Op woensdag vind ik zo'n partijtje al helemaal vreselijk, want dan werken wij allebei. En kom je bij het halen in de spits.
Ik reageer even ongenuanceerd want dan weet je dat ook niet iedereen blij van de haalbreng-versie wordt .

Aantal kinderen

ja ach, mijn ervaring is dat of je er nu 6,7 of 10 hebt 't maakt niet uit. Druk is het toch. Die ene keer in 't jaar. Ik ben ook altijd blij als t weer voorbij is maar het is altijd een succes.

Ik vraag altijd een ouder en biedt dan gelijk aan ook mee te rijden bij hen. Nooit een probleem geweest.

liefs lisa

Heleentje

Heleentje

11-01-2013 om 16:50

Bedankt

ZO dat was een hoop input!

Het aantal kinderen vond ik te moeilijk om te minderen. Ik zou het vervelend vinden als ze nu nog moest kiezen tussen deze meiden. Dan haal je echt een groepje die altijd met elkaar omgaat uit elkaar.

Ik heb gekeken hoe we het allemaal kunnen oplossen en een belangrijk punt is inderdaad de lengte. Bedankt voor de tip.
We hebben ondertussen familie zover gekregen dat er 1 komt ophalen en een ander wil brengen. Zo is de belasting niet te hoog maar kunnen we wel doen wat we leuk vinden.

Inderdaad hebben we 2 banen voor 1,5 uur. Lijkt mij genoeg tijd en kansen voor iedereen.
Ze hebben van die bumpers in de goten liggen. Die heb ik wel nodig
Het arrangement houdt in dat we daarna nog een patatje gaan eten.

Een indoorspeeltuin (zoals ballorig) hebben we om de hoek en dat hebben we tot nu toe ieder jaar gedaan. Mijn dochter wilde dit keer wel eens wat anders.
Hoewel ze het nog steeds heel erg leuk vindt.

Bedankt voor het meedenken!

Jesse_1

Jesse_1

11-01-2013 om 19:45

Leuk!

Veel plezier!

P

P

12-01-2013 om 10:29

Indoor speeltuin

De keer dat wij naar een indoorspeeltuin gingen gingen wij dus niet naar de speeltuin dichtbij maar eentje een stuk verderop. Die was voor bijna alle kinderen nog nieuw en dus een stuk leuker voor het ontdekken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.