Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vergeten woorden in de Donald Duck van deze week

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4204636/2015/12/10/Donald-Duck-bewaakt-vergeten-woorden.dhtml

Mijn kinderen lezen al lang de Donald Duck niet meer. De laatste pockets staan nog in het plastic in de kast. Maar anders had ik het aangeschaft.
De Donald Duck komt met een speciaal nummer deze week waarin 'vergeten' woorden

"'Hoofdreduckteur' Joan Lommen - we zijn nu op stoom - vertelt dat de echte wereld parallel loopt aan die van Duckstad. "Dus is het logisch dat dit nummer verschijnt vlak voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal ( Zaterdag 19 december, 20.20 uur, NPO 2): "Maar het idee is ook geïnspireerd door het radioprogramma De Taalstaat van Frits Spits. Die hebben een rubriek 'vergeetwoorden' met daarin woorden die wij juist heel vaak gebruiken."

"Naast het verhaal over het Ducktee bevat het nummer meer items over taalkunsten. Middenin het blad zit een spreekwoordenposter en op de site kan worden gestemd op 'het leukste woord uit Duckstad'."

Pirata

Pirata

10-12-2015 om 11:04

leuk

Leuk, ik kan niet wachten op vanmiddag als ie in de bus ligt. Sowieso is het mijn favoriete blad.

Moni

Moni

10-12-2015 om 11:18

Gaaf!

Goed dat het halfjaarabonnement deze week begint. Extra mooi Sint-cadeau.

Jamie

Jamie

10-12-2015 om 16:18

hier

Wij hebben het abo in maart opgezegd en lezen de DD nog wel uit de bieb. Die spreekwoordenposter is niet voor het eerst dit jaar en geweldig leuk om naar te kijken. Ik denk dat ik dit nummer wel koop.

Kinne

Kinne

10-12-2015 om 17:28

Voor de brievenbus

Hier ligt zoon altijd vol spanning voor de brievenbus, de donderdag is de leukste dag van de week volgens hem. Toen vanmiddag zijn zus witlof (witlov) spelde en ik zei dat dat met een f moest zei hij gelijk" je moet echt de nieuwe DD lezen". Daar leer je de woorden nu goed schrijven. Moest wel lachen, hij is namelijk best wel dyslectisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.