Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ArieKanarie

ArieKanarie

26-08-2017 om 12:19

Vakantie met familie

Ik weet dat dit kan voorkomen bij kinderen van deze leeftijd. Maar ik heb twee dochtertjes, eentje van 6 en eentje van net 8 maanden. Ik ben een nieuwe ouder, de oudste is niet biologisch gezien mijn dochter, maar zij ziet mij zo wel, de jongste daarentegen wel.Nou zijn wij de afgelopen weken op vakantie geweest met de hele familie en ja mijn oudste wilde graag met haar leeftijdsgenootjes op een kamer slapen. Iedereen kent iedereen, dus alles is goed.

Maar nou het volgende, ik was op een ochtend vroeg wakker en liep langs de kamer naar de huiskamer en keek bij hun binnen omdat de deur openstond. Ik schrok toen enigzins van wat ik zag. Mijn dochtertje en haar twee nichtjes en een neefje hadden hun matrassen tegen elkaar aangelegd en alles bij elkaar gegooid en zijn kennelijk bloot in slaap gevallen. Ik ga ervanuit dat het allemaal onschuldig is en dat er niets aan de hand is, maar ja het zet je te denken, van wat ze hebben uitgespookt (op de bezorgde vader-manier he)

Wat moet ik hier mee? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik mij zorgen maken?

Alle hulp en advies is welkom.

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:42

haha

oh wat heerlijk, wat klinkt dat gezellig en vertrouwd!!!

Ga er zeker van uit dat het onschuldig is. Goed dat je alert bent, maar zorg wel dat je geen belemmerende factor wordt. Vanaf boven de 11 jaar zo ongeveer zou ik voorzichtig aan de boel wat beter in de gaten houden. Dan zou ik ook iets minder enthousiast zijn, maar ik denk dat ze dan uit zichzelf ook meer afstand nemen. Tenzij er een dwingende factor is en dan is het foute boel.

tante Sidonia

tante Sidonia

26-08-2017 om 12:43

en trouwens

Feit dat de deur open stond is een goed teken. Ze hadden niets te verbergen

Gezin en Ik

Gezin en Ik

27-09-2017 om 10:20

Vertrouwd

Helemaal eens met tante Sidonia. Deze kinderen hebben niks te verbergen.
Misschien hebben deze websites wat interessante informatie voor je!

https://www.seksuelevorming.nl/onderwijssoort/basisonderwijs/seksuele-ontwikkeling/seksuele-ontwikkeling-4-6-jaar
https://www.seksuelevorming.nl/onderwijssoort/basisonderwijs/seksuele-ontwikkeling/seksuele-ontwikkeling-6-9-jaar

Pennestreek

Pennestreek

27-09-2017 om 10:45

Wat je hiermee moet?

Ervan genieten dat je dochter het zo naar haar zin heeft met haar nichtjes en neefje, dat is heel waardevol!
Ik snap dat het je misschien overviel, maar op die leeftijd is er echt nog niks aan de hand hoor. Hoogstens nieuwsgierig naar elkaars lichamelijke verschillen, maar dat is alleen maar gezond.
Voorlopig lekker laten gaan, dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.