Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Urifoon of Rodger?

wie heeft er ervaring met plaswekker urifoon en/of rodger? Onze zoon van 8 wil graag op kamp dus gaan we proberen of hij 's nachts zindelijk kan worden mbv een plaswekker. We twijfelen welke van de 2 we zullen nemen.
En hoeveel broekjes is handig? (Hij plast nu meerdere malen zijn bed nat, zowel vóór het laten plassen om 23.00 uur als daarna).

doe maar broekjes op kamp

hoi ik heb ook een zoon die dit heeft gehad dus het is heel gewoon maar wij hebben het ook geprobeerd met de plas wekker maar hij was daar te jong voor en hij was ook 8 ik zal hem als ik u was gewoon een paar luier broekjes mee geven het kind lekt dan 100% zeker weten niet door en zo plas wekker horen ze op dat kamp dus komen ze er misschien achter. Maar voor thuis zo ik hem gewoon een luier broekje laten dragen maar ook de plaswekker want als hij niet wakker wordt dan is zijn bed tenminste droog zelf vinden wij bij ons de plas wekker veel beter werken en die wordt als het goed is ook vergoedt. onze twee zonen zijn zo ook zindelijk geworden na hun achtste.

Ik hoop dat u wat aan deze tips heeft gehad en het zal helen maal mooi zijn als hij voor kamp zindelijk is

Groetjes thomper

Moni

Moni

29-04-2015 om 19:58

Inderdaad, wel een luierbroekje in combinatie met de plaswekker

De plaswekker waarschuwt als het mis gaat. Er is geen enkele reden om dan ook nog het bed te verschonen. Een luierbroekje voorkomt dat zodat iedereen zo snel mogelijk weer kan gaan slapen.
Als het niet op tijd lukt met de plaswekker, kun je luierbroekjes gebruiken of je gaat naar de huisarts voor een middel om 's nachts niet te plassen (minrin?). Dat zou ik dan wel eerst thuis uitproberen.

inderdaad Moni

je kan dat ook nog gebruiken maar pas op de eerste keer (soms ook de tweede)
lukt het vaak niet meteen maar misschien hebben jullie geluk maar vooral niet boos worden op jullie zoon het is niet zijn schuld heb gedult dat loont altijd

Televisie

Televisie

29-04-2015 om 20:27

zeker vier broekjes kopen...

... ik stond ze nog wel eens droog te strijken 's nachts terwijl ze niet eens gestreken mogen worden. . .

Tip: koop een tweedehands urifoon op marktplaats en geef in plaats daarvan geld uit aan aantal nieuwe broekjes.

En ja, luierbroekje erover heen, totdat hij alleen nog natte plekjes plast, dan kun je die luierbroekjes weglaten.

Dat middel dat je bij de huisarts kunt krijgen zou je sowieso moeten vragen voor kamp, ic.m. luierbroekjes bijvoorbeeld.

Op kamp: luierbroekjes kan hij in z'n slaapzak uitdoen en in een plastic zakje stoppen. Ook kun je hem misschien wakker laten maken door kampleiding (bij scouting bijv is dat nooit een probleem). Geef 'm wellicht ook een reserveslaapzak mee, dan weet hij ook dat hij daar geen problemen mee krijgt.

gr Televisie

ps en geduld is inderdaad schone zaak . . .jongste is bijna 11 en als hij overdag niet vaak genoeg gaat plassen heeft hij 's nachts een nat plekje in onderbroek (niet veel, en hij wordt zelf wakker ervan, maar toch, op tijd wakker worden is het niet).

Moni

Moni

29-04-2015 om 20:41

Oja, stop met laten plassen om 23 uur

Daarmee houd je het 's nachts plassen in stand. Hij moet leren wakker te worden om te plassen. En zijn lichaam moet leren om 's nachts in slaapstand te gaan, oftewel nauwelijks urine aan te maken.
1x plassen in de nacht is dan vaak zat. Maar dan wel zelf.

Je vindt meer info bij www.bedplassen.org

kamp

probeer anders of je kan regelen dat jij mee mag op kamp dan kan jij er voor zorgen dat hij ook echt droog blijft en op kamp wordt niet echt geslapen misschien maar 3 tot 4 uur per dag misschien plast hij dan niet je weet het nooit en hem niet laten drinken voor het slapen gaan maar ook tegen de meester/juf zeggen dat werkt vast wel zij begrijpen het wel

Solange

Solange

29-04-2015 om 22:47 Topicstarter

Dank

Dank voor jullie reacties. Maar maakt het nou wat uit of je rodger of urifoon hebt? Ik las over rodger dat die verschillende tonen heeft en dat dat beter is zodat je leert van verschillende alarmen wakker te worden.

Moni

Moni

29-04-2015 om 22:52

Op de site van bedplassen...

lees ik dat beide merken prima zijn.
Zit er nog verschil in wat je zorgverzekering vergoedt?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

30-04-2015 om 09:13

kamp

Ik lees mee, want wij gaan tzt ook misschien werken met een plaswekker. Dat kan nu nog niet omdat bij dochter speelt dat ze een bekkenbodemspierprobleem heeft en ze dus eerst fysio moet krijgen. Maar, ze wil in juli wel op kamp, dus hebben we het van tevoren al besproken met de leiding. Ze pakken dit serieus op en we gaan nog verder in gesprek over hoe dit verder op te pakken zodat het geen vervelende ervaring wordt. Ik geef gewoon spullen mee (verschoning, luierbroekjes enz.).

Sneeuwitje

mama2

mama2

30-04-2015 om 09:48

Rodger

Wij hebben de Rodger gebruikt inderdaad omdat deze verschillende tonen heeft. Qua broekjes...hoe vaak was je in de week. Ik was 2x in de week en zo had ik met 4 broekjes genoeg. Wij hebben hem inderdaad 2e hands gekocht op MP.

Vraag ik toch even....is het onderzocht waarom hij nog niet droog is?

Barvaux

Barvaux

30-04-2015 om 10:12

luierbroekjes

Inderdaad luierbroekjes OVER de onderbroek zodat je zo min mogelijk bedden moet verschonen. Het is hier al 9 jaar geleden maar wij hadden er drie en die gingen 's ochtends meteen in de handwas.

Lusithania

Lusithania

30-04-2015 om 16:32

En ook

Je kunt ook het bed dubbel opmaken. Dus waterdicht dek, molton en hoeslaken en daaroverheen weer waterdicht dek, molton en hoeslaken.
Als het dan toch mis gaat 's nacht, ben je zo klaar met het bed verschonen. Er hoeft dan alleen maar een laag af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.