Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
madelief

madelief

26-02-2015 om 17:05

trakteren gr 8

Zoonlief wordt bijna 12 en wil uiteraard trakteren. Het is de laatste keer voor hem op de basisschool.
Hij wil iets leuks maar niet kinderachtig. Nu zat ik te denken om oliebollen te bakken. Is dat wat denken jullie? Lusten de meeste kinderen dat, het leek mij wel leuk maar twijfel nog een beetje. Of heeft iemand nog een andere leuke tip?
groetjes!

pelg

pelg

26-02-2015 om 17:15

idee

Kan maar die neem je dan warm mee? Ik zou ze bijvoorbeeld koud niet lusten.
Een andere optie: kaastengels. Heel simpel om te maken. Plakjes bladerdeeg in reepjes snijden van ongeveer 2 cm. Daarin reepjes gesneden kaas van net iets minder breed, zeg 1.5 cm (ik leg dan zo'n 3 plakken kaas op elkaar en snij die samen in reepjes). Andere kant ook een reepje bladerdeeg. Zijkanten rondom goed aanduwen. Bovenkant met eigeel inkwasten voor de glans en zeezout erover. 20 minuten baktijd, op de helft een keer draaien. Kan natuurlijk ook met andere vulling, jam/chocolade of chocopasta.

Mijntje

Mijntje

26-02-2015 om 17:33

suprise ei

Mijn zoon wilde dit keer een suprise ei op zijn 10e verjaardag. Ik denk dat een 12 jarige dit ook nog wel kan waarderen.
Als je zoon oliebollen wil uitdelen zou ik het gewoon doen.

Mango

Mango

26-02-2015 om 18:43

leuk toch

oliebollen op een berg, poedersuiker erover en sterretjes erin!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-02-2015 om 20:13

leuk

Ik vind de oliebollen ook leuk, maar ik ken wel heel veel mensen die ze niet lekker vinden.

Mijn zoon kreeg vorige week een traktatie van een stroopwafel in de vorm van een angry bird.
Als je googled "stroopwafel angry bird" zie je wat ik bedoel.

Ik had ze nog nooit gezien en ik vind ze super.

bieb63

bieb63

26-02-2015 om 21:29

kroketten

Mijn dochter wilde in groep 8 kroketten uitdelen. Kinderen waren een beetje zat van zoet snoep. Chips deed iedereen al. De kroketten vielen zeer in de smaak. Wel was het zo dat vlak bij school (binnen straal van 500 m ofzo) een snackbar zat. Ik had even met de juf overlegd op welk moment ik de kroketten het best kon brengen (tussen 10 en 10:15 wat haar betreft) en heb bij de snackbar de dag ervoor afgesproken dat ik om 10 uur 25 kroketten wilde meenemen die net uit de frituur kwamen. Ging goed en kids blij.

creabea

creabea

27-02-2015 om 09:06

leuk, oliebollen!

dat is toch wel leuk juist? En er is altijd wel iemand die iets niet lust, dus laat je daar niet door weerhouden, zou ik zeggen.

Leuk idee oliebollen!

Ik heb ze ook vorige week voor verjaardag van zoon van 15 gemaakt. Zorg wel voor een deel zonder krenten, die vinden lang niet alle kinderen lekker is mijn ervaring. En dan idd op een grote stapel met poedersuiker en sterretjes, wordt vast een klapper!

Toen zoon in groep 8 zat diende er een echte geknutselde traktatie te komen, omdat het de laatste keer was. Hij was echt de enige, verder was het voornamelijk idd zakjes chips of zo. Ik heb toen in blauwe plastic bekertjes (de zee) snoepjes in zeethema gedaan. Van die blauwe haaien en zo. Vastgezet met een propje doorzichtig folie. Bovenin het bekertje een cupcakeje (het strand) met een parasolletje erin. Zag er supervrolijk en zomers uit. Voor dochter in groep 8 zelfde verhaal, alleen wilde die graag cupcakes versieren (haar hobby). Was ook erg leuk en werd ook zeer gewaardeerd.
Succes en fijne verjaardag vast!

Jessica O

Jessica O

03-03-2015 om 16:11

leuk

Klasgenoot van mij trakteerde daar ook wel eens op, 30 jaar later weet ik het nog
Wat bij mijn zoon ook een succes was, broodje knakworst. Vonden de juffen ook een keer heerlijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.