Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tips voor Sint/Kerstkado's: jongen, 10 jaar, geen games of schermsjeit ;)

Subtieler dan dit kan ik het niet verwoorden:

Wie heeft er tips voor creatieve, spannende, informatieve kado's, spellen of boeken voor jongen van 10+ die als het aan hem ligt hele dagen op minecraft zit, vlogt of met lego speelt en dus ook niet verder komt met zn verlanglijstje dan dit?

Boordspellen ook van harte aanbevolen: We hebben bv de legenden van Andor en doolhof al.

Wie kan er een nieuw licht laten schijnen op mijn en zijn uitgebluste cadeau-inspiratei?

Heel hartelijke dank!

Jopi

Dees

Dees

01-11-2015 om 20:29

Hup naar buiten

Een voetbal.

Yaron

Yaron

01-11-2015 om 20:39

succesnummers

Bordspellen: Monopoly Miljonair is een groot succes bij onze jongens, verder Risk en Hally Gally.

Andere cadeaus: verf, canvasdoek, penselen, een skateboard, of zoals bij ons onderdelen voor een skateboard, boek van Tom Groot, Leven van een Loser, De boomhut van .. verdiepingen, Guiness book of records, action camera, pyjama, sokken, lekkere douchegel, gel. Dit staat op het lijstje van mijn zoons, nou ja de pyjama en de sokken staan meer op mijn lijstje voor hen.

meer

Een goede slee voor als het gaat sneeuwen. Als je dan pas een slee wil kopen zijn ze uitverkocht. Inderdaad, een skateboard of een longboard, wel met helm en beschermers. Een trampoline. Andere balspelletjes als Jeu de Boules. Een dartboard met pijltjes. Een mooi merk schetsboek (b.v. Moleskine) met een setje potloden.

Yaron

Yaron

01-11-2015 om 22:53

Monopoly

Ik schreef Monopoly miljonaire, maar het moet zijn Monopoly Empire.

Even een paar ideeen

Een radiografisch bestuurbare auto, een radiografisch bestuurbare helikopter, walkie talkies, een wetenschap en spel set of science X daar heb je er heel veel van zoals De auto van de toekomst, Smartscope, Mijn robot, een eigen broeikast enz, een telescoop, een microscoop, een verrekijker.

Wat je ook kunt doen is minecraft spullen maar dan geen spel. Mijn zoon is helemaal weg van Mario. Voor zijn verjaardag heeft hij muurstickers van Mario gekregen en Mario poppetjes, vorig jaar een keer Mario K'nex gegeven en dit jaar krijgt hij voor Sinterklaas een Mario Pyjama en staat er nog een Mario kart op het verlanglijstje. Met minecraft heb je dat waarschijnlijk ook, zo krijgt hij iets waar hij fan van is, maar is het geen computerspel

creabea

creabea

02-11-2015 om 09:34

klinkt als mijn zoon

Die wordt binnenkort 10 en zijn voornaamste bezigheden zijn lego, lego, lego, minecraft (zou hij heel veel willen doen). Maar hij gaat toch ook veel naar buiten en lezen vindt hij ook leuk. En spelletjes spelen we veel in huis.
....maar wat is er mis met lego?

Wij hebben verder bordspellen te over, een paar succesnummer van hier:
Kolonisten van Catan met uitbreidingen
Dominion
Puerto Rico
Carcassonne

Qua boeken is mijn zoon vooral geïnteresseerd in de Grijze Jager, Harry Potter en Geronimo Stilton (fantasia). De boomhutten met 13 maal x verdiepingen vindt hij ook leuk. En er is ook een nieuw soort zeshoekig boek van minecraft uit (de blokjes-encyclopedie?), misschien is dat wat?

Stripboeken doen het ook heel goed: alles van Donald Duck natuurlijk, maar ook Suske en Wiske, Asterix, Guust, Douwe Dabbert, Dirk Jan, Jan Jans en de Kinderen, Sjors en Sjimmie, van alles eigenlijk.

Verder om buiten te zijn/spelen:
-pijl en boog (er zijn degelijke kindersets te koop)
-dartbord
-zakmes / zaklamp / kompas /gps voor geocaching
-metaaldetector
-veldgids voor vogels/schelpen/paddestoelen/fossielen (voor als je kind daar een type voor is)

Thursday Next

Thursday Next

02-11-2015 om 09:43

minecraft

minecraftspulletjes zoals hier: http://www.gator.nl/nl/1022-minecraft of hier: http://www.captainhook.be/catalogsearch/result/?q=minecraft
Wij geven de meiden een redstone-ore-lamp.

Bordspelen hier zijn kolonisten van catan en Carcasonne. Daar zijn ook weer allerlei uitbreidingssets voor verkrijgbaar.

En verder misschien een knikkerbaan? Daarvan zijn ook hele mooie te koop, van hout, plastic of zelfbouwpaketten van papier.

creabea

creabea

02-11-2015 om 09:54

ja, knikkerbaan

dat komt hier ook regelmatig tevoorschijn. Er is ook een leuke variant op de markt die op duplo past, voor als je dat nog niet hebt weggedaan: hubelino. Hier was de duplo ineens weer in trek

Meccano

Meccano bouwpakketten of de chemie-experimenten zoals kristal bouwen of solar-experimenten?
Kookboek voor jongens.

Fruitella

Fruitella

02-11-2015 om 11:04

Waanzinnig-reeks

Ik lees mee en ben al op een idee gebracht.

De "Waanzinnig om te weten" reeks wordt hier stuk gelezen, van voor naar achter en andersom. Keer op keer. Ook prima op Marktplaats te vinden en veel titels.

Donald Duck is mateloos populair, Asterix en Obelix, Van Nul tot Nu (geschiedenis in stripvorm, heel populair ook, 5 delen).

Je kan een abonnement op een Donald Duck doen (of Jeugd National Geographic), de Quest etc..

Een uitje of ervaring: survival in het bos of een workshop skelters maken, funforest.nl (klimmen in bomen aan touwen), blokarten (of zeilen als het weer er weer voor is), lasergamen, paintball.

Voetbal: investeer in een goede voetbal, ik heb er tientallen gehad omdat ze om de haverklap lek gaan.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-11-2015 om 14:43

Creabea

Kunnen onze jongens niet eens samen iets afspreken?

creabea

creabea

02-11-2015 om 23:17

Tijgeroog

haha, is die van jou net zo?

Tijgeroog

Tijgeroog

03-11-2015 om 07:41

Creabea

Ja, absoluut.

maria

maria

03-11-2015 om 12:52

dacht ik ook al

Creabea, mijn zoon is ouder maar het is net of je over hem schrijft
Zéker toen hij 9 was.

Wat is er mis met lego, vroeg iemand al.
Zoon heeft hier altijd lego gekregen, daar was hij nu eenmaal het meest blij mee.
(Ook wel eens iets anders maar overwegend lego)

jopi

jopi

03-11-2015 om 20:41 Topicstarter

Dank

Voor de overweldigende ideeën!
Genoeg inspiratie opgedaan!

En nee, niks mis met lego, harstikke leuk. Minecraft is ook hartstikke leuk. Maar andere ideeën zijn soms ook hartstikke leuk

Dank en groet!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.