Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Yaron

Yaron

24-04-2015 om 20:20

Tandenpoetsprobleem

Onze dochter van 5 heeft een verschrikkelijke hekel aan tandenpoetsen, bijna elke keer is het huilen en dwarsliggen. Nu is het probleem dat ze geen pepermunt lust, als ze ruikt gaat ze al kokhalzen. Een lastig probleem, we hebben alle soorten van de supermarkt en drogist al geprobeerd, de Teletubbie pasta ging nog wel, maar die is nu niet meer te koop en de vervangende Woezel en Pip weigert ze. Ik ben dus op zoek naar een tandpasta met een hele andere smaak die ook echt niet naar pepermunt ruikt smaakt, zodat het begin en eind de dag iets gezelliger verlopen. Maar bestaat dat en waar vind ik dat?

Theekopje

Theekopje

24-04-2015 om 20:23

Biowinkel

De biowinkel heeft vaak diverse soorten zonder muntsmaak.

Moni

Moni

24-04-2015 om 20:26

Ik herken het

Mijn kinderen hadden hier ook last van. Ik ken nu het assortiment niet meer maar wij zochten altijd naar tandpasta met fruitsmaak. Ik herinner me nog een soort met de naam tutti frutti.
In Duitslang of Frankrijk hebben ze veel meer van dit soort smaken, ook bijvoorbeeld aardbei. Misschien ga jij of bekenden daarheen in de meivakantie. Dan vraag je om wat tubes mee te nemen, liefst meerdere soorten.

Wij gingen altijd uit van: tanden poetsen is niet leuk, maar dan moet de tandpasta wel lekker zijn.

Vindt ze peutertandpasta wel lekker? Die heeft een lager fluoridegehalte maar dan kun je ook extra veel gebruiken. Krijgt ze de fluoride toch binnen.

Katniss

Katniss

24-04-2015 om 20:28

Apart eigenlijk

Er zullen toch ook wel volwassenen zijn die niet van pepermunt houden. Raar dat er dan niet meer smaakvariatie is. Parodontax smaakt ook niet pepermuntig, maar mijn tandarts vindt dat die tandpasta teveel schuurt. Plus dat hij natuurlijk ook best vies is.

Yaron

Yaron

24-04-2015 om 21:08

Dank

Ik ga in ieder geval bij de bio winkel zoeken, niemand in de buurt die binnenkort naar Frankrijk of Duitsland gaat, maar in de zomervakantie gaan we misschien naar Duitsland, dan ga ik daar op zoek. We gebruiken nog peutertandpasta, met de gewone tandpasta houdt ze haar kaken helemaal stijf op elkaar.

Tine Winkel

Tine Winkel

24-04-2015 om 21:18

bij die dikke blauwe man

hebben ze van Theramed wel tandpasta met aardbeismaak?

Tine Winkel

Tine Winkel

24-04-2015 om 21:23

van datzelfde merk smurfenpasta met bubblegumsmaak... (brr)

creabea

creabea

24-04-2015 om 21:26

vragen bij de drogist

ik wilde juist wel een kindertandpasta met een mild pepermuntsmaakje, om de kinderen te wennen aan pepermunt (kinderen vonden pepermunt ook niet lekker, maar een milde tussenvorm ging wel). Uiteindelijk is het Elmex geworden, wel pepermunt maar niet te sterk (die wil jij dus niet, denk ik

In elk geval, ik had het gevraagd bij de drogist: welke tandpasta voor kinderen heeft geen fruitsmaak? De mevrouw van de winkel heeft zelfs diverse tubes opengemaakt om te laten proeven, vond ik best wel een service! En toen bleek dat er best veel waren met fruitige smaak, lang niet alleen de teletubbies. Dus gewoon even vragen?

Moni

Moni

24-04-2015 om 21:31

Oja bubblegum, die vonden ze ook lekker

Laten wennen aan pepermuntsmaak voor later vind ik onzin voor een 7-jarige. Tanden poetsen moet nu zo leuk mogelijk zijn.

Mijn jongste is rond 10-11 jaar alsnog overgestapt op pepermuntsmaak, gewoon uit zichzelf. Hij houdt nog steeds niet van pepermuntjes.

Maar als dat niet was gebeurd, dan had ik dat ook prima gevonden. Pepermuntsmaak brengt toch niets extra voor de tanden?

Marie

Marie

24-04-2015 om 21:53

Elmex wit

Elmex in de witte tube heeft geen pepermuntsmaak. Heeft dochter hier jaren gebruikt, omdat ze geen pepermunt lustte (ik vond het niet zo lekker).

http://www.drogistplein.nl/verzorging/tandpasta/elmex-tandpasta-mentholvrije/G2_H64_C202_P16104/?gclid=CjwKEAjw0-epBRDOp7f7lOG0zl4SJABxJg9qbyiadwnB2gQGNy1qY0jW2QmjkMhBDeTwe2h3TARonRoCyMDw_wcB

Het is alleen niet overal te koop. Heb het bij de supermarkt nog nooit gezien.

Noet

Noet

24-04-2015 om 22:11

elmex

bel Elmex met de vraag of ze een proeftube hebben van die zonder pepermunt. Die hebben ze niet dus sturen ze je een hele tube.
Tegen de tijd dat mijn dochter halverwege was wilde ze ook gewone tandpasta en heb ik 'm opgemaakt.

Tango

Tango

24-04-2015 om 22:17

Hema

Ik ging even googelen om te zien of die teletubbie tandpasta inderdaad niet meer bestaat. Ik zie dat eigenlijk niet, het lijkt nog wel te bestellen maar er staat wel teletubbie/woezel en pip. Geen idee dus welke je dan krijgt. Heeft woezel en pip een hele andere smaak dan?
Verder zag ik nog in een oud forum, volgens mij van Viva, langskomen dat kindertandpasta van de Hema geen mintsmaak heeft. Maar kan natuurlijk al lang weer veranderd zijn.
Wel herkenbaar hoor, zoon hier lustte ook heel lang niets met mintsmaak. Had volgens mij met 6 jaar nog steeds die teletubbie tandpasta. Toen de versie van prodent van 5-12 jaar en die heeft hij nu met 10 jaar nog steeds. Inmiddels lust hij wel andere tandpasta's uit die leeftijdscategorie.

Yaron

Yaron

24-04-2015 om 22:26

pepermunt

Als ze aan pepermunt kon wennen zou dat na 4,5 jaar vast wel zijn gebeurd denk ik, het is al lastig sinds haar eerste tand. Volgens mij zijn de Teletubbie en Woezel en Pip wel hetzelfde, maar volgens dochter niet. En ik vind er wel een lichte fruitsmaak aan zitten, maar toch overheerst de muntsmaak. Die Elmex is dat met groene opdruk ipv de rood/oranje opdruk?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2015 om 22:47

Dikke blauwe man???

Krak...

Die valt niet.

Wie geeft mij een hint.

Hier overigens een soortgelijk probleem. We hebben het lang gered met peutertandpasta, maar hij had mij toch iets teveel gaatjes. Wij hebben ton de tandpaste langzaam opgemengd met Zendium kleutertandpasta. Dat ging niet meteen soepel, maar nu een half jaar later wordt de nieuwe tandpasta redelijk geaccepteerd.

Dat kan beter. Theramed dus!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2015 om 22:50

La maar

Kwartje is gevallen...

Wist niet dat ze daar ook tandpasta verkochten.

Katniss

Katniss

24-04-2015 om 22:52

OK vertel

Dikke blauwe man?

Marie

Marie

24-04-2015 om 23:08

boeken

Die dikke blauwe man is vooral bekend vanwege de on-line boekenverkoop. Tegenwoordig verkopen ze bijna alles.

bieb63

bieb63

24-04-2015 om 23:25

Paradontax?

Een beetjt zoutig. Zeker geen mint

Thursday Next

Thursday Next

24-04-2015 om 23:33

bij het kruidvat

hebben ze prinsessentandpasta, roze tube met de disney-prinsessen erop.
Wij hebben hier bij onze 8-jarige hetzelfde probleem.

Katniss

Katniss

24-04-2015 om 23:41

Ooooh

Je mag hier toch wel gewoon winkels noemen

Barvaux

Barvaux

25-04-2015 om 01:52

inderdaad

Zolang je geen geld verdient bij bol kun je toch gewoon een directe link geven?

Tine Winkel

Tine Winkel

25-04-2015 om 09:38

OK,

zal de volgende keer gewoon de naam vermelden. Ik dacht dat t een algemeen gebruikte omschrijving was, vandaar. Andere winkels gaan hier ook gewoon over het forum idd.

bertje1

bertje1

25-04-2015 om 16:29

zonder pepermunt

bestaat zeker wel, volgens mij Elmex; ik vond hem vies..
enne, dochters kunnen verschrikkelijk eigenwijs zijn, zeker voet bij stuk houden met poetsen!

Hier ook eentje

die pepermunt niet kan waarderen. Elmex en bubblegumsmaak werden ook niet gewaardeerd. Zoon ging bijna iedere keer kokhalzend de badkamer uit. Voor de peutertandpasta begon hij te oud te worden. Zeker als er gewisseld gaat worden is een andere tandpasta belangrijk. Na veel uitproberen zijn wij uiteindelijk uitgekomen bij zendium glazuur 5-12 met een dier erop. Gewoon te koop bij de grotere drogisterijen.

Succes met jullie tocht. Bij mij moest er in ieder geval geen limolene of xantam gum op staan.

everclean Hema

Wij poetsen de kinderen met Everclean van de Hema. Dat is niet pepermuntachtig....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-04-2015 om 21:39

Hier

Huismerk van de AH voor kinderen vanaf vijf jaar smaakt niet naar pepermunt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.