Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Stiefvader verandert enorm naar stiefdochter


Dus al 7 jaar gedraagt hij zich als haar vader* en laat zich zelfs papa noemen. En ineens draait hij als een blad van een boom om zonder fatsoenlijke reden?

Ik zou denken aan een midlife-crisis. Of aan dat hij de relatie sowieso beu is en afscheid aan 't nemen is.

*Haar echte vader is geen vader maar enkel een verwekker.

Sar!

Sar!

06-09-2022 om 23:31 Topicstarter

Fiorah schreef op 06-09-2022 om 22:37:

Ik vind dit ook verontrustend. Dus hij doet anders tegen jouw dochter en tegen zijn eigen kinderen, min of meer vanuit het niets? Dat moet dan toch een oorzaak hebben. Iets wat is voorgevallen of iets wat in hem speelt? Is hij verder wel 'normaal' zoals altijd of doet hij ook andere dingen anders? Ging het geleidelijk of was het er opeens?

Nee geleidelijk.. Het begon met, ik kan haar niet meer ( 1 ochtend ) naar de BSO brengen. Daarna kwamen de vakanties erbij. Hij werkt niet in de schoolvakanties dus hij nam af en toe een keertje alle kids. En dat ging altijd gezellig. Toen was het, geen verhaaltje meer voor het slapen gaan. Hij heeft geleidelijk afstand van haar genomen. Hij zegt ook qua opvoeding dat je mee moet groeien naar de leeftijden. Kleinere kids minder streng bijv, grotere kids streng en duidelijkheid 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-09-2022 om 23:45

Waarom breng je haar zelf dan niet naar de bso? Het blijft natuurlijk wel jouw kind. Krijgt ie niet een beetje te veel de vaderrol toegespeeld? 

Het lijkt in jouw verhaal alsof hij naar allebei zijn eigen kinderen en naar een van jouw kinderen steeds afstandelijker is geworden. Maar met jouw andere kind heeft hij kennelijk een vertrouwelijke band. Wat is het verschil tussen die drie en die ene? Is dat jongen/meisje? Leeftijd? Karakter? Wat zie jij als mogelijke verklaring voor dat verschil in behandeling tussen jouw dochter/eigen kinderen enerzijds en je zoon anderzijds?

Ik vind het eigenlijk echt heel raar en kan het me slecht voorstellen, dat je kinderen zo zou afwijzen, door het eigenlijk min of meer uit te maken als vader. Als hij er niet open over wil zijn, er geen beweging in te krijgen is en dit is zijn besluit dan zou het voor mij afgelopen zijn. Ik zou het ook niet meer vertrouwen. Ik vind het te hard naar een kind, zo’n omslag van ‘papa’ naar ‘voornaam’, met alle afstandelijkheid die daar nog bij komt. Dat doet haar toch pijn. Dat kun je toch niet maken. Dan kan hij maar beter uit haar leven verdwijnen doordat jij het uitmaakt. Dan heeft het niks met haar te maken. Althans, dat ga je haar dan natuurlijk niet onder de neus wrijven, dat het wel met haar te maken heeft gehad. 

Ik zou klaar met hem zijn. Hij doet je kind pijn. De reden waarom hij dat doet, is verder niet belangrijk. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-09-2022 om 05:06

yette schreef op 07-09-2022 om 05:03:

Ik zou klaar met hem zijn. Hij doet je kind pijn. De reden waarom hij dat doet, is verder niet belangrijk.

Maar het kan voor TO wel de moeite waard zijn om de reden te weten zodat zij ook weet of ze mogelijk het een en ander anders aan had kunnen pakken.

Battle-Royale schreef op 07-09-2022 om 05:06:

[..]

Maar het kan voor TO wel de moeite waard zijn om de reden te weten zodat zij ook weet of ze mogelijk het een en ander anders aan had kunnen pakken.

Natuurlijk is het interessant en misschien zelfs belangrijk om te weten waar dit vandaan komt. Misschien is er een onderliggend probleem. Maar je hoeft deze schadelijke situatie niet voort te laten bestaan om hem te kunnen evalueren. Zoiets kan ook achteraf. Dit gedrag naar een kind, is niet goed. Daar gaat het nu eerst om. Dat moet stoppen. De rest kan later, als je dat belangrijk vindt.

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 06:40 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 23:45:

Waarom breng je haar zelf dan niet naar de bso? Het blijft natuurlijk wel jouw kind. Krijgt ie niet een beetje te veel de vaderrol toegespeeld?

Ik had een baan waar ik eerder kon beginnen, zodat ik eerder vrij was om haar op te halen van school. Toen deze optie vrij kwam, bespraken we dat gewoon en zijn reacties was, Ik breng haar 1 dag naar de BSO dan kan jij om 6 uur beginnen met werk. De rest van de dagen deed ik het gewoon hoor. Ik heb nu een andere baan 

Mijn hart huilt van wat hij jouw dochter aandoet. Ik vind het onvergeeflijk. Toen hij de papa rol aannam, is hij vader geworden en is hij een levenslange commitment aangegaan met jouw dochter, net zozeer als dat hij haar zelf verwekt had. Wat hij doet is grove verwaarlozing en emotioneel geweld. 

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 06:46 Topicstarter

Mija schreef op 07-09-2022 om 00:05:

Het lijkt in jouw verhaal alsof hij naar allebei zijn eigen kinderen en naar een van jouw kinderen steeds afstandelijker is geworden. Maar met jouw andere kind heeft hij kennelijk een vertrouwelijke band. Wat is het verschil tussen die drie en die ene? Is dat jongen/meisje? Leeftijd? Karakter? Wat zie jij als mogelijke verklaring voor dat verschil in behandeling tussen jouw dochter/eigen kinderen enerzijds en je zoon anderzijds?

Ik vind het eigenlijk echt heel raar en kan het me slecht voorstellen, dat je kinderen zo zou afwijzen, door het eigenlijk min of meer uit te maken als vader. Als hij er niet open over wil zijn, er geen beweging in te krijgen is en dit is zijn besluit dan zou het voor mij afgelopen zijn. Ik zou het ook niet meer vertrouwen. Ik vind het te hard naar een kind, zo’n omslag van ‘papa’ naar ‘voornaam’, met alle afstandelijkheid die daar nog bij komt. Dat doet haar toch pijn. Dat kun je toch niet maken. Dan kan hij maar beter uit haar leven verdwijnen doordat jij het uitmaakt. Dan heeft het niks met haar te maken. Althans, dat ga je haar dan natuurlijk niet onder de neus wrijven, dat het wel met haar te maken heeft gehad.

Ik denk omdat m’n oudste geen ‘papa’ nodig heeft omdat hij deze al heeft. Dus daar kan je meer vrienden mee zijn.. Naar z’n eigen kinderen, is het soms hard en ook echt afstandelijk! Niet even knuffelen ofzo omdat hij ze heeft gemist. Maar wat je typt is helemaal waar! Hij beschadigd haar ook enorm hiermee. En dat moet stoppen. Ik kan er gewoon niet over uit. Van zo’n leuke ( bonus ) vader naar zo’n akelige man voor mijn dochter en zijn kinderen. Ik zal m’n dochter ook nooit het gevoel geven dat het aan haar ligt. Ik heb laatst wel gevraagd hoe ze zich voelt als hij er is en daar wilde ze niet over praten 

dit is een enorme rode vlag. Deze man mishandelt je dochter emotioneel, en daar dien jij je dochter tegen te beschermen. 
Verbreek de relatie, bespreek op je werk je werktijden, en bekijk hoe je het contact wil onderhouden met jouw stiefkinderen en tussen hen.

Het maakt niet uit welke grondslag zijn gedrag heeft. Je moet een grens trekken en je dochter beschermen tegen dit emotionele geweld. En ja, dat gaat ten kosten van je eigen liefdesgeluk. 

Sar! schreef op 07-09-2022 om 06:46:

[..]

Ik denk omdat m’n oudste geen ‘papa’ nodig heeft omdat hij deze al heeft. Dus daar kan je meer vrienden mee zijn.. Naar z’n eigen kinderen, is het soms hard en ook echt afstandelijk! Niet even knuffelen ofzo omdat hij ze heeft gemist. Maar wat je typt is helemaal waar! Hij beschadigd haar ook enorm hiermee. En dat moet stoppen. Ik kan er gewoon niet over uit. Van zo’n leuke ( bonus ) vader naar zo’n akelige man voor mijn dochter en zijn kinderen. Ik zal m’n dochter ook nooit het gevoel geven dat het aan haar ligt. Ik heb laatst wel gevraagd hoe ze zich voelt als hij er is en daar wilde ze niet over praten

Dieptriest en je dochter zelf is overduidelijk. Kom alsjeblieft voor je kind op en zorg dat dit stopt. 

De vraag waarom hij zo doet, is net zoiets als een reden zoeken voor pestgedrag. Misschien heeft de dader er wat aan om dat te weten, maar het slachtoffer schiet er niks mee op. 

Sar!

Sar!

07-09-2022 om 07:14 Topicstarter

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik trek het ook niet meer en m’n meisje verdient zoveel beter!!

Sar! schreef op 07-09-2022 om 07:14:

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik trek het ook niet meer en m’n meisje verdient zoveel beter!!

sterkte!

Je doet hieraan mee wannee je zou blijven. Je verraadt haar met het voorzetten van deze relatie en je neemt haar gevoelens dan niet serieus. Het is Jullie zijn verwaarlozend op emotioneel gebied. Waarom zou je dit instand houden? 

Ik zou tot je kinderen uit huis zijn de mannen buiten de deur houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.