Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

speurtocht bos in het donker 8 jaar

Wij hebben een bosje in de buurt van ons huis en nu wil ik met halloween een speurtocht doen in het donker. DAt ze van die fluoriserende armbandjes moeten volgen ofzo, met zaklampen, het is maar een klein rondje, ik denk 5 minuten. Zouden ze dat durfen? Mijn zoon dus wel.
Verder geen enge dingen/mensen.
En ik ben nog op zoek naar ideeen voor opdrachten ofzo, die armbandjes volgen en dan? Het moet wel leuk zijn om iets te zoeken of opdrachten te doen.
Bedankt!

creabea

creabea

14-10-2014 om 09:37

hier ook

de oudste hier is begin november jarig, en wil weer eens een griezelfeestje. En wij hebben achter ons huis ook een donker bosje

Ik had dus ook al een speurtocht in gedachten, en ik denk dat het wel kan hoor op die leeftijd. Waarom maar 5 minuten, dat is wel heel kort, of is het maar een heel klein bosje? Misschien kun je iets begraven, een schatkaart-in-het-donker, zoiets? Hier wilde ik wel een griezelelement toevoegen (niet té eng natuurlijk-alles op kinderniveau
Ik dacht zelf aan waxinelichtjes, maar die moet je natuurlijk vlak van tevoren aansteken, dan zijn die armbandjes handiger, die kunnen al een tijdje in de struiken hangen. Misschien kun je iets in die armbandjes bevestigen, een briefje met een aanwijzing ofzo?

Bij scouting doen ze ook veel speurtocht-achtige wandelingen en groepsspelletjes, misschien kun je daar iets van afkijken. Er zijn volgens mij wel (scouting)boekjes beschikbaar met allerlei spelsuggesties.

tante Sidonia

tante Sidonia

14-10-2014 om 09:46

succes...

Met het inlichten van de ouders. Mijn 8 jarige bleef mooi thuis als er niet direct een volwassen persoon bij was.

Thursday Next

Thursday Next

14-10-2014 om 09:53

ga wel mee

Ik heb wel eens een wandeling in het bos in het donker gedaan met een paar meiden van een jaar of 9. Overdag waren het helden maar in het donker bleef er niet zoveel van over. Ze vonden het geweldig leuk, maar ze bleven wel dicht bij mij.

Kikki39

Kikki39

14-10-2014 om 10:08 Topicstarter

volwassenen

Natuurlijuk gaan er volwassenen mee, 3 personen.
En 5 minuten bos en dan nog lopen door de wijk ofzo. Langer dan 5 minuten in het bos zie ik dan niet zo zitten.
Nog tips wat te doen met opdrachten?

Hanne.

Hanne.

14-10-2014 om 11:05

9 jarigen

Ik heb wel eens zoiets met een groep 9 jarige jongens gedaan. Leuk maar een aantal hebben echt hand in hand met mij gelopen. Doodeng vinden ze het.

creabea

creabea

14-10-2014 om 13:38

grappig

ik heb vorig jaar ook al zoiets gedaan met 6- 7- en 8-jarigen, en er was er maar één (6-jarige) die het spannend vond, maar die werd meegesleurd in het enthousiasme van de rest. En natuurlijk blijf je erbij!

Hm... tips:
dierengeluidenspel? (toch een beetje spannend)
figuren/dingen uitbeelden in het donker? (met voelen, of contouren in de lucht tekenen met zo'n lichtgevend dingetje)
verstoppertje:-p (en dan moet je mensen zoeken op basis van het geluid dat ze maken)

Niks

Alleen door het donker lopen met een groepje en een spoor volgen is al heeeeeeeeel eng..

Barvaux

Barvaux

15-10-2014 om 08:34

opjutten

Mijn zoon ging op brugklaskamp en hadden ook een minispeurtochtje in het donker in een stadje in Friesland (dus niet in het bos) maar de kinderen maken elkaar gewoon gek. De meiden zaten overal om te gillen en toen mijn zoon met een klasgenoot een enge etalage hadden ontdekt gingen die meiden helemaal door het lint. Ik weet zeker dat als ze daar gewoon gelopen hadden zonder groep er niets 'engs' was geweest.

Hortensia

Hortensia

15-10-2014 om 10:07

donker

Ik woon naast zo'n bos en laat er altijd de hond uit. Vergis je niet in het donker van een donker bos! Ook een klein, parkachtig bos kan héél erg donker zijn. Ook met een zaklamp.

In de winter, als het volle maan is en de bomen kaal zijn (rond Halloween zal dat nog niet zijn) is het juist geweldig om door een bos te lopen, met dat mooie maanlicht!

bertje1

bertje1

15-10-2014 om 22:05

heb het eens gedaan

een griezelfeest; toen was het al vroeg donker: huis versierd (wat griezeldingen besteld, spinnenweb en zo; en dan ook wat spelletjes: mummie maken (iem. in wcpapier inrollen), hersenen voelen en snot voelen (macaroni en vla of zo) en enge cakejes. later even naar buiten (mijn man met masker), nou dat was eng! hahaha. was meest geslaagde feestje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.